مستندات نقشه سایت Google Sites حذف شد

Google Sites اسناد مربوط به نحوه ایجاد نقشه سایت در Google Sites را حذف کرد. Google اسناد خود را در اول مارس 2021 به روز كرد تا نشان دهد كه Google Sites نقشه سایت را به طور خودكار تولید نمی كند. مشخص نیست چه مدت از حذف این تابع ایجاد نقشه سایت می گذرد.

نقشه های سایت برای Google Sites

Sitemaps روشی است برای ارائه یک فایل XML به Google که به آن کمک می کند صفحات وب را کشف کند. نقشه سایت برای سایت های بزرگ به ویژه سایت هایی که ممکن است پیچیده باشند بهترین است.

استفاده از نقشه سایت ممکن است به ویژه برای سایتهایی که تمایل به تهیه بایگانی مقالات دارند مفید باشد. نقشه سایت مخصوصاً برای سایتهای خبری مفید است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یک سایت خبری که دائماً محتوای جدیدی را از بین می برد ممکن است از یک استراتژی منوی قوی برای پیوند داخلی با مقالات قدیمی که عمیقاً بایگانی شده اند ، برخوردار نباشد. نقشه سایت با دادن راهی به موتورهای جستجو برای خزیدن و کشف محتوای بایگانی شده ، این مشکل را حل می کند.

نقشه های سایت برای صفحاتی که زیر پانصد صفحه نیستند و محتوای آنها معمولاً بهم پیوسته است و به راحتی قابل کشف است ، ضروری نیست.

به گفته گوگل:

“شما ممکن است نیازی به نقشه سایت نداشته باشید اگر:

سایت شما “کوچک” است. منظور ما از کوچک ، حدود 500 صفحه یا کمتر در سایت شما است. (فقط صفحاتی که فکر می کنید باید در نتایج جستجو باشند در این کل حساب می شوند.) “

Google متن ایجاد نقشه سایت را حذف کرد

صفحه برنامه نویس Google درباره نقشه سایت که شامل بخشی اختصاص داده شده به Google Sites بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Archive.org (با نام مستعار The Wayback Machine) محتوای حذف شده را بایگانی کرد ، که شامل دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه افزودن نقشه های سایت از Google Sites بود.

Google هیچ دستورالعملی برای نقشه سایت نمی گذارد

صفحه توسعه دهنده نقشه سایت به روز شده Google هیچ دستورالعملی برای نحوه ایجاد یک نقشه سایت خاص Google Sites نمی گذارد.

این همان چیزی است که دستورالعمل های Google Sites از آن استفاده می کنند:

عکس صفحه ای از Google Developer برای نقشه های سایت Google Sites

عکس صفحه از بایگانی صفحه توسعه دهنده Google درباره نقشه سایت

با کلیک بر روی علامت “+” ، دستورالعمل های زیر برای نحوه افزودن نقشه سایت نشان داده شده است.

دستورالعملهای حذف شده برای نحوه افزودن نقشه سایت در Google Sites

سایتهای گوگل
اگر از Google Sites برای ایجاد و تأیید سایتی استفاده کرده اید ، Google Sites به طور خودکار یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند. شما نمی توانید نقشه سایت را اصلاح کنید ، اما اگر می خواهید داده های گزارش نقشه سایت را بخوانید می توانید آن را به Google ارسال کنید. توجه داشته باشید که اگر بیش از 1000 صفحه در یک زیرمجموعه واحد داشته باشید ، ممکن است نقشه سایت شما به درستی نمایش داده نشود.

اگر سایت شما در Google Sites میزبانی شود ، آدرس URL نقشه سایت شما http://sites.google.com/site/yoursitename/system/feeds/sitemap است
اگر سایت خود را با استفاده از Google Workspace ایجاد کرده اید ، URL نقشه سایت شما https://sites.google.com/yourdomain/yoursitename/system/feeds/sitemap است “

این یک تصویر از نحوه نمایش صفحه فعلی Google Developer برای نقشه سایت است ، جایی که اکنون دستورالعمل هایی برای ایجاد نقشه های سایت Google Sites وجود ندارد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

عکس صفحه از صفحه فعلی توسعه دهنده Google برای نقشه سایت

عکس صفحه صفحه فعلی توسعه دهنده Google درباره نقشه سایت

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، محتوا کاملاً از دست رفته است.

مشخص نیست چه مدت این قابلیت از دست رفته است. اما این مستندات کاملاً روشن است که Google Sites فاقد ابزار تولید نقشه سایت بومی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

استناد

بایگانی صفحه توسعه دهنده نقشه سایت Google

صفحه توسعه دهنده نقشه سایت Google به روز شده است

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور