چگونه یکی از بزرگترین بازی های جهان توسط کمبود سرور فلج شد

طرفداران Final Fantasy XIV هفته گذشته زمانی که Square Enix یک مرکز داده را در منطقه اقیانوسیه افتتاح کرد که قرار است بخشی از بار دیگر مراکز داده شرکت را بردارد، خوشحال شدند، به این معنی که کاربران می توانند یک بار دیگر بازی را خریداری کنند.

در ماه دسامبر، این عنوان – که 25 میلیون بازیکن ثبت شده را در خود دارد – با راه اندازی جدیدترین الحاقیه خود، به نام Endwalker، افزایش محبوبیتی را تجربه کرد.

به طور حکایتی، بازی نقش آفرینی انبوه چندنفره نوعی فرار را ارائه می کرد که در میان آخرین موج عفونت های Omicron و اقدامات قرنطینه و فاصله اجتماعی همراه آن، به ویژه جذاب بود.

هیجان برای ورود جدید فاینال فانتزی معمول نیست، اما اسکوئر انیکس میزان تقاضا برای سرورهایش را دست کم گرفت. راه اندازی بازی را شکست، سیستم های شرکت را بیش از حد بارگذاری کرد و منجر به ایجاد صف های ساعتی برای مشتریان بی شماری شد.

پس از یک هفته، یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بازی‌سازان ژاپنی گامی بسیار بحث برانگیز برداشت: فروش بازی را به هر کسی که مشترک فعلی نبود، متوقف کرد، تا زمانی که بتواند مشکلات زیرساخت فناوری اطلاعات خود را برطرف کند.

بازیکنان در حال حاضر به دلیل تمرکز متراکم ساعت‌های بازی که بسیار بیشتر از ظرفیت سرور ما است، به خصوص در زمان‌های اوج مصرف، زمان انتظار بسیار طولانی را تجربه می‌کنند و بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم فروش و تحویل Final Fantasy XIV Starter Edition و Complete را به‌طور موقت متوقف کنیم. نسخه، گفت: نائوکی یوشیدا، تهیه کننده و کارگردان بازی.

در هفته‌های بعد، این شرکت اعتراف کرد که در مدت کوتاهی نتوانسته است سرورهای کافی برای مقابله با اضافه‌بار پیدا کند – که مدت‌هاست بر خلاف برخی از رقبای خود که مسیر ابر عمومی را دنبال می‌کردند، رویکرد اختصاصی و سفارشی را برای سخت‌افزار خود ترجیح می‌داد.

هفته گذشته، Square سرانجام فروش بازی را از سر گرفت، اما برنامه‌های توسعه زیرساخت آن ماه‌ها طول می‌کشد – و باید دید که آیا همان تعداد کاربر دوباره بازخواهند گشت یا خیر.

این شرکت در گزارش خود اعلام کرد: مرکز داده Oceanian اضافه شده است و اکنون می توان از منوی Data Center از طریق صفحه عنوان انتخاب کرد. پچ یادداشت ها برای نسخه 6.08، که در 25 ژانویه منتشر شد.

این یک تسهیلات کاملاً جدید نیست که توسط ناکامی Endwalker ایجاد شده است. شرکت اعلام کرد به منطقه می آمد در ماه نوامبر، اما قبلا گفته شده بود که سرورهای جدید تا فوریه در دسترس خواهند بود. این ضرب الاجل را دو هفته شکست داد.

مشکلات فنی در Eorzea

مراکز داده در Final Fantasy XIV از آن دسته ای نیستند که ما معمولاً در مورد آن می نویسیم. در عوض، آنها مراکز داده منطقی هستند و در درجه اول به کاربران اجازه می دهند تا یک “سرور” را انتخاب کنند که میزبان یک “جهان” یا یک محله مجازی برای بازی است. مرکز داده فیزیکی در اقیانوسیه، با نام مرکز داده منطقی موضوع، دارای پنج سرور است: بیسمارک، راوانا، سفیروت، سوفیا، و زوروان.

جایی که دقیقا خودش مراکز داده فیزیکی – می دانید، از آن دسته ای هستند که ما معمولاً در مورد آن می نویسیم – Square Enix نمی گوید. “در حالی که ما می دانیم که بسیاری از شما در مورد مکان فیزیکی واقعی مرکز داده جدید کنجکاو هستید، لطفا درک کنید که به دلایل امنیتی خاص برای عملکرد یک بازی آنلاین، ما قادر به افشای آن اطلاعات برای عموم نیستیوشیدا در سال 2017 ارسال کرد، هنگام بحث در مورد عملیات ایالات متحده. آنچه می توانیم به شما بگوییم این است که سرورها در خاک آمریکای شمالی، در منطقه ای که دارای زیرساخت اینترنت پیشرفته است، باقی خواهند ماند.

تیاو اجماع در انجمن های آنلاین این است که بازیکنان در آمریکای شمالی از آن سرویس می گیرند ساکرامنتو، کالیفرنیا، با سرورهایی که بوده اند واقع در مونترال تا سال 2017. اسکوئر انیکس در یادداشت های پچ تایید شده است که مرکز داده اقیانوسیه در واقع یک مرکز فیزیکی جدید واقع در منطقه است.

مکان فیزیکی مراکز داده مهم است زیرا زمان پینگ می تواند یک عامل مهم در بازی باشد.

در ماه دسامبر، Square Enix فاش کرد که در تهیه سخت افزار مورد نیاز برای توسعه به دلیل کمبود جهانی در تراشه های کامپیوتری

یوشیدا نوشت: «برای هر جهانی که اضافه می‌کنیم به ده‌ها «ماشین سرور» نیاز داریم. با این حال، به دلیل اقدامات متقابل COVID-19 در حال حاضر، بسیاری از کارخانه‌ها در سراسر جهان که نیمه‌هادی‌ها تولید می‌کنند، تولید را متوقف کرده‌اند یا با کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند. این در نهایت منجر به کاهش تعداد نیمه هادی های تولید شده و کمبود نیمه هادی در سراسر جهان شده است.

ما سرمایه گذاری قابل توجهی را انجام داده ایم – حتی بیشتر از حد معمول – برای ایمن سازی سخت افزار مورد نیاز، اما با این وجود، زمان طولانی برای آماده سازی سخت افزار سرور مورد نیاز است.”

چگونه جدید مرکز داده کمک خواهد کرد

مرکز داده جدید در اقیانوسیه با انتقال کاربران در استرالیا و نیوزیلند به خارج از تاسیسات شرکت در این کشور به تعادل بار کمک خواهد کرد. ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا، همراه با سایر کاربرانی که می خواهند چمن جدید را بررسی کنند.

برای تشویق این فرآیند انتقال، اسکوئر انیکس نه تنها از هزینه معمول برای انتقال جهانی خانگی چشم پوشی می کند، بلکه به بازیکنانی که با چیزهای خوب در بازی. بازیکنانی که شخصیت‌های جدیدی را در ماشین‌های اقیانوسیه ایجاد می‌کنند، جوایزی نیز دریافت خواهند کرد.

اسکوئر انیکس نگفت که این مشوق ها تا چه مدت دوام خواهند داشت، اما اشاره کرد که به فرآیند تعادل بستگی دارد. این شرکت در یادداشت‌های پچ گفت: «این مشوق‌ها تا زمانی که تعداد بازیکنان فعال جهان‌های مورد نظر به تعداد مشخصی افزایش پیدا نکنند، باقی خواهند ماند. “لطفاً توجه داشته باشید که وقتی یک جهان از دسته “جهان برگزیده” حذف شد، پاداش های مختلف دیگر اعمال نمی شوند.”

ثبت نام آزمایشی رایگان فعلاً همچنان به حالت تعلیق درآمده است.

بهبودهای بیشتر در تعادل بار

وقتی اسکوئر انیکس در 14 ژانویه در دسترس بودن Oceania را اعلام کرد، همچنین اعلام کرد که قصد دارد مراکز داده فیزیکی خود را در اواخر سال گسترش دهد، اما خاطرنشان کرد که بحران جهانی عرضه تراشه احتمالاً بر عملیات آن تأثیر خواهد گذاشت.

«در حال حاضر، مرکز داده آمریکای شمالی یوشیدا نوشته است که دارای سه مرکز داده منطقی و 24 جهان است. با توجه به کمبود جهانی نیمه هادی ها، زمان زیادی برای تهیه تجهیزات سرور صرف شده است، اما طبق برنامه زمان بندی شده است که فاز اول در اوت 2022 اجرا شود و مرحله دوم در بهار یا تابستان 2023 دنبال شود.

در مرحله اول توسعه، که برای آگوست 2022 برنامه ریزی شده است، یک مرکز داده منطقی جدید ایجاد خواهد شد و چهار جهان جدید زیر آن اضافه خواهد شد. در مرحله دوم توسعه، ما قصد داریم چهار جهان جدید دیگر را تحت سیستم جدید DC منطقی اضافه کنیم.

در مرکز داده اروپا یوشیدا گفت که برای توسعه نیز در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، مرکز داده اروپا شامل دو مرکز داده و 12 جهان است. “به منظور سازگاری با افزایش قابل توجه جمعیت بازیکنان، ما در حال برنامه ریزی برای توسعه سرور بزرگ در دو مرحله هستیم، مشابه آنچه برای مرکز داده آمریکای شمالی برنامه ریزی شده است. با توجه به کمبود مداوم نیمه هادی جهانی، تحویل تجهیزات سرور مورد نیاز زمان می برد. به این ترتیب، مرحله اول این توسعه برای جولای 2022 برنامه ریزی شده است، در حالی که مرحله دوم برای تابستان 2023 برنامه ریزی شده است.

در ماه ژوئیه، این شرکت همچنین قصد دارد پیکربندی مجدد خود را انجام دهد مراکز داده ژاپنی: یوشیدا گزارش داد: “ما به دنبال اضافه کردن یک مرکز داده منطقی دیگر و کاهش حجم Worlds به ازای هر مرکز داده منطقی هستیم، در نتیجه به طور قابل توجهی حداکثر تعداد لاگین های همزمان ممکن را تا چندین هزار در هر جهان افزایش می دهیم.” ما معتقدیم که – با در نظر گرفتن فضای کف مرکز داده که سرورها به صورت فیزیکی در آن قرار دارند و کمبود فعلی نیمه هادی – این سریعترین و کارآمدترین روش برای توسعه در مقیاس بزرگ خواهد بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور