6 استراتژی حفظ مشتری که هر صاحب مشاغل کوچک باید بداند

عکس پروفایل Rumzz Bajwa Hacker Noon

@رومزباجوارومز باجوا

Rumzz یک استراتژیست دیجیتال و بازاریاب محتوا است. عاشق بیرون رفتن است ، هر زمان که روشن شد لحظات جدیدی را تجربه کنید

تولید سرنخ و جذب مشتری جدید کلیدهایی برای اطمینان از موفقیت اولیه کسب و کار هستند. به همین دلیل ، بسیاری از صاحبان مشاغل بر روی جذب مشتری بیشتر تمرکز می کنند که آنها معمولاً از نیاز به نگهداری افرادی که قبلاً دارند ، چشم پوشی می کنند. طبق هاروارد بیزینس ریویو ، صرف وقت و منابع برای به دست آوردن مشتریان جدید 5 تا 25 برابر گران تر از نگهداری مشتریان فعلی است.

گفته شد ، بهتر است به جای اینکه تمام تلاش خود را برای جذب مشتری جدید معطوف کنید ، تعادل بین حفظ مشتری و جذب مشتری برقرار شود.

حفظ مشتری چیست؟

حفظ مشتری می تواند خریداران را به مشتریانی وفادار تبدیل کرده و از تجارت با یک رقیب جلوگیری کند. استراتژی های موثر حفظ مشتری اطمینان می دهد مشتریانی که برای بدست آوردن آنها سخت تلاش کرده اید به تجارت با شما ادامه می دهند و از محصولات / خدماتی که ارائه می دهید ارزش کسب می کنند.

چگونه می توان حفظ مشتری را بهبود بخشید

اکنون که از اهمیت حفظ مشتری مطلع شدید ، قدم بعدی ایجاد یک استراتژی مناسب برای تجارت شما است. در اینجا لیستی از تکنیک های شما می توانید پیاده سازی کنید:

1. خدمات مشتری را بهبود ببخشید

سیستم های پشتیبانی مشتری به شما یا مشتری …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور