علاوه بر مواد بزرگی که دوباره طراحی میکنید، Gmail در وب بهروزرسانی قابلتوجهی را برای پنجره نوشتن ارائه میکند که به شما امکان میدهد «با کارآمدتر و مطمئنتر» ارسال کنید.
این بهروزرسانیهای پنجره نوشتن Gmail در ابتدا قرار بود تا پایان سال گذشته راهاندازی شوند، اما برای «بهبود عملکرد» به تعویق افتاد. آنها در حال حاضر با در دسترس بودن کامل تا پایان سپتامبر عرضه می شوند. ما قبلاً آنها را در حسابهای Workspace میبینیم که دارای Material You Revamp (که دارای نوار «پیام جدید» روشن/با مضمون است) و طراحی قبلی (خاکستری تیره) دارند.
تغییرات با فیلدهای To، Cc و Bcc شروع میشوند که اکنون آواتار نمایه گیرنده را به جای فقط یک نام (و دامنه غیر Gmail) نشان میدهند. در همین حال، با کلیک راست بر روی هر چیپ کاربری، منویی نشان داده می شود که به شما امکان می دهد:
- کپی: نام و ایمیل
- کپی ? [just the address]
- قطع كردن
- تغییر نام: نام دیگری را به گیرندگان این پیام نشان دهید
- آدرس ایمیل را تغییر دهید
- اطلاعات بیشتر
وقتی میخواهید گیرندهای را اضافه کنید که قبلاً در ایمیل گنجانده شده است، Gmail در یادداشتبرداری بهتر میشود.
همچنین، هنگامی که روی مخاطبین در منوی کشویی قرار میگیرید یا در میان مخاطبین پیمایش میکنید، متوجه یک لحن خاکستری میشوید تا بهتر نشان دهد ماوس یا صفحهکلید کجاست. علاوه بر این، Gmail بهطور خودکار ورودیهای تکراری را در همان فیلدها، هنگام کشیدن و رها کردن بین فیلدهای To، Cc، و Bcc حذف میکند.
Google به طور برجستهتری دریافتکنندگانی را که خارج از دامنه/شرکت شما هستند برجسته میکند:
- مخاطبین خارجی که قبلاً با آنها تعامل داشتهاید با رنگ زرد پررنگ برجسته میشوند.
- مخاطبین خارجی که قبلاً با آنها در ارتباط نبوده اید نیز همراه با آواتار خارج از سازمان و بنر هشدار برجسته می شوند.
به طور مشابه، نامهای دامنه مختلف در یک سازمان – به عنوان مثال، «کاربران @google.com اگر به ایمیلی از یک کاربر @youtube.com اضافه شوند، خارج از سازمان ظاهر نمیشوند» – دیگر بهعنوان «خارجی» علامتگذاری نمیشوند. برای کاهش خطاها به طور کلی، جیمیل «اکنون تأیید میکند که آدرسهای ایمیل با فرمت ایمیل درست تایپ شدهاند (مثلاً [email protected])، و از تبدیل شدن هر رشته به تراشههای گیرنده در صورت عدم فرمت صحیح جلوگیری میکند.
قبلاً کاربران برای تصحیح خطا باید دوبار کلیک می کردند. علاوه بر این، اگر یک آدرس ایمیل با فرمت نامعتبر را در نوار آدرس حفظ کنید، یک پیام خطایی خواهید دید که از شما می خواهد قبل از ارسال، خطا را برطرف کنید. توجه: اعتبارسنجی فقط در قالببندی آدرس ایمیل انجام میشود و اعتبار خود آدرس ایمیل را بررسی نمیکند.
در نهایت، گوگل می گوید که افزونه های کروم ممکن است به دلیل «تغییرات» تحت تأثیر قرار بگیرند [to] ساختار زیربنایی فیلدهای آدرس دهی در Gmail Compose.”
بنابراین، مدیرانی که برنامههای افزودنی Chrome را که به رابط کاربری فعلی Gmail، در مورد جستجو، انتخاب یا تألیف گیرنده وابسته است، نگهداری میکنند، باید ادغامهای خود را با رابط کاربری بهروز شده بررسی کنند.
اطلاعات بیشتر در مورد جیمیل:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: