نحوه یافتن کلمات کلیدی با تبدیل بالا

کلمات کلیدی برای یک استراتژی جامع بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و استراتژی بازاریابی شما ضروری هستند. اگر می خواهید زمانی که مشتریان بالقوه برای خرید آماده می شوند، ارتباط برقرار کنید، باید کلمات و عبارات مناسب مرتبط با آن هدف را هدف قرار دهید.

اما چگونه می توانید بفهمید که آن کلمات کلیدی چیست؟

در این مقاله، من به شما کمک می‌کنم کشف کنید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به صفحات شما می‌آورند و کدام کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا مرتبط هستند.

کلمات کلیدی با تبدیل بالا چیست؟

کلمات کلیدی با تبدیل بالا آنهایی هستند که نرخ تبدیل بالایی را در صفحات وب ایجاد می کنند. که اغلب از نظر کمپین های PPC در نظر گرفته می شود، کلمات کلیدی تبدیل کننده برتر نیز بخش ارزشمندی از یک استراتژی جامع SEO هستند.

کلمات کلیدی با تبدیل بالا نشان می دهد که محتوای شما با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دارد و پیشنهاد شما با جایی که بازدیدکنندگان سایت شما در سفر مشتری هستند مطابقت دارد.

از آنجایی که صاحبان سایت تمایل دارند موفقیت یک صفحه وب را با تعداد تبدیل‌هایی که ایجاد می‌کند اندازه‌گیری کنند، درک اینکه کدام کلمات کلیدی بهتر از دیگران هستند، جنبه مهمی برای شناخت مشتریان شما و ارائه محتوایی به آنها است که نیازهای آنها را بهتر از دیگران برآورده می‌کند. این می تواند به موفقیت قابل اندازه گیری و تکرار در تلاش های سئو و بازاریابی شما تبدیل شود.

کلمات کلیدی تبدیل کننده برتر خود را پیدا کنید

دو راه برای فکر کردن در مورد کلمات کلیدی با تبدیل بالا وجود دارد:

  1. کلمات کلیدی که افراد را وادار می کند تا از طریق SERP ها کلیک کنند
  2. کلمات کلیدی که افراد را وادار به انجام یک عمل دلخواه می کند

هر دوی این نوع کلمات کلیدی دارای ارزش هستند. اولین مورد به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید. مورد دوم به شما کمک می کند تا بازدیدکننده سایت را به مشتری تبدیل کنید. شناسایی این کلمات کلیدی با استفاده از دو ابزار رایگان ساده است: Google Search Console و Google Analytics.

کلمات کلیدی را که بیشترین ترافیک را دارند با کنسول جستجوی گوگل مشخص کنید

برای مشاهده اینکه کدام کلمات کلیدی ترافیک ارگانیک را به ارمغان می آورند، به کنسول جستجوی گوگل وارد شوید و «نتایج جستجو» را از منو انتخاب کنید.

در زیر نمودار برجسته‌سازی کلیک‌ها و نمایش‌ها، کادری وجود دارد که نشان‌دهنده عبارت‌های جستجویی است که افراد برای یافتن صفحات وب شما استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که یک فلش رو به پایین در کنار «کلیک‌ها» وجود دارد. اگر نه، روی متن کلیک کنید تا ظاهر شود و عبارات جستجو را بر اساس تعداد کلیکی که دریافت کرده‌اند مرتب کند.

در GSC، پرس و جوهایی که برای یافتن صفحات استفاده می شود

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک عبارت جستجو شده کلیک کنید. نمودار بالا اکنون داده های کلیک، نمایش، CTR و رتبه بندی را برای عبارت انتخابی ارائه می دهد.

  نمودار در بالای GSC با کلیک، نمایش، CTR و داده های رتبه بندی

متناوبا، می توانید کدام را پیدا کنید صفحه بیشترین کلیک را دریافت می کند. «نتایج جستجو» را از منو انتخاب کنید و روی «صفحات» در کادر زیر نمودار کلیک کنید.

در gsc، صفحاتی که بیشترین کلیک را دریافت می کنند

آدرس اینترنتی را که می خواهید درباره آن بیشتر بدانید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. این به شما معیارهای مربوط به آن صفحه را نشان می دهد.

داده های خاص URL نمودار خط در GSC

روی «پرس و جوها» کلیک کنید، و عبارات جستجوی مختلفی را خواهید دید که افراد برای یافتن آن URL از طریق Google و CTR مربوطه خود استفاده می کنند.

پرس و جو برای یک URL خاص در GSC، با CTR

اکنون می توانید بر اساس CTR مرتب کنید. با این حال، ممکن است متوجه شوید که یک اصطلاح خاص فقط یک بار استفاده می شود و CTR آن 100٪ است که واقعاً مفید نیست. این یکی از آن لحظاتی است که باید از احتیاط استفاده کنید.

برای فیلتر کردن آن عبارت‌ها، روی قیف کلیک کنید و «CTR» را علامت بزنید.

فیلتر برای ctr

بعد، “Smaller than” را انتخاب کنید و یک آستانه را وارد کنید. برای این مثال، من 100 را انتخاب کردم. سپس روی «انجام شد» کلیک کنید.

افزودن فیلتر برای CTR datya

اکنون می توانید به راحتی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید. در حالت ایده آل، شما یک کلمه کلیدی با کلیک بالا و CTR بالا خواهید داشت. اگر نه، ممکن است لازم باشد روی بهبود CTR تمرکز کنید یا اینکه کلمه کلیدی بهتری وجود دارد یا خیر.

هنگامی که بدانید کدام کلمات کلیدی برای شما بهتر کار می کنند، می توانید صفحه خود را در اطراف آنها بیشتر بهینه کنید. ارجاع متقابل CTR با داده های حجم جستجو از ابزاری مانند Ahrefs یا SEMrush می تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین پتانسیل را برای افزایش ترافیک دارند.

کلمات کلیدی با تبدیل بالا را با Google Analytics کشف کنید

اگر اهداف گوگل آنالیتیکس را برای ردیابی KPI های مهم خود تنظیم کرده اید، می توانید مشخص کنید کدام URL ها بالاترین CTR را برای هر یک از اهداف شما دارند.

منوی «تبدیل» را باز کنید، سپس «نشانی‌های اینترنتی هدف» را انتخاب کنید.

URLهای هدف در منوی GA

اکنون فهرستی از نشانی‌های اینترنتی را می‌بینید که بازدیدکننده سایت یکی از اهداف شما را در آنها تکمیل کرده است.

url هایی که بازدیدکننده سایت هدفی را تکمیل کرده است

در ابتدا، تمام URL های مرتبط با هر هدفی نشان داده می شوند. برای دیدن نشانی‌های وب براساس یک هدف خاص، منوی کشویی «گزینه‌های هدف» را باز کنید و هدفی را که می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید انتخاب کنید.

گزینه های هدف: یک هدف را از لیست انتخاب کنید

همچنین می توانید یک بخش برای مشاهده تکمیل هدف بر اساس منبع ترافیک اضافه کنید. روی «انتخاب یک بخش از لیست» کلیک کنید، کادر کنار «ترافیک ارگانیک» را علامت بزنید و سپس روی «اعمال» کلیک کنید.

اضافه کردن یک بخش در گوگل آنالیتیک

اکنون می توانید ترافیک ارگانیک خود را با کل ترافیک وب خود مقایسه کنید. این می تواند به شما کمک کند ببینید آیا یک صفحه خاص باعث کلیک از ترافیک ارگانیک یا منابع دیگر می شود. از GSC برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه استفاده کنید تا کلمات کلیدی را که منجر به تبدیل می شوند را بیابید تا بتوانید تلاش های سئوی خود را به صورت استراتژیک تر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید که در واقع به نتیجه نهایی کسب و کار شما کمک می کنند.

مقایسه ترافیک ارگانیک با تمام ترافیک برای تبدیل

هنگامی که بدانید کدام صفحه باعث کلیک های ارگانیک می شود، می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن عبارات جستجوی مرتبط با آن و بهینه سازی بیشتر صفحه خود در اطراف آنها استفاده کنید.

شناسایی کلمات کلیدی جدید با تبدیل بالا

اگر به نظر می رسد که کلمات کلیدی شما عملکرد خوبی ندارند، وقت آن است که به دنبال کلمات کلیدی جدید باشید.

1. تحقیق کلمات کلیدی را برای صنعت خود کامل کنید

درک اینکه مشتریان شما (و رقبای شما) از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند برای تحقق اهداف شما بسیار مهم است. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید مواردی را که می خواهید سایت خود را برای آنها بهینه کنید بر اساس حجم جستجو، رقابت و اهداف تجاری خود اولویت بندی کنید. نکات ما را در مورد نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای جایگاه خود دنبال کنید.

