تحریم‌های ایالات متحده، چین را به ایجاد فناوری تراشه خود سوق می‌دهد: ASML | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — پیتر ونینک، مدیر اجرایی ASML Holding NV گفت که اقدامات کنترل صادرات به رهبری ایالات متحده علیه چین در نهایت می تواند پکن را به سمت توسعه موفقیت آمیز فناوری خود در ماشین های پیشرفته تراشه سازی سوق دهد.

ونینک روز چهارشنبه در مصاحبه ای با بلومبرگ نیوز در دفتر مرکزی این شرکت در ولدهوون هلند گفت: شرکت های نیمه هادی در چین باید با رقبای جهانی رقابت کنند تا بخواهند ماشین های غیر چینی بخرند. اگر آنها نتوانند آن ماشین ها را بدست آورند، خودشان آنها را توسعه خواهند داد. این زمان می برد، اما در نهایت آنها به آنجا خواهند رسید.»

نیمه هادی ها به میدان جنگ کلیدی برای رقابت فزاینده بین دو اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده اند، زیرا تلاش واشنگتن برای محدود کردن صادرات فناوری های پیشرفته به چین به بخش تراشه ضربه زده است.

به گزارش بلومبرگ، هلند و ژاپن که محل تامین کنندگان کلیدی تجهیزات تولید نیمه هادی هستند، در آستانه پیوستن به تلاش های دولت بایدن برای محدود کردن صادرات این فناوری به چین هستند. ASML به طور بالقوه با محدودیت های بیشتری در فروش خود به مشتریان چینی مواجه است، زیرا ایالات متحده به دنبال تضعیف جاه طلبی پکن برای ایجاد یک زنجیره تامین خودکفا است.

ونینک گفت: «قوانین فیزیک در چین مانند اینجاست. او گفت: «هرچه بیشتر آنها را تحت فشار قرار دهید، احتمال اینکه آنها تلاش خود را در ساخت ماشین‌های لیتوگرافی که می‌توانند با دستگاه‌های ASML رقابت کنند، مضاعف می‌کنند، بیشتر می‌شود.

ماه گذشته، چین شکایتی را به دلیل کنترل صادرات ایالات متحده به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد. پکن گفت این محدودیت ها ثبات زنجیره تامین جهانی را تهدید می کند و توجیه امنیت ملی آمریکا مشکوک است. در همین حال، این کشور در حال توقف یارانه های پرهزینه با هدف ایجاد صنعت تراشه برای رقابت با ایالات متحده است.

حتی با وجود اینکه انتظار می رود لاهه و توکیو به زودی به توافق برسند، آنها احتمالاً تا حد محدودیت های واشنگتن که نه تنها صادرات ماشین آلات ساخت آمریکا را محدود می کند، بلکه مانع از کار شهروندان آمریکایی با سازندگان تراشه چینی می شود، پیش نمی روند. این موضوع به بلومبرگ گفت.

ونینک گفت، محدودیت‌های پرسنلی که بخشی از اقدامات ماه اکتبر اعلام‌شده توسط ایالات متحده است، «همه نوع مشکلات را برای مردم و شرکت‌ها ایجاد می‌کند». “این هرگز چیزی نیست که بتوانید در مورد آن تشویق کنید.”

اوایل روز چهارشنبه، ASML فروش بهتر از حد انتظار در سه ماهه اول را به دلیل تقاضای زیاد برای ماشین‌های تراشه‌سازی پیشرفته‌اش پیش‌بینی کرد.

ونینک گفت، به طور کلی، کنترل‌های صادرات «سطوحی از اختلال ایجاد می‌کند» و «این کار بر کارایی و نوآوری تأثیر می‌گذارد». “این همه ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور