اگر شما یکی از بسیاری از تبلیغکنندگانی هستید که از پلتفرم گوگل برای دستیابی به مشتریان استفاده میکنند، احتمالاً در مورد کمپینهای Performance Max شنیدهاید. کمپینهای Performance Max از اتوماسیون برای مدیریت تبلیغات استفاده میکنند، اما همچنین به تبلیغکنندگان در انتخاب گروههای دارایی انعطافپذیری میدهند، که سپس برای نمایش امیدوارکنندهترین تبلیغات به مخاطبان هدف استفاده میشود. طبق گفته گوگل، یک گروه دارایی مجموعه ای از دارایی ها است که بر یک موضوع متمرکز شده یا به یک مخاطب هدف مرتبط است. گروه دارایی برای جمعآوری همه تبلیغات شما و ایجاد موجودی برای همه قالبهای تبلیغاتی کاربردی برای هدف تبلیغاتی شما استفاده میشود.
هنگامی که ما یک کمپین حداکثر عملکرد ایجاد می کنیم، گروه های فهرست بندی مهمترین دارایی هستند. در این مقاله، گروههای دارایی و گروههای فهرستبندی را مورد بحث قرار میدهیم تا هرگونه سردرگمی را روشن کنیم و اطلاعاتی در مورد نحوه بهینهسازی گروههای فهرستبندی محصولات ارائه دهیم تا بتوانید کمپینهای خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.
اگر تجربه زیادی در ایجاد، مدیریت و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل ندارید، ممکن است از خود بپرسید که این گروه ها چه هستند و چه تفاوتی بین آنها وجود دارد. یادگیری تمام اصطلاحات ممکن است کمی سخت باشد، اما ما آن را گام به گام برای شما انجام خواهیم داد.
ابتدا، گروههای دارایی را مورد بحث قرار میدهیم و سپس به تعریف گروههای فهرستبندی میپردازیم، زیرا آنها ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.
به گفته گوگل، گروه دارایی مجموعه ای از خلاقیت ها است که بسته به کانالی که در آن ارائه می شود برای ایجاد یک تبلیغ استفاده می شود. این خلاقیت ها توسط کاربر ارائه می شود و سپس Google از ترکیبی از آنها برای ایجاد خودکار تبلیغات برای دستیابی به اهداف کمپین انتخاب شده استفاده می کند. شما باید حداقل یک گروه دارایی ایجاد کنید، اما همیشه میتوان گروههای دیگری را به کمپینها اضافه کرد.
گروههای فهرستبندی راه دیگری برای گفتن فهرستی از محصولات و مجموعههای ارسال شده از طریق فیدهای محصول به مرکز مرچنت Google است که به نوبه خود توسط Google Ads کشیده میشود تا برای کمپین حداکثر عملکرد استفاده شود. گروههای فهرستبندی به تبلیغکنندگان این امکان را میدهند که انتخاب کنند کدام محصولات را تبلیغ کنند و کدام را حذف کنند.
این تابع به افراد امکان میدهد فهرستهایی را انتخاب کنند که بالاترین اولویت را برای نمایش به مشتریان بالقوه دارند. راههای زیادی برای گروهبندی فهرستهای محصولات در گروههای فهرستبندی وجود دارد و ما در مورد برخی از متداولترین تکنیکهای گروهبندی، مانند دستههای محصول بحث خواهیم کرد. نوع محصول، برچسب های سفارشی، و همچنین گروه بندی برند.
همانطور که قبلاً بحث شد، گروه های فهرست محصولات بخشی از گروه های دارایی شما هستند. در طول فرآیند ایجاد کمپین، گزینه ای برای انتخاب یک فید از Google Merchant Center برای استفاده برای کمپین وجود دارد یا می توان «استفاده از همه فیدهای موجود» را انتخاب کرد.
اگر فیدهای متعدد جزئیات محصول را به Google Merchant Center ارائه می دهند و هدف تبلیغ هر محصول است، انتخاب همه فیدهای موجود ترجیح داده می شود. با این حال، اگر فقط فیدهای خاصی برای کمپین مهم هستند، آن کمپین ها را می توان به صورت جداگانه از لیستی که در کادر “برچسب فید” ظاهر می شود انتخاب کرد.
گروههای فهرستبندی نیز از نمای کلی کمپین قابل دسترسی هستند. همانطور که در تصویر بالا می بینید، پیوند در زیر پیوند گروه های دارایی برای کمپین های موجود قرار دارد. همچنین، تنظیمات را می توان از همان صفحه برای ایجاد هرگونه تغییر لازم در ساختار کمپین، مانند فیدها و محصولات مورد استفاده، مشاهده کرد.
اکنون که خوراک مناسب انتخاب شده و محصولات هدف انتخاب شده اند، گروه بندی محصولات بر اساس ویژگی هایی مانند دسته ها، نوع محصول، برچسب های سفارشی و نام تجاری برای سفارشی سازی بیشتر یا محدود کردن گروه های لیست برای یک کمپین خاص امکان پذیر است.
در صورتی که هدف کمپین تمرکز بر زیرمجموعه خاصی از اقلام باشد، دسته بندی محصولات راهی مفید برای گروه بندی محصولات است. همچنین برای مشاغلی که در چندین دسته به فروش می پردازند، عملی است.
به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین که قطعات خودرو را می فروشد ممکن است محصولاتی را در دسته بندی های مختلفی داشته باشد: لاستیک، لنت ترمز، چراغ جلو و غیره.
در اینجا می توانید برخی از دسته بندی های موجود در طبقه بندی دسته بندی گوگل را مشاهده کنید.
یک کمپین به طور بالقوه میتواند بر روی یکی از دستهها تمرکز کند، در حالی که کمپینهای دیگر بر دستههای دیگر تمرکز دارند. مزیت چنین گروهبندیهایی، سهولت مدیریت هر دسته و آزادی است که برای گنجاندن یا حذف دستههای خاصی از محصولات فراهم میکند. یکی دیگر از مزایای اجرای کمپین های جداگانه در هر دسته، امکان تنظیم بودجه مناسب بر اساس دسته است.
برای گروه بندی محصولات بر اساس دسته بندی محصولات، مراحل زیر را دنبال کنید:
- به نمای کلی کمپین بروید
- بر روی لیست گروه ها کلیک کنید
- اگر هیچ گروه بندی انجام نشده باشد، همه محصولات را مشاهده خواهید کرد.
- در سمت راست همه محصولات، ماوس خود را نگه دارید تا علامت مثبت را مشاهده کنید، روی آن کلیک کنید
- یک پنجره جدید با گزینه ها باز می شود
- بالای صفحه یک منوی کشویی در کنار Subdivide: همه محصولات بر اساس:
- برای مشاهده دسته بندی های واجد شرایط برای گروه بندی، دسته را انتخاب کنید
- از لیست، یک دسته برای کمپین انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید
در مورد ما، ما پوشاک و لوازم جانبی را انتخاب کردیم و موارد زیر نتیجه گروه بندی ما است:
در حالی که گروه بندی بر اساس دسته بندی محصولات عالی است، از ویژگی های دیگر نیز می توان برای گروه بندی محصولات برای بهینه سازی گروه های فهرست استفاده کرد.
مشابه گروه بندی محصولات بر اساس دسته ها، گروه بندی نوع محصول می تواند برای سازماندهی و بهینه سازی گروه های فهرست بندی استفاده شود. نوع محصول مشخصه ای است که توسط کاربر به Google Merchant Center ارسال می شود. این یک ویژگی است که برای ارائه طبقهبندی خود به محصولات استفاده میشود و در درجه اول برای مرتبسازی و مدیریت فهرستهایی استفاده میشود که صاحب کسبوکار فکر میکند به هم تعلق دارند. وقتی دستهبندی محصولات Google نشان نمیدهد که ما میخواهیم محصولات خود را چگونه دستهبندی کنیم، میتوانیم به راحتی از ویژگی «نوع محصول» برای حل مشکل استفاده کنیم.
در حالی که این یک گزینه عالی برای گروه بندی لیست محصولات است، یک احتیاط این است که اگر این ویژگی قبلاً استفاده نشده باشد، ممکن است زمان قابل توجهی برای ارسال انواع محصول برای هر محصول طول بکشد. بسته به تعداد محصولاتی که در حال حاضر در حساب Google Merchant Center شما فعال هستند، گاهی اوقات منطقی است که گزینه های موجود دیگر را انتخاب کنید.
همچنین، اگر فروشگاه شما توسط یک CMS تجارت الکترونیک مانند Shopify میزبانی می شود، امکان به روز رسانی ویژگی های نوع محصول به صورت انبوه وجود دارد. هنگامی که نوع محصول برای هر محصول ارسال شد، بخش فرعی باید همه انواع موجود و تعداد محصولات در هر نوع محصول را نشان دهد.
«برچسبهای سفارشی» یکی دیگر از ویژگیهای قابل سفارشیسازی مشابه «نوع محصول» است که در Google Merchant Center موجود است و صرفاً برای سازماندهی و بهینهسازی گروههای فهرست محصولات استفاده میشود. همانطور که از نام آن پیداست، برچسب های سفارشی توسط شخصی که مسئول فید محصولات است ایجاد می شود و می تواند هر چیزی باشد، از جمله اعداد و حروف. هنگام استفاده از برچسب های سفارشی، رعایت اصول نامگذاری ساده برای برچسب های سفارشی ترجیح داده می شود.
حداکثر پنج برچسب سفارشی را می توان ارسال کرد، از “برچسب سفارشی 0” تا “برچسب سفارشی 4” شروع می شود. بار دیگر، این ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد خود دسته بندی کنند و برای مشتریان قابل مشاهده نیست و توسط گوگل برای دسته بندی عمومی محصولات استفاده نمی شود.
اسکرین شات بالا حسابی را نشان می دهد که از «برچسب سفارشی 0» برای جدا کردن محصولات بر اساس کدهای کوپنی استفاده می کند که درصدی از قیمت خرده فروشی را به مشتری می دهد. پس از انتخاب یک برچسب سفارشی، برچسب های موجود به همراه تعداد محصولات زیر هر برچسب نشان داده می شوند. مواردی را که باید توسط گوگل برای کمپین ارائه شود انتخاب کنید. روی “ذخیره” کلیک کنید و کار با گروه بندی محصولات بر اساس برچسب های سفارشی تمام شده است.
“نام تجاری” مشخصه ای است که توسط Google Merchant Center برای هر محصولی که به پایگاه داده آنها ارسال می شود مورد نیاز است. زمانی که هدف کمپین ارائه خدمات به محصولات یک برند خاص باشد، گروه بندی محصولات بر اساس برند ممکن است ایده خوبی باشد.
راهاندازی این بسیار شبیه به راهاندازی سایر گروههای فهرستبندی است. برای پر کردن همه مارکهای موجود در فید محصول، نام تجاری را از منوی کشویی انتخاب کنید:
از فیلترها برای مشاهده گروه های لیستی استفاده می شود که در معیارهای خاصی از آنچه شما به دنبال آن هستید قرار می گیرند. این یک ویژگی بسیار مفید است که به شما امکان می دهد محصولات را بر اساس نقاط داده متعددی که می خواهید ببینید، مشاهده کنید. به عنوان مثال، امکان مشاهده گروه های لیستی که بیشترین کلیک، تبدیل، نمایش یا حتی بر اساس میانگین هزینه هر کلیک (CPC) را دارند، وجود دارد.
برای افزودن یک فیلتر، کافی است به نمای کلی کمپین بروید و روی «گروههای فهرستبندی» کلیک کنید. فرض کنید گروههای فهرستبندی بر اساس «نوع محصول» گروهبندی میشوند و فهرست طولانی است. برای اینکه ببینید کدام نوع محصول دارای میانگین CPC کمتر از 0.3 دلار است، تصویر زیر را ببینید:
هنگامی که یک فیلتر با شرایط مناسب ایجاد شد، می توان آن را برای دسترسی های بعدی ذخیره کرد. این ویژگی برای حسابهایی که محصولات، دستهها، انواع محصولات و غیره زیادی دارند عالی است. این ویژگی به شما امکان میدهد فیلتر کنید و ببینید کدام گروههای فهرستبندی بر اساس شرایطی که کاربر مشخص میکند به خوبی کار میکنند و گروههایی که به خوبی کار نمیکنند.
برای اجرای موفقیت آمیز کمپین Performance Max، من به شدت توصیه می کنم کمی زمان بیشتری را برای مدیریت هر بخش از کمپین صرف کنید تا مطمئن شوید همه چیز بهینه شده و به درستی تنظیم شده است. تبلیغکنندگان و هوش مصنوعی گوگل میتوانند کمپینهای بسیار موفق Performance Max را از طریق کنترل مؤثر کمپین هدایت کنند. با گروه بندی استراتژیک لیست محصولات بر اساس اهداف، کمپین ها می توانند به موفقیت و سود بیشتری دست یابند. استفاده از فیلترها و گروه بندی مناسب، تمرکز بهینه را بر روی بهترین عملکردها تضمین می کند و از اتلاف وقت، پول و انرژی صرف شده برای محصولات کمتر امیدوارکننده جلوگیری می کند.
موفق باشید و تنظیم شاد!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری