مایکروسافت بر درآمد ابری تکیه می کند، حتی با کاهش رشد Azure | دانش مرکز داده

خلاصه غواصی:

  • Cloud نقطه درخشانی در سه ماهه مایکروسافت با کندترین رشد در هشت سال گذشته بود. این غول فناوری رشد سالانه 2 درصدی را برای سه ماهه دوم سال مالی 2023 با درآمد 52.7 میلیارد دلاری در دوره سه ماهه منتهی به 31 دسامبر گزارش داد.
  • درآمد Cloud نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت و به 27.1 میلیارد دلار رسید که کاهش 19 درصدی درآمد در محاسبات شخصی را جبران کرد.
  • ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت، در جریان تماس سه‌شنبه درآمد خود گفت: «سازمان‌ها با توجه به عدم قطعیت اقتصاد کلان احتیاط می‌کنند. همانطور که دیدیم مشتریان در طول همه‌گیری هزینه‌های دیجیتال خود را تسریع کردند، اکنون شاهد بهینه‌سازی این هزینه‌ها هستیم.

بینش غواصی:

منحنی رشد برای ابر برای مایکروسافت کند می شود، زیرا واقعیت های اقتصادی شرکت ها را مجبور می کند الگوهای سرمایه گذاری را تغییر دهند.

در چرخه طبیعی اولویت‌های کسب‌وکار، شرکت‌هایی که تحت مدرن‌سازی قرار گرفتند، اکنون بر تجمیع متمرکز شده‌اند. به گفته نادلا، این هم ترازی مجدد باعث کاهش موقت رشد درآمد ابری می شود.

نادلا گفت: “هر مشتری بزرگ به دنبال بهینه سازی حجم کاری است که در مقیاس امروزی دارد و مقداری از این پول را که پس انداز می کند به سهام پروژه جدید بازگرداند.”

تورم و ترس از رکود اقتصادی باعث افزایش بی‌توجهی به بودجه شرکت‌ها شده است و مدیران ارشد فناوری اطلاعات را وادار به بررسی قراردادهای فروشنده، بررسی دقیق مخارج نرم‌افزاری و بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های ابری کرده است.

مایکروسافت در سال گذشته متعهد شد که به مشتریان در کنترل هزینه های ابری کمک کند، تا حدی با کاهش هزینه های سرمایه ای خود. در ماه جولای، این شرکت عمر اجزای سرور ابری را از چهار به شش سال افزایش داد تا هزینه ها را کاهش دهد، به این امید که پس انداز به مشتریان منتقل شود.

نادلا گفت: “این زمان مهمی برای مایکروسافت است تا با مشتریان ما کار کند و به آنها کمک می کند تا ارزش بیشتری را از هزینه های فناوری خود دریافت کنند و وفاداری بلندمدت و موقعیت سهام را ایجاد کنند و در عین حال ساختار هزینه خود را با رشد درآمد خود هماهنگ کنند.”

درآمد سرور و خدمات ابری مایکروسافت در سه ماهه دوم 20 درصد افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است. رشد درآمد Azure و سایر خدمات ابری 31 درصد بوده که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، در جریان این تماس گفت: انتظار می‌رود که رشد درآمد در ماه‌های آینده به جای معکوس شدن کاهش یابد.

طبق گزارش گروه تحقیقاتی سینرژی، مایکروسافت اولین شرکت بزرگ فناوری است که درآمدهای خود را در این سه ماهه گزارش می‌کند، مایکروسافت با 21 درصد سهم بازار، دومین شرکت بزرگ مقیاس‌کننده بزرگ است. سه ارائه‌دهنده بزرگ ابر -AWS، Google Cloud و Microsoft Azure- بیش از سه چهارم بازار ایالات متحده را کنترل می‌کنند.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی سینرژی که روز دوشنبه منتشر شد، هزینه‌های جهانی برای زیرساخت‌های ابری عمومی در سال گذشته به 544 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته افزایش 21 درصدی را نشان می‌دهد. به گفته شرکت تحلیلی گارتنر، انتظار می‌رود امسال به بالای 590 میلیارد دلار برسد و تقریباً با نرخی برابر با تجارت ابری مایکروسافت – 20 درصد رشد کند.

مقاله کامل را در سایت خواهر ما CIO Dive بخوانید.


مت اشار، خبرنگار CIO Dive، از دانشگاه Wesleyan در میدل‌تاون، کانکتیکات فارغ‌التحصیل شد و کار خود را به عنوان یک نویسنده کارکنان در Boston Phoenix آغاز کرد، جایی که موسیقی، هنر و فرهنگ را پوشش می‌داد. قبل از پیوستن به CIO Dive، او روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه‌ای را در کالج راندولف تدریس می‌کرد و به عنوان سردبیر OnlineEducation.com خدمت می‌کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور