گوگل تایید می کند که پیوند متقابل در بسیاری از موارد طبیعی است

از نظر گوگل، پیوند متقابل همیشه بد نیست. در بسیاری از موارد طبیعی است که به سایتی که به سایت شما پیوند دارد، پیوند داده شود.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 28 ژانویه ثبت شد، بیان کرد.

یک متخصص سئو به نام ست مندلسون با نگرانی در مورد حفظ ارزش بک لینک ها به جریان زنده می پیوندد.

او می پرسد که اگر در ازای آن به آن سایت ها لینک دهد، آیا ارزشی از پیوندهای ورودی که به سایت او اشاره می کنند از بین می رود یا خیر.

مندلسون تصریح می کند که او به دنبال انجام این کار به عنوان بخشی از تبادل لینک نیست. در عوض، او معتقد است که پیوندها برای بازدیدکنندگان مفید است.

آیا اگر بخواهد به آن دامنه ها پیوند داده شود، پیوندهای ورودی که به سایت او اشاره می کنند ارزش خود را از دست می دهند؟

یا بدتر از آن، آیا گوگل این را به عنوان شکلی از لینک سازی غیرطبیعی می بیند؟

این چیزی است که مولر می گوید.

پیوندهای متقابل همیشه بد نیستند

برخی از اشکال پیوند متقابل بر خلاف دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل هستند، به همین دلیل است که مندلسون در مورد صفحاتی که به آنها پیوند می‌دهد بسیار محتاط است.

تبادل لینک، که در آن دو سایت توافق می کنند که به یکدیگر پیوند داده شوند تا در تلاش برای دستکاری رتبه بندی جستجو، به شدت ممنوع است.

این وضعیت، از سوی دیگر، یک تبادل لینک آنطور که در دستورالعمل های گوگل تعریف شده است نیست. در عوض، این یک شکل طبیعی از پیوند متقابل است.

مولر توضیح می دهد:

این کاملاً خوب است. این هم به نوعی طبیعی است. به خصوص اگر یک کسب و کار محلی هستید، به همسایگان خود لینک می دهید. یا اگر در اخبار در جایی از شما نام برده شده است، به نوعی به این موضوع اشاره می‌کنید که در وب‌سایت خود مانند «من اینجا در اخبار معرفی شده‌ام» و اساساً به نوعی به این طرف و آن طرف لینک می‌دهید.»

اگرچه دو سایتی که به یکدیگر پیوند می دهند از نظر فنی به عنوان پیوند متقابل واجد شرایط هستند، گوگل می تواند تفاوت بین پیوند طبیعی و طرح پیوند را تشخیص دهد.

مولر ادامه می دهد:

این یک نوع پیوند متقابل است، اما یک نوع پیوند طبیعی است. این چیزی نیست که وجود داشته باشد زیرا شما در حال انجام نوعی طرح پیوند دیوانه کننده هستید. بنابراین، از این منظر، فکر می‌کنم که فکر کردن به آن آسان است. و اگر کاری را به طور طبیعی انجام می‌دهید، اگر در پشت صحنه معاملات عجیب و غریب انجام نمی‌دهید، واقعاً نگران آن نخواهم بود.»

برای راهنمایی بیشتر در رابطه با پیوند متقابل، نگاه کنید به:

بحث کامل در مورد پیوندهای متقابل را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: igor kisselev/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور