مردم همیشه اطلاعات را به روشهای مختلف جمعآوری کردهاند – از صحبت کردن با دیگران گرفته تا مشاهده دنیای اطراف و البته جستجوی آنلاین. اگرچه تایپ کردن کلمات در یک جعبه جستجو برای بسیاری از ما به طبیعت دوم تبدیل شده است، اما این طبیعی ترین راه برای بیان نیازهای ما نیست. به عنوان مثال، اگر در خیابان راه میروم و درخت جالبی را میبینم، ممکن است به آن اشاره کنم و از یکی از دوستانم بپرسم که چه گونهای است و آیا آنها مهدکوهی در اطراف میشناسند که ممکن است بذر بفروشد. اگر بخواهم همین چند سال پیش این سوال را برای یک موتور جستجو بیان کنم – خوب، سؤالات زیادی را می طلبید.
اما ما سخت تلاش کرده ایم تا آن را تغییر دهیم. ما قبلاً سفری را آغاز کرده ایم تا جستجو را طبیعی تر کنیم. چه در حال زمزمه کردن آهنگی باشید که در سرتان گیر کرده است، چه از لنز گوگل برای جستجوی بصری استفاده کنید (که اکنون بیش از 8 میلیارد بار در ماه اتفاق می افتد!)، راه های بیشتری برای جستجو و کاوش اطلاعات نسبت به قبل وجود دارد.
امروز، دوباره جستجوی Google را بازتعریف میکنیم و درک خود را از انواع اطلاعات – متن، صدا، بصری و موارد دیگر – ترکیب میکنیم تا بتوانید اطلاعات مفیدی در مورد هر چیزی که میبینید، میشنوید و تجربه میکنید، به هر طریقی پیدا کنید. برای شما بصری ترین هستند ما آیندهای را تصور میکنیم که در آن میتوانید تمام دنیای خود را، از هر راه و هر کجا جستجو کنید.
اطلاعات محلی را با جستجوی چندگانه بیابید
راهاندازی اخیر Multisearch، یکی از مهمترین بهروزرسانیهای جستجوی ما در چند سال اخیر، نقطه عطفی در این مسیر است. در برنامه Google، میتوانید همزمان با تصاویر و متن جستجو کنید.
اکنون ما در حال افزودن راهی برای یافتن اطلاعات محلی با جستجوی چندگانه هستیم، بنابراین میتوانید آنچه را که از میلیونها کسبوکار محلی در Google نیاز دارید، کشف کنید. میتوانید از یک عکس یا اسکرینشات استفاده کنید و «نزدیک من» را اضافه کنید تا گزینههای رستورانها یا خردهفروشهای محلی را ببینید که پوشاک، کالاهای خانگی و غذاهای مورد نظرتان را دارند.