مجرمان سایبری بیش از هر زمان دیگری گوشی های هوشمند و تبلت ها را هدف قرار داده اند. این به این دلیل است که مردم زمان بیشتری را بر روی دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند و از آنها برای ارسال و ذخیره مقادیر قابل توجهی از داده های ارزشمند مانند اطلاعات بانکی، داده های مراقبت های بهداشتی و رمز عبور استفاده می کنند. مجرمان سایبری همچنین دستگاه های تلفن همراه را به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچکتر و اعلان های مکرر برنامه ها و پیام ها مورد هدف قرار می دهند که تأیید مشروع بودن فرستنده را دشوارتر می کند.
این مجرمان به طور فزاینده ای از حملات فیشینگ، کلاهبرداری ها و بدافزارها برای به دست آوردن اطلاعات مالی حساس یا رمزهای عبور حساب استفاده می کنند. در واقع، در طول همهگیری، حملات فیشینگ 600 درصد رشد کرد و در سال 2021 به بهترین روش عفونت تبدیل شد.
تلاشهای فیشینگ میتوانند از منابع مختلفی مانند ایمیل، پیامهای متنی، تماسهای صوتی و حتی برنامههای پیامرسان شخص ثالث انجام شوند. بنابراین بسیار مهم است که یک رویکرد امنیتی لایه ای برای دفاع از زوایای مختلف داشته باشید. برای کمک به اطمینان از ارائه محافظت قوی در Android، ما یک آزمایشگاه امنیتی شخص ثالث را استخدام کردیم تا ویژگیها و عملکرد خود را ارزیابی کند که به محافظت از شما در برابر حملات کلاهبرداری و فیشینگ در دستگاههای تلفن همراه شما کمک میکند. این گزارش به این نتیجه رسید که دستگاههای اندرویدی نسبت به سایر سیستمعاملهای تلفن همراه، ویژگیهای بیشتری را برای محافظت از کلاهبرداری و فیشینگ ارائه میکنند.
برای ماه آگاهی از امنیت سایبری، بیایید نگاهی دقیقتر به این ویژگیها و راههایی بیندازیم که میتوانید از دستگاههایتان بیشتر محافظت کنید.
از هرزنامه، کلاهبرداری و تلاش های فیشینگ خودداری کنید
مهاجمان اغلب از پیام های متنی استفاده می کنند زیرا آنها کانالی آسان برای دسترسی به افراد هستند. پیامهای Google از مدلهای یادگیری ماشینی استفاده میکند تا ماهانه ۱.۵ میلیارد پیام هرزنامه، فیشینگ و کلاهبرداری را شناسایی کند. به دنبال الگوهای شناخته شده میگردد و پیامهای بد را به پوشه هرزنامه هدایت میکند یا در صورت مشاهده موارد مشکوک به شما هشدار میدهد.