2. روی هدف جستجو تمرکز کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت کلمات کلیدی با تبدیل بالا، تمرکز بر مفهوم هدف جستجو است. هدف جستجو همان چیزی است که به نظر می رسد: دلیلی که شخص برای یک کلمه یا عبارت خاص جستجو می کند. درک آن می تواند بینشی را در مورد نحوه استفاده مشتریان از کلمات کلیدی، نوع محتوایی که به دنبال آن هستند و چگونه می توانید آن را ارائه دهید، ارائه دهد.

بهتر از همه، برای تعیین هدف جستجو به ابزارهای پیچیده نیاز ندارید. اگر از هدف جستجوی مرتبط با یک کلمه کلیدی خاص مطمئن نیستید، آن را در گوگل جستجو کنید و سپس انواع صفحات رتبه بندی شده برای آن را مطالعه کنید. باید تحت یکی از این دسته های اولیه قرار گیرد:

  • اطلاعاتی: برای پاسخ به یک سوال
  • ناوبری: برای پیدا کردن یک صفحه خاص در یک وب سایت (مانند “خط مشی بازگشت”)
  • تحقیق تجاری: برای محدود کردن انتخاب های خرید، اغلب با هدف یافتن نظرات، مشاوره یا راهنمایی
  • معاملاتی: برای خرید یک محصول، معمولاً محصولی که قبلاً تحقیق کرده‌اند و آماده عمل کردن هستند

هدف جستجو را یادداشت کنید تا بتوانید محتوایی مطابق با آن ایجاد کنید.

همچنین، اگر تحقیقات کلمات کلیدی شما نشان می دهد که شما دارند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار داده‌اید، اما کلیکی دریافت نمی‌کنید، به هدف جستجو با دقت بیشتری نگاه کنید. اگر محتوای شما با هدف جستجویی که گوگل به آن کلمه کلیدی نسبت می دهد مطابقت نداشته باشد، صفحه شما رتبه خوبی در SERP ها نخواهد داشت. محتوای خود را با پیروی از این دستورالعمل ها بازنویسی کنید و از Google بخواهید URL شما را دوباره بخزد.

3. انواع محتوای با رتبه برتر را شناسایی کنید

هنگامی که هدف جستجو را شناسایی کردید، به محتوای با رتبه برتر نگاه کنید تا تعیین کنید که آیا باید یک صفحه فرود، یک پست وبلاگ، یک ویدیو یا شکل دیگری از محتوا ایجاد کنید.

از خودت بپرس:

  • صفحات با رتبه برتر در اختیار خوانندگان کدامند؟
  • اطلاعات چگونه ارائه می شود؟
  • برای چه کسانی محتوا تولید می کنند؟

با تجزیه و تحلیل محتوای رقابت از منظری جدید، ایده بهتری از آنچه که این صفحات با رتبه برتر در واقع ارائه می دهند، دریافت خواهید کرد.

4. سفر مشتری را در نظر بگیرید

برای به حداکثر رساندن اثربخشی محتوای خود، به این فکر کنید که چه زمانی یک مشتری بالقوه با آن مواجه خواهد شد. چه زمانی در سفر مشتری خود عبارت جستجویی را که شما برای هدف انتخاب کرده اید وارد می کنند؟ آیا پیشنهاد پیشنهادی شما با جایی که بازدیدکنندگان سایت در سفر مشتری خود هستند مطابقت دارد؟

به عنوان مثال، اگر یک قطعه عالی با هدف اطلاعاتی دارید، آیا پیشنهاد شما با آن هدف هماهنگ است؟ آیا پیشنهاد شما برای قطعات پایین قیف واضح، واضح و قانع کننده است؟

5. رویکرد خود را برنامه ریزی کنید

اکنون که اطلاعات خود را انجام داده اید، زمان آن رسیده است که برنامه ریزی کنید چگونه محتوایی را ایجاد یا به روز کنید که باید در جستجوهای تبدیل کننده برتر قرار گیرد.

این منابع به شما کمک می کند از تحقیقات کلمات کلیدی خود برای ایجاد صفحات فرود و پست های وبلاگی استفاده کنید که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند.

برای تحقیق کلمات کلیدی به کمک نیاز دارید؟

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی می تواند گیج کننده و عصبانی کننده باشد. به جای هدر دادن زمان برای آزمون و خطا، از تخصص ویکتوریوس برای هدایت مهم ترین صفحات وب خود به نتایج جستجوی صفحه اول استفاده کنید. خدمات تحقیق کلمات کلیدی ما از اهداف رشد مشتریان ما پشتیبانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.