مرکز داده توییتر توسط گرمای سوزان کالیفرنیا آفلاین شد | دانش مرکز داده

در صورت ادامه روند فعلی آب و هوا، ممکن است لازم باشد مکان‌های هوای سرد را برای ساخت مرکز داده بعدی خود تعیین کنید. این چیزی است که توییتر پس از اینکه یک افشاگر فاش کرد که مرکز داده ساکرامنتو آن به دلیل موج گرمای شدید کالیفرنیا از حالت آنلاین خارج شده است، به این نتیجه رسید.

افشاگر و رئیس سابق امنیت توییتر پیتر «ماج» زاتکو به سی‌ان‌ان و واشنگتن پست درباره این حادثه گفت: «حتی قطع موقت اما همپوشانی تعداد کمی از دیتاسنترها احتمالاً منجر به این سرویس می‌شود. [Twitter] آفلاین شدن برای هفته ها، ماه ها یا به طور دائم.»

طبق گزارش CNN، توییتر از طریق یک پیام داخلی از کری فرناندز، معاون مهندسی شرکت، به این حادثه اعتراف کرد. فرناندز در پیامی به مهندسان گفت: «در 5 سپتامبرهفتمتوییتر منطقه مرکز داده ساکرامنتو (SMF) خود را به دلیل آب و هوای شدید از دست داد. این رویداد بی سابقه منجر به خاموش شدن کامل تجهیزات فیزیکی در SMF شد.

چنین افشاگری، اگرچه نفس گیر است، غیر معمول نیست. تنها در سال جاری، دو مرکز داده در مقیاس فوق‌العاده به دلیل امواج گرمای تابستانی شدیدتر از هر زمان دیگری در حافظه اخیر، آفلاین شدند. در هفته 19 جولایهفتم هر دو مرکز داده گوگل و اوراکل در برابر دمای 104 درجه فارنهایت لندن تسلیم شدند.

بر اساس شهادت زاتکو دیروز به کمیته قضایی سنای ایالات متحده، مراکز داده توییتر می توانستند در برابر گرمای هوای ساکرامنتو مقاومت کنند اگر بازخورد مهندسان را بر بسته های غرامت بزرگ اولویت می دادند.


زاتکو در بیانیه افتتاحیه خود در کمیته گفت: “به بیان صریح، رهبری توییتر مهندسان خود را نادیده گرفت زیرا بخش های کلیدی رهبری فاقد صلاحیت برای درک دامنه مشکل بودند.” اما مهمتر از آن، انگیزه‌های اجرایی آن‌ها باعث شد تا سود را بر امنیت ترجیح دهند.»

زاتکو در اظهارات اولیه افشاگر خود فاش کرد که به دلیل “افزایش ناکافی مرکز داده”، توییتر نمی تواند حتی یک قطعی جزئی را تحمل کند.

واضح است که امنیت و زمان کار با هم برای عملیات مرکز داده همراه هستند. و در حالی که اظهارات زاتکو حقایقی را دارد که بسیاری در دنیای مرکز داده پذیرفته اند، هنوز هم می توان از “نابودی” مرکز داده توییتر درس هایی به دست آورد.

ممکن است کسی فکر کند انتقال بارهای کاری حیاتی به ابر راه حل است. برای برخی، این به سادگی به تعویق انداختن فاجعه یا حتی انتقال مسئولیت به نهاد دیگری است که ممکن است انعطاف پذیری لازم برای اجرای یک مرکز داده موفق را داشته باشد یا نداشته باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور