7 استراتژی بازاریابی داستان سرایی B2B ، با مثالهای

@ bill-achollaBill Acholla

بیل آچولا مشاور بازاریابی دیجیتال است که در زمینه بازاریابی محتوا و سئو تخصص دارد.

آیا به دنبال محتوای کمی و کیفی مناسب برای کمک به رشد خود هستید
به طور موثر در حوزه کسب و کار شما؟

این مقاله ممکن است مقصد یک مرحله ای شما باشد تا تمام نیازهای شما را برآورده کند. از دردسرهای بی مورد بگذرید و بیایید مشکل را حل کنیم.

تا زمانی که به پایان می رسید ، تمام آنچه را که لازم است خواهید داشت. ما شما را از ابتدا به بازاریاب و شرکت درجه یک B2B راهنمایی خواهیم کرد.

از این پست ، قدرت قصه گویی و این را درک خواهید کرد که چگونه می توانید به طور واقعی به استراتژی های مختلف م approachثر نزدیک شوید و برای ارتقا strategy استراتژی خود از بازاریابی وب سایت استفاده کنید.

بازاریابی قصه گویی B2B

با آمدن اینترنت بازی بازاریابی تغییر کرده است. هر کسب و کاری که در آنجا وجود دارد به سمت بازارهای جهانی می رود.

صنعت بازاریابی B2B بدون شک به هر گوشه و گوشه جهان گسترش می یابد. با افزایش رقابت ، هیچ مصالحه ای در استراتژی های بازاریابی وجود ندارد.

B2B داستان سرایی بازاریابی نوعی بازاریابی معاصر است. این ارائه روایت مارک تجاری یا داستان پس زمینه برای درگیر کردن و جذب کردن خریدار یا مشتری بالقوه است. مخاطبان هدف در اینجا نسبیت و همدلی مشتری است.

یکی از رسانه های تجاری پیشرو استراتژی بازاریابی دیجیتال است. رسانه های اجتماعی بستر اصلی آن برای انتقال پیام و ارائه بهتر مأموریت است.

امروز ، بیش از نیمی از خریداران به طور عادی قبل از خرید هر کالایی به تأثیرگذاران مراجعه می کنند. در این حالت ، اکنون بازاریابی در شبکه های اجتماعی رواج یافته است.

در اینجا مثالی از مارک مورد علاقه هزاره ها ، اپل است.

اپل وقتی صحبت از استراتژی شبکه های اجتماعی می شود ، جهش بزرگی کرده است. این برند محتوای سرگرم کننده #ShotoniPhone در اینستاگرام ایجاد کرد.

این تیم عکسهایی از تصاویر متنوع رنگارنگ را از سراسر جهان گرفته شده از یک آیفون جمع آوری کرد.

تصاویر قابل توجه و درخشان ، حساب های رسانه های اجتماعی این برند را پر می کند. خدمات حرفه ای این شرکت که به خریدارانش ارائه می شد ، اعتبار داستان های الهام بخشی از تصویرشان بود.

هرکسی ترجیح می دهد بیش از گوش دادن به یک داستان ، بخشی از داستان باشد. . اپل تجربه مشتریان خود را با محصول خود بخش مهمی از سفر خود قرار داد.

آنها با ایجاد جوامع نزدیک به هم از طریق داستان های مختلف پیام های جدید و قدرتمندی را از سراسر جهان به اشتراک می گذارند.

یک کمپین ابتکاری مانند این از روابط بین شرکت و مشتری استفاده می کند.

نام تجاری قابل تجدیدتر می شود و با نزدیک شدن به هدف به این روش جنبه انسانی تجارت را نشان می دهد.

اهمیت بازاریابی قصه گویی B2B

هر مارک B2B اصرار دارد محصولات خود را به طور منحصر به فرد به مشتری تحویل دهد. در طی این عجله ، شرکت تمایل دارد که از ارتباط و ارتباط با خریدار چشم پوشی کند.

توجه و رفتار مشتری باید در کانون توجه باشد. چرا؟ تا کسب و کار بتواند شخصاً بیشتر در داستان آنها طنین انداز شود.

قصه گویی مهارت ارزشمندی است که نیاز به تیز کردن دارد. امروز ، “مارک” چیزی به جز “داستان” نیست. این برند برای حفظ اصالت نیاز به ارائه یک الگوی واقعی و واقعی دارد.

شرکت های B2B در بعضی مواقع می توانند بسیار چالش برانگیز باشند. برای رفع این مشکل ، تیم بازاریابی می تواند قصه گویی را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجاند.

قصه گویی برند به رشد گرایش عاطفی و دلبستگی نسبت به نام تجاری کمک می کند.

با در نظر داشتن شخصیت خریدار ، تاکتیک های بازاریابی از این نوع باید جذاب باشند.

برای یک استراتژی موفق بازاریابی B2B ، عامل اصلی باید با مشتری رابطه برقرار کند.

استراتژی های بازاریابی موثر قصه

1. متن معاصر.

آیا فکر کرده اید که چرا داستان شما در رقابت در بازار سخت شده است؟ شاید ما نسبیت زمینه را از دست بدهیم. مخاطبان باید با داستانی که ما ارائه می دهیم ارتباط برقرار کنند.

خریداران B2B ما دوست دارند با آخرین سناریو همراه باشند. بازاریابان به طور مداوم نیاز به ارائه مداوم و به روز شده در اختیار مشتریان قرار می دهند.

متن ، به همین ترتیب ، مشارکت فعال خریدار را نشان می دهد و به آنها اطمینان می دهد که بخشی از کل سفر هستند. < / p> 2. پیام الهام

آیا همیشه بهتر نیست که خودتان را در کاری سرمایه گذاری کنید که به شما انگیزه و انگیزه می دهد؟ چگونه به عنوان یک مارک تجاری یا صنعت B2B می توانید به آن دست یابید؟ مخاطبان خود را بشناسید. همراهی با سفر خریدار بدون شک یک روش بازاریابی است که در طولانی مدت به شما کمک خواهد کرد.

داستان ارائه شده به مشتریان باید با آنها همدردی کند. این باید الهام بخشی باشد که تصمیم گیری آنها را برانگیزد.

اولتیماتوم در اینجا ایجاد رابطه با خریدار یا هر چشم انداز دیگری است.

نایک با متحمل شدن خسارت قابل توجهی در سطح جهان ، یک استراتژی شاهکار را کشید.

در همکاری با آژانس تبلیغاتی Wieden + کندی پورتلند ، تبلیغات “Never Too Far Down Down” آنها پاسخ مثبت فوق العاده ای دریافت کرد. با داشتن طرفداران در سراسر جهان ، این مارک متحد با هدف ایستادن در برابر احتمالات متحد شد.

از نکات قابل توجه این کمپین ورزشکاران برجسته ای مانند لبرون جیمز ، کریستیانو رونالدو ، نائومی اوزاکا ، تایگر وودز رافائل نادال ، سرنا ویلیامز و بسیاری دیگر. جیمز خودش راوی تبلیغات بود. این آگهی ، قلب ها را در میان ناملایمات شیفته خود کرد ، طرفداران گسترده ای پیدا کرد. پیام علاوه بر طرفداران ورزش برند به مخاطبان احتمالی رسیده است.

“در حال حاضر ، ما برای چیزی بزرگتر از یک پیروزی یا یک قهرمانی می جنگیم. اما اگر ما از ورزش چیزی یاد گرفته ایم ، این مهم است که هر چقدر هم که پایین باشیم ، هرگز برای بازگشتن خیلی عقب نیستیم. “

نایک کفش هایی را به کارگران خط مقدم این بیماری همه گیر. این مارک در واقع قدرت انسانیت را با غلبه بر شانس با هم به عنوان یک واحد ثابت کرده است.

به نظر می رسد داستان پردازی الهام بخش تأثیرات عمیقی بر مخاطبان خود دارد. به هر حال ، الهام همان چیزی است که همه ما در زندگی روزمره بدنبال آن هستیم. چنین کمپین ها و تبلیغاتی نشان می دهد که مارک به طور مداوم به فکر رفاه و منافع مشتریان است.

هدف اصلی در اینجا یادآوری خریداران و مشتریان بالقوه در مورد اهمیت آنها است. این یک یادآوری است که آنها در مبارزات و چالش های خود تنها نیستند. 3. Backstory and Insights.

رشد صنایع B2B و موفقیت باعث ترغیب بسیاری از افراد در مسیر مشابه شده است. توسعه یک استراتژی بازاریابی می تواند کاملاً انگشت شمار باشد.

با این وجود ، داستان سرایی برند شروع خوبی برای گسترش آگاهی از نام تجاری است. به همین ترتیب ، بینش در مورد مارک یا شرکت و تیم به خریدار کمک می کند تا ارتباط نزدیکتر با آنها داشته باشد. داستان هایی از شلوغی ها ، کارهای سطح زمین و پشت صحنه همه کمک بزرگی است که در لباس مبدل شده است.

نکته کلیدی در اینجا ادغام نام تجاری و خریدار به عنوان یک واحد در این سفر موفق است. این حس نزدیکی مخاطب را برانگیخته و تحریک می کند تا در طولانی مدت وفادار و ثابت قدم بماند. بازاریابی احساسی محرکه اینجاست.

استراتژی بازاریابی محتوای B2B عمدتاً حول داستان سرایی است. داستان خود را با نمایش تیم ، دفتر ، بنیانگذار و چگونگی رشد شرکت به جایی که اکنون است ، بیان کنید. پیشرفت خود را نشان دهید.

صحنه های دنیای حرفه ای شکاف بین مشتریان را برطرف می کند. این سمت انسانی در تجارت اغلب باعث می شود که خریداران از نظر احساسی بیشتر به سمت محصول یا خدمات برند گرایش پیدا کنند. همیشه لازم نیست واقعیت ها و ارقام باشد. 4. بازاریابی دیجیتال.

سلیقه و تقاضای مشتریان B2B در بازار همیشه در حال تغییر است. بازار نسل جدید به طور گسترده بر پایه رسانه های اجتماعی استوار است و به عنوان یک بستر سرمایه عمل می کند.

با این انتقال از بازار سنتی ، یادگیری بازاریابی دیجیتال یک نیاز است. استراتژی بازاریابی دیجیتال به خودی خود دارای محتوای فرعی است. بازاریابی تأثیرگذار – تأثیرگذار بودن در بازار می تواند جذابیت های زیادی را به خود جلب کند. مشاغل ، درآمد و مواردی به سادگی به روزرسانی های زندگی روزمره و سبک زندگی آنها در پیروان آنها اثری برجای می گذارد. یک تأثیرگذار در اینجا می تواند کسی باشد که توانایی تأثیرگذاری روی مشتری احتمالی توصیه های خود را داشته باشد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام ، به عنوان مثال ، در حال بازاریابی جریان اصلی هستند.

موج جدیدی از تصاویر با کیفیت زیبایی ، همکاری با چندین مارک داخلی و بین المللی ، مراقبت از پوست ، مد و لیست ادامه دارد.

بسیاری از شرکت های نوپای B2B توجه خود را به این افراد تأثیرگذار برای ارتقا of فروش جلب می کنند.

محصولات یا خدمات تجاری نام برده شده در حساب های رسانه های اجتماعی این تأثیرگذار ، تقاضا را افزایش می دهد. سفر مشتری (دفترچه خاطرات مشتری) – داشتن یک نمایه هیجان انگیز است مارک خرید محصولات شما از نام تجاری خود را تشخیص داده و از آن قدردانی می کند. برای ادامه این انرژی ، تیم بازاریابی محتوای دیگری به اینفوگرافیک خود اضافه کرده اند: «سفر مشتری».

معرفی هشتگ ها یک اختراع برتر بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. استفاده و بررسی محصول شرکت نکته برجسته این استراتژی است.

مارک های موجود در شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل می کنند که فرصتی برای ارائه سفر مشتری راضی خود را با بقیه از دست ندهند.

به اشتراک گذاری تصاویر و هشتگهایی از این قبیل سایر خریداران و مشتریان بالقوه را تشویق می کند. 5. بازاریابی رویداد.

در مورد اتصال نام تجاری به مخاطبان خود صحبت کنید. بازاریابی رویدادی بستری برای انجام درست آن است.

رهبری اندیشه در این سناریو نیروی محرکه این استراتژی است. بازاریابی رویداد ، با گذشت زمان ، دیدگاه خود را تغییر داده است. از سمینارهای خسته کننده گرفته تا ملاقات و خوشامدگویی ، رویدادهای پاپ ، کارناوال و جشنواره ها.

مارک های میزبانی شده در این رویدادها بر واقعی و اصیل نگه داشتن آن با خدمات و محصولاتی هستند که تبلیغ می کنند. مخاطبان مجذوب تعامل در زمان واقعی و شخصی بین آنها و تجارت می شوند.

نمایش متوقف کننده این رویدادها معمولاً افراد تأثیرگذار ، افراد مشهور و رهبران اندیشه هستند. شرکت کنندگان و مخاطبان مشغول فعالیت هایی مانند پرسشنامه ، نمونه رایگان ، کوپن تخفیف و پرسیدن سال هستند.

نتایج بازاریابی رویداد عمدتا معرفی راه اندازی نام تجاری جدید ، بازخورد و شخصیت مرتبط است. مشتری با بازار هدف. همچنین ممکن است شامل حفظ هویت برند ، تولید سرب و جلب اعتماد خریدار باشد.

جدیدترین بازاریابی رویدادی که برای این محتوا ذکر می شود KCON است. کنوانسیون موج کره در ابتدا به عنوان یک جشنواره موسیقی آغاز شد تا موسیقی کره ای و هنرمندان نزدیک به طرفداران بین المللی خود را درگیر کند.

در ایالات متحده آمریکا ، چندین قسمت دیگر از جهان اکنون میزبان این رویداد هستند. امروز ، KCON چیزی فراتر از یک جشنواره موسیقی است. این فرصتی برای تجربه زیبایی ، مد ، تأثیرگذار ، وبلاگ نویسان ، سبک زندگی و فرهنگ کره ای است. این رویداد اکنون دری برای شرکت های کره ای است تا محصولات و خدمات خود را در سطح جهانی افزایش دهند.

6. تجسم

اجازه دادن به مشتری برای بازی در داستان شما می تواند منجر به اهرم فشار در زمینه فروش شود. داستان سرایی B2B باید حول پرداختن به مشکل خریدار و همچنین یافتن راه حل باشد.

یک فیلم یا تصویر کوتاه همراه با روایت بسیار جذاب تر از هر راه حل دیگری است. دیدن ، باور داشتن است و مشتریان باید محتوا را کاملاً تجربه کنند.

“Wake Up The Devil Inside You” ساخته منچستر یونایتد یک ویدیوی کوتاه است که باعث گسترش بزرگترین پایگاه خود در چین می شود. برای اینکه از نظر فرهنگی مرتبط باشد ، روح شیطان سرخ را بیدار می کند و آن را زنده می کند. در این تبلیغات انتخاباتی بازیکنان منچستر یونایتد و قهرمانی حضور داشتند که مخاطب هستند. آنها روح شیطان سرخ خود را برای نجات کره زمین با انجام یک مسابقه فوتبال در برابر شکارچیان به راه انداختند.

نتیجه این استراتژی این است که سهم مشتری را جلب کند. این مهم است که احساس کنیم آنها در فعالیت های تبلیغاتی خود به عنوان یک شرکت کننده فعال در یک امر معنادار احساس کنند. بصری ها ، به همین ترتیب ، ارتباط فعال و مداوم آنها با نام تجاری را ارتقا می بخشند.

7. رویکرد احساسی.

با وجود داستان های مختلف در بازار ، داستان شما باید در میان بقیه برجسته باشد. هیچ توصیه ای بهتر از معتبر نگه داشتن آنها نیست. مردم مستعد تمایل به سمت داستان های زندگی واقعی هستند.

چیزهای شنیده نشده را پیدا کنید ، برای صدای سرکوب شده صحبت کنید و آن را خام نگه دارید. مخاطب تمایل دارد تا با داستان هایی که آنها را به یاد نبردهای خود می اندازد همدلی کند.

هیچ مارکی قدرت کنترل احساسات مردم را ندارد ، اما داستان آنها مطمئناً می تواند. داستان های معنی دار و انگیزنده راهی عالی برای پیوند با مخاطب است.

گینس “با کمپین” ساخته شده بیشتر “تأثیر بسیار زیادی بر مخاطب ایجاد کرد. در این کمپین ، آنها داستان کاملاً متفاوتی از تیم راگبی زنان ژاپن “Liberty Fields” اضافه کرد.

این خلاقیت بینشی در مورد برچسب اصلی زنانی بود که همه مرزها را شکستند و به دنبال علاقه خود به راگبی بودند. یک پیام اصلی که نه تنها بینندگان بلکه سازندگان را نیز تقویت و تقویت می کند.

کلیدهای کلیدی

  • مشتری این مشتری است قسمت اصلی قصه گویی شما. توجه خود را به فروش منحرف نکنید.
  • مشکل خریدار خود را برطرف کنید و آن را با یک راه حل برطرف کنید. خریدار
    تجارت بدون دردسر و راحت را ترجیح می دهد.
  • با آخرین رسانه داستان سرایی همراه باشید. حتی اگر با یک داستان خوب و خوب همراه باشد ، نام تجاری ممکن است فرصت را از دست بدهد اگر نتواند با تغییر
    کنار بیاید.
  • سفر مشتری خود را با تجارت خود جشن بگیرید. به مشتریان خود اجازه دهید داستان های خود را تعریف کنند ، و این مشتریان بالقوه را به تجربه تجربه نام تجاری خود دعوت می کند.
  • با داستان محتوا واقعی و واقعی باشید.
  • نسبیت را حفظ کنید. لازم است بدانید خریدار شما به دنبال چه چیزی است تا بتوانید تقاضا را برآورده کنید.

نتیجه گیری

مباحث فوق که بحث کردیم با هدف ارائه اطلاعات بیشتر به خوانندگان در مورد قصه گویی

برای آرزو و تمرین ، پیگیری B2B می تواند بدون داشتن دانش صحیح و دشوار باشد. امیدواریم که مقاله را آموزنده یافته باشید.

این نکات و استراتژی ها را در قصه گویی خود بگنجانید و تغییر مورد نظر خود را در تجارت خود مشاهده کنید.

نظرات خود را در مورد چگونگی مفید بودن این پست نظر دهید. ورودی های خود را به اشتراک بگذارید و در ارتباط باشید.