گوگل پیشرفت خود را در مورد اهداف تغییر آب و هوا قبل از COP27 به اشتراک می گذارد

هفته آینده در COP27، رهبران جهانی در مصر گرد هم می‌آیند تا حرکتی را برای اقدامات اقلیمی ایجاد کنند. تغییرات اقلیمی یکی از فوری ترین چالش های بشریت است و این دهه برای قرار دادن جهان در مسیری به سوی آینده ای پایدار حیاتی است. Google متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود و استفاده از فناوری برای کمک به همه در انتخاب‌های پایدار است.

امروز، ما مقاله‌ای را منتشر می‌کنیم که به‌روزرسانی‌هایی را در مورد کارهایی که به عنوان بخشی از دهه سوم اقدامات اقلیمی انجام می‌دهیم به اشتراک می‌گذارد. در اینجا به پیشرفت و جاه طلبی های ما نگاه کنید.

ساخته شده تا پایدار باشد

پایداری همیشه یک ارزش اصلی برای Google بوده است، و ما می دانیم که اقدام با مدیریت پایدارتر کسب و کار ما شروع می شود.

سال گذشته ما هدف خود را برای دستیابی به انتشار خالص صفر در عملیات و زنجیره ارزش خود – از جمله محصولات سخت افزاری مصرفی – تا سال 2030 اعلام کردیم. هدف ما کاهش 50٪ از محدوده ترکیبی 1، محدوده 2، و محدوده 3 است. انتشار مطلق (در مقایسه با خط پایه 2019 ما) قبل از سال 2030، و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در راه حل های حذف کربن مبتنی بر طبیعت و مبتنی بر فناوری برای خنثی کردن انتشار باقیمانده ما. سه راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد: پیشرفت انرژی بدون کربن (CFE)، کاهش انتشار در زنجیره ارزش ما، و پرداختن به انتشار گازهای باقیمانده با حذف کربن و راه حل های دیگر.

هدف صفر خالص ما مبتنی بر دو دهه اقدام اقلیمی در Google است. ما خرید انرژی های تجدیدپذیر را در سال 2010 آغاز کردیم و در سال 2017 به اولین شرکت بزرگ تبدیل شدیم که 100٪ مصرف برق سالانه خود را با خرید انرژی های تجدیدپذیر مطابقت داد. ما این کار را برای پنج سال متوالی ادامه داده‌ایم و در سال 2020 هدف بلندپروازانه‌تری را برای راه‌اندازی مراکز داده و پردیس‌های اداری خود در 24/7 CFE تا سال 2030 تعیین کردیم.

اقدامات را از طریق شرکا تسریع کنید

در حالی که ما متعهد به رسیدن به اهداف خود هستیم، تأثیر ما زمانی که با هم کار می کنیم بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که ما با هزاران شریک در صنایع مختلف – از شهرها و دولت‌ها گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی – برای پیشبرد پایداری و پیشرفت آب و هوا همکاری می‌کنیم.

بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و مناطق شهری بیش از دو سوم مصرف جهانی انرژی و بیش از 70 درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهند. برای کمک به کاهش این انتشارات، هدف ما کمک به بیش از 500 شهر و دولت محلی در کاهش مجموع 1 گیگاتن انتشار کربن در سال تا سال 2030 است. ما در تلاش هستیم تا از طریق ابزارهایی مانند Environmental Insights Explorer خود به این هدف دست یابیم، که به شهرها و مناطق قدرت می دهد. داده‌ها و بینش‌های عملی برای کاهش انتشار جهانی، و Project Green Light، ابزار هوش مصنوعی که توصیه‌هایی را برای برنامه‌ریزان شهری برای بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ راهنمایی برای کاهش ترافیک توقف و حرکت ارائه می‌دهد.

به همین ترتیب، بسیاری از بزرگترین برندهای جهان در تلاش هستند تا پایدارتر عمل کنند. از طریق Google Cloud، ما به مشتریان کمک می کنیم تا اثرات زیست محیطی را به حداقل برسانند. تابستان امسال ما Google Cloud Ready – Sustainability را اعلام کردیم تا شرکای را به نمایش بگذاریم که متعهد به کمک به سازمان‌ها در تسریع برنامه‌های پایداری خود هستند.

ما همچنین در حال ساخت ابزارهایی برای تقویت واکنش جوامع به رویدادهای شدید آب و هوایی هستیم. به عنوان مثال، ابتکار پیش بینی ما هشدارها و اطلاعات سیل را به جوامع در معرض خطر ارائه می دهد. در طول سیل شدید پاکستان در سال جاری، ما هشدارهای SOS سراسری را با پیوندهایی به آخرین اطلاعات مقامات دولتی ارائه کردیم.

توانمندسازی همه برای انتخاب های پایدارتر

میلیاردها نفری که از محصولات و خدمات ما استفاده می کنند به دنبال راه هایی برای زندگی پایدارتر هستند و ما می خواهیم این کار را برای آنها آسانتر کنیم. در سال 2022، جستجوهای گوگل برای عباراتی از جمله “نیروی خورشیدی روی پشت بام”، “انرژی خورشیدی”، “دوچرخه برقی” و “ماشین های برقی” به بالاترین سطح خود رسید.

سال گذشته، ما مسیریابی سازگار با محیط زیست را در Google Maps در ایالات متحده و کانادا اجرا کردیم و امسال به 40 کشور در سراسر اروپا گسترش یافت. این ابزار افراد را در سریع ترین زمان ممکن به مقصد می رساند و در عین حال مصرف سوخت را به حداقل می رساند. قبلاً به جلوگیری از تخمین بیش از نیم میلیون تن متریک انتشار کربن کمک کرده است – که معادل خروج تقریباً 100000 اتومبیل مبتنی بر سوخت از جاده است.

فراتر از جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر، ساختن آینده انرژی پاک از خانه‌های خود را برای مردم آسان‌تر می‌کنیم. از این ماه، هر کسی در قاره آمریکا می‌تواند به Nest Renew بپیوندد، که به طور خودکار مصرف انرژی آنها را به زمان‌هایی از روز که برق شبکه محلی تمیزتر یا ارزان‌تر است تغییر می‌دهد.

همانطور که ما برای ارائه محصولات و خدماتی کار می کنیم که به مردم کمک می کند تا انتخاب های پایدار داشته باشند و ردپای کربن خود را کاهش دهند، به بهبود توانایی خود برای اندازه گیری تأثیر فردی و جمعی این تصمیمات ادامه خواهیم داد. این نه تنها برای گوگل، بلکه برای تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌هایی که راه‌حل‌هایی برای کمک به مشتریان خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه می‌کنند نیز مهم است.

آینده ای پایدارتر، برای همه

امسال، ما شاهد گام‌های بزرگ رو به جلو در سیاست آب و هوا در ایالات متحده، اروپا و سایر مناطق بوده‌ایم. ما در مورد پتانسیل اقدامات سیاستی جدید و تعهدات شرکتی که به ما در رسیدن به کاهش تاریخی انتشار گازهای گلخانه ای در دهه آینده کمک می کند هیجان زده هستیم. مکالمات در COP27 یک لحظه حیاتی برای ادامه ساختن شتاب و حرکت از قول به پیشرفت خواهد بود.

هدف ما این است که هر روز را از طریق عملیات، مشارکت و محصولات خود پایدارتر کنیم. ما از پیشرفت‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم انرژی گرفته‌ایم و بیش از همیشه انگیزه داریم تا سهم خود را برای تسریع انتقال به آینده‌ای پایدارتر برای همه انجام دهیم.