مدیر عامل اینتل می گوید در نیمه دوم کمبود تراشه برای رسیدن به پایین است

ایان کینگ (بلومبرگ) – مدیر عامل شرکت اینتل ، پت گلسینگر پیش بینی کرد کمبود نیمه هادی هایی که به صنایع از خودرو تا الکترونیک مصرفی آسیب می رسانند ، در نیمه دوم سال جاری قبل از شروع بهبود ، کاهش می یابد.

وی در مصاحبه ای گفت: “من انتظار ندارم كه صنعت تراشه تا سال 23 به وضعیت عرضه و تقاضای سالم برگشته باشد.” “برای انواع صنایع ، من فکر می کنم قبل از بهتر شدن هنوز بدتر شده است.”

بازگشت اقتصاد از اعماق همه گیر باعث سیل تقاضا برای اجزای اصلی قلب همه الکترونیک های مدرن شده است. قفل شدن و تغییر در نحوه کار بخش بزرگی از جمعیت جهان باعث سرعت بخشیدن به تغییر در سیستم های دیجیتالی شده است که به گفته گلسینگر ، توانایی صنعت نیمه هادی را برای ادامه روند سیل دستورات بیشتر می کند.

اینتل ، بزرگترین تراشه ساز جهان ، بیشترین فروش خود را از طریق تهیه پردازنده هایی که رایانه های شخصی و سرورها را اجرا می کنند ، ماشین هایی که مرکز آنها در مراکز داده و شبکه های شرکتی است ، به دست می آورد. گلسینگر گفت: مالكیت اینتل بر كارخانه های خود باعث شده است كه در مقایسه با سایر شركت هایی كه تولید خود را برون سپاری می كنند ، در تقاضا قرار گیرد ، اما عرضه سایر اجزای رایانه كوتاه است.

گلسینگر پیش بینی کرد که طولانی تر ، صنعت تراشه برای یک دوره رشد قرار دارد. وی گفت ، طی دهه آینده ، استفاده روزافزون از تراشه ها – از جمله سیستم های تلفن 5G ، وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی گسترش یافته – تقاضای زیادی را به دنبال خواهد داشت.

این دیدگاه ، مدیرعامل اینتل را به صدایی پیشرو در میان مدیرانی تبدیل می کند که استدلال می کنند رونق فعلی تقاضا برای تراشه چیزی فراتر از یک مشکل کوتاه مدت تأمین است که به ناچار منجر به یکی دیگر از افت های دوره ای صنعت خواهد شد. بقیه با این ایده که این صنعت می تواند رشد بیش از 5٪ در سال را داشته باشد ، همانطور که گلسینگر و برخی معتقدند ، کمتر به فروش می رسند.

مدیر عامل شرکت Broadcom Inc ، هاک تان ، در اوایل ماه جاری به موضع خود پایبند بود که بحران عرضه فعلی صنعت را به بازار پرقدرت پیش بینی نکرده است که جلسینگر و دیگران پیش بینی می کنند. در حالی که شرکت وی در سه ماهه اخیر رشد 15 درصدی فروش داشته است ، تان گفت که تولید تراشه اساساً یک صنعت بالغ است که به رشد کمتری باز خواهد گشت.

در پی جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین ، تأثیر همه گیر بر زنجیره تأمین جهانی و زمان تحویل تراشه های طولانی تر ، در چند سال گذشته اهمیت تمیز نیمه هادی ها برای اقتصاد جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. وانت به کنسول های بازی. شرکتهای آمریکایی بر صنعت نیمه هادی اندازه گیری شده توسط فروش و طراحی تسلط دارند. اما تولید ، یک عنصر حیاتی در تعیین توانایی تراشه ها ، به آسیا منتقل شده است ، جایی که شرکت تولید نیمه هادی تایوان و سامسونگ الکترونیک کره جنوبی رهبری آن را بر عهده دارند.

گلسینگر ، که در ماه فوریه کار اصلی سانتا کلارا ، اینتل مستقر در کالیفرنیا را به عهده گرفت ، متعهد شده است که این شرکت را به نقش اصلی خود در تولید و پردازنده های رایانه ای بازگرداند. او همچنین در تلاش است تا با باز كردن درهای كارخانه های اینتل به روی سایر تراشه سازان از جمله رقبا ، مستقیماً این شركت های آسیایی را به عهده بگیرد و گفته است كه هزینه های زیادی را برای ساخت كارخانه های جدید اختصاص خواهد داد تا به عنوان ریخته گری هایی كه برای دیگران تراشه درست می كنند ، عمل كند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور