گواهینامه های مرکز داده اصلی برای سال 2023، تفکیک شده بر اساس دسته | دانش مرکز داده

اگر می خواهید در صنعت مرکز داده کار کنید، کدام گواهینامه ها بهترین هستند؟ پاسخ تا حدی بستگی به این دارد که دقیقاً چه نوع کاری را می خواهید انجام دهید. تخصص های زیادی در صنعت مرکز داده وجود دارد – مانند طراحی، عملیات عمومی و شبکه – و گواهینامه های مختلفی وجود دارد که با هر حوزه تمرکز مطابقت دارد.

برای ارائه راهنمایی در مورد گواهینامه های مرکز داده که ممکن است بخواهید دنبال کنید، این مقاله گواهینامه های اصلی را در حوزه های مختلف تجزیه و تحلیل می کند. این فهرست جامعی از تمام گواهی‌های ممکن مرکز داده نیست، اما اگر به دنبال پیشرفت شغلی در مرکز داده با کسب گواهی هستید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یک نقطه شروع مفید است.

گواهینامه های مرکز داده عمومی

چندین شرکت یا سازمان گواهینامه های عمومی را ارائه می دهند که با مفاهیم اساسی مرکز داده سروکار دارد:

  • این همکار خبره مرکز داده گواهینامه (DCCA) از اشنایدر الکتریک. این مدرک گواهی بر درک اولیه از موضوعات کلیدی در مهندسی و مدیریت مرکز داده است.
  • EPI ها کارشناس معتبر مرکز داده گواهینامه (CDCE) که یکی دیگر از ارائه‌های گواهینامه مرکز داده عمومی است.
  • VMware’s مجازی سازی مرکز داده، که در جهت استفاده از فناوری های مجازی سازی در مراکز داده است. اگر سابقه ای در زمینه مجازی سازی یا محاسبات ابری دارید و می خواهید تخصص خود را به مرکز داده گسترش دهید، این گواهی توصیه می شود.

اگرچه این گواهی‌ها سطحی از درک پیش‌نیاز از فناوری‌های IT را به طور کلی فرض می‌کنند، اما برای موفقیت در کسب این اعتبار، نیازی به داشتن تجربه قبلی در مرکز داده ندارید، و اگر در صنعت مرکز داده کاملاً جدید هستید، آنها را اولین قدم‌های خوبی می‌سازد. .

گواهینامه های شبکه مرکز داده

سیسکو بازیگر کلیدی در صدور گواهینامه های مربوط به شبکه های مرکز داده است. این دو اعتبار ارائه می دهد:

علاوه بر این، Juniper Networks، یکی دیگر از شرکت های بزرگ شبکه، این را ارائه می دهد Juniper Networks Certified Professional – Data Center گواهینامه (JNCIP-DC). JNCIP-DC که با اعتبار مرکز داده CCNP سیسکو قابل مقایسه است، بر مهارت های پیشرفته شبکه سازی مرکز داده تمرکز دارد.

عملیات مرکز داده

اگر می خواهید در عملیات مرکز داده کار کنید، این را در نظر بگیرید تکنسین مرکز داده حرفه ای گواهی (CDCTP) از آموزش CNet.

CNet همچنین ارائه می دهد حرفه ای گواهی مدیریت مرکز داده اعتبار، که ممکن است مفید باشد اگر قبلاً به عنوان تکنسین مرکز داده کار می کنید و می خواهید در رتبه های بالاتر بروید.

گواهینامه های پایداری مرکز داده

موج علاقه به پایداری مرکز داده تعدادی از سازمان ها را وادار کرده است تا گواهینامه های مربوط به طراحی و عملیات مرکز داده پایدار را راه اندازی کنند، از جمله:

اگر می‌خواهید ثابت کنید که بهترین شیوه‌های مربوط به به حداقل رساندن ضایعات مرکز داده و تامین انرژی پاک را درک می‌کنید، این گواهینامه‌ها منبع بسیار خوبی هستند.

نتیجه‌گیری: رویکردهای متعدد به گواهی‌های مرکز داده

چه به تازگی شغل مرکز داده خود را شروع کرده باشید و نیاز به نشان دادن دانش اولیه داشته باشید، چه بخواهید اعتبار پیشرفته تری در حوزه ای مانند شبکه یا پایداری داشته باشید، یک گواهینامه برای شما وجود دارد. چالش در یافتن گواهی‌های مرکز داده نیست، بلکه این است که بفهمیم کدام یک از گواهی‌های موجود برای مجموعه مهارت‌ها و اهداف شغلی شما مناسب‌تر است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور