کشورهای اتحادیه اروپا طرح 43 میلیارد یورویی برای تبدیل شدن به هاب نیمه هادی را پیش می برند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند که طرحی 43 میلیارد یورویی (44.4 میلیارد دلاری) برای شروع جهش تولید نیمه هادی این اتحادیه را دنبال کنند و مانع اصلی در برنامه تقویت صنعت فناوری پیشرفته را برطرف کنند.

به گفته افراد مطلع، این توافق روز چهارشنبه توسط سفرای اتحادیه اروپا حمایت شد. این امر می‌تواند دامنه آن‌هایی را که کارخانه‌های تولید تراشه «اولین نوع» در نظر گرفته می‌شوند و واجد شرایط دریافت کمک‌های دولتی هستند، گسترش دهد، اما به همه چیپ‌های خودرو اجازه نمی‌دهد که واجد شرایط دریافت وجوهی باشند، چیزی که برخی کشورها در اوایل پاییز امسال درخواست کرده بودند.

آخرین نسخه همچنین برای مواقعی که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا می تواند شرایط اضطراری ایجاد کند و در زنجیره تامین شرکت ها مداخله کند، پادمان های بیشتری را اضافه می کند.

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات استفاده از بودجه اتحادیه اروپا بوده است. کشورهای عضو روز چهارشنبه موافقت کردند که 400 میلیون یورو از بودجه تحقیقاتی خود را برای نیمه هادی ها تخصیص ندهند، پس از اینکه کشورهای دارای صنایع تراشه کوچک نگرانی هایی را مطرح کردند که این پول تنها به نفع کشورهای بزرگی مانند آلمان است که فعالیت های بزرگتری دارند. سفیران از کمیسیون می خواهند که این پول را در جای دیگری پیدا کند.

انتظار می‌رود وزرای اتحادیه اروپا در نشست ماه آینده توافق چهارشنبه را تایید کنند. پارلمان اروپا باید طرح خود را قبل از اینکه سه نهاد بتوانند در مورد توافق نهایی مذاکره کنند، تصویب کند.

اتحادیه اروپا هدف بلندپروازانه ای برای تولید 20 درصد از نیمه هادی های جهان تا سال 2030 دارد. کمیسیون اروپا طرحی را به نام قانون تراشه های اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری اعلام کرد که پیش بینی می کند حدود 43 میلیارد یورو به صنعت نیمه هادی ها در این قاره، از جمله تحقیقات، اختصاص یابد. و تولید.

در حالی که این طرح تا سال آینده نهایی نمی شود، تعدادی از شرکت ها قبلاً سایت های جدید تولید نیمه هادی را اعلام کرده اند، از جمله اینتل Corp، GlobalFoundries Inc.، STMicroelectronics NV و Infineon Technologies AG.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور