ما در Google از فناوریهایی مانند یادگیری ماشینی (ML) برای ساخت محصولات مفیدتر استفاده میکنیم – از فیلتر کردن هرزنامههای ایمیل، بهروز نگهداشتن نقشهها و ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر. کروم نیز از این قاعده مستثنی نیست: ما از ML برای دسترسی بیشتر به تصاویر وب برای افرادی که نابینا هستند یا کم بینا هستند استفاده می کنیم، و همچنین برای ویدیوهای آنلاین، در خدمت افراد در محیط های پر سر و صدا، و کسانی که سخت کار می کنند، زیرنویس های بلادرنگ ایجاد می کنیم. شنیدن
این کار در Chrome ادامه دارد، بنابراین ما میخواهیم برخی از بهبودهای اخیر و آینده ML را به اشتراک بگذاریم که تجربه مرور ایمنتر، در دسترستر و شخصیتر را ارائه میدهد. نکته مهم: این بهروزرسانیها توسط مدلهای ML روی دستگاه ارائه میشوند، به این معنی که دادههای شما خصوصی میمانند و هرگز دستگاهتان را ترک نمیکنند.
آرامش بیشتر، اعلان های آزاردهنده کمتر
مرور ایمن در Chrome به محافظت از میلیاردها دستگاه هر روز کمک میکند، با نشان دادن هشدارهایی که افراد سعی میکنند به سایتهای خطرناک حرکت کنند یا فایلهای خطرناک را دانلود کنند (نمونه قرمز بزرگ زیر را ببینید). از ماه مارس سال جاری، ما یک مدل جدید ML را ارائه کردیم که سایتهای بالقوه مخرب و حملات فیشینگ را 2.5 برابر بیشتر از مدل قبلی شناسایی میکند – که منجر به ایجاد وب ایمنتر و ایمنتر میشود.
برای بهبود بیشتر تجربه مرور، ما همچنین نحوه تعامل افراد با اعلانهای وب را تغییر میدهیم. از یک طرف، اعلانهای صفحه به ارائه بهروزرسانیها از سایتهایی که به آنها اهمیت میدهید کمک میکنند. از سوی دیگر، درخواستهای مجوز اعلان میتواند آزاردهنده باشد. برای کمک به مردم برای مرور وب با حداقل وقفه، Chrome پیشبینی میکند که چه زمانی درخواستهای مجوز بر اساس نحوه تعامل کاربر قبلی با درخواستهای مجوز مشابه، بعید است اعطا شود و این درخواستهای ناخواسته را بیصدا میکند. در نسخه بعدی کروم، ما در حال راهاندازی یک مدل ML هستیم که این پیشبینیها را کاملاً روی دستگاه انجام میدهد.