قدرت و خنک کننده: طراحی برای امروز باید درازمدت | دانش مرکز داده

خنک‌سازی مرکز داده در مرکز طراحی‌های نوآورانه CyrusOne است، از جمله مراکز داده برای هوش مصنوعی، با دو دلیل اصلی: صرفه‌جویی و پایداری. علاوه بر صرفه جویی در انرژی، خنک کننده می تواند طول عمر اجزای محاسباتی و ذخیره سازی را نیز افزایش دهد. کاهش هزینه ها و اثرات زیست محیطی برای CyrusOne و مشتریان ما مهم است. اما طرح های امروزی باید برای دهه های آینده قابل اجرا باشند.

یکی از فن‌آوری‌های خنک‌کننده مؤثر، سیستم آب سرد با حلقه بسته است که از چیلرهای کم مصرف استفاده می‌کند. از طریق مدل‌سازی گسترده، سیستم حلقه بسته خنک‌سازی کافی را فراهم می‌کند در حالی که کمترین مقدار برق ممکن را مصرف می‌کند و فقط از مقدار اولیه آب برای پر کردن سیستم استفاده می‌کند. در طول ماه‌های خنک‌تر، تمام یا بخشی از سیستم خنک‌کننده می‌تواند بدون کمپرسورهای مبرد کار کند. با استفاده از برق تجدیدپذیر، این سیستم انتشار کربن ناچیزی را تولید می‌کند که تنها مقادیر کمی از آن ناشی از استفاده گاه به گاه از ژنراتور پشتیبان و از دست دادن مبرد است. آب اضافی مصرف نمی کند و مقدار کمی برق مصرف می کند. بنابراین، کربن، انرژی و آب کارآمد است. علاوه بر این، بسته به کاربرد، چندین روش خنک کننده را می توان در سطح رک استفاده کرد.

طراحی مرکز داده با اندازه مناسب، همراه با توزیع مناسب خنک کننده، می تواند به کارایی و پایداری نیز دست یابد. اندازه مناسب مستلزم آن است که اپراتورها و سیستم های مدیریت ساختمان برای جلوگیری و رفع عدم تطابق در عرضه و بازگرداندن دمای هوا و آب به سطوح نرمال تلاش کنند. اپراتورها به طور مداوم سیستم های مرکز داده را زیر نظر دارند و برای ارائه کارآمدترین محیط بدون به خطر انداختن قابلیت اطمینان تلاش می کنند.

جدا از مزایای پایداری، ارائه دهندگان مراکز داده که در فناوری خنک کننده کارآمد سرمایه گذاری می کنند، انعطاف پذیری بهبود یافته و صرفه جویی در هزینه را نیز درک می کنند. مزایای صرفه جویی در هزینه آشکار است. کاهش استفاده از برق گران قیمت می تواند به صرفه جویی قابل توجهی دست یابد. با این حال، این نمی تواند به قیمت استفاده بیش از حد از آب باشد.

در حالی که صرفه جویی در هزینه برای ارائه دهندگان و مشتریان مرکز داده مهم است، انعطاف پذیری باید در اولویت باقی بماند زیرا زمان کار بسیار مهم است. از نقطه نظر ریسک، کمبود آب می‌تواند تاسیساتی را که برای خنک‌سازی متکی به تبخیر آب است، کاملاً خاموش کند. با تلاش برای حذف سرمایش تبخیری ناکارآمد آب به نفع چیلرهای هوا خنک، به ویژه در مناطقی که تنش آب زیاد است، ارائه دهندگان مرکز داده می توانند انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوا و اختلالات مربوط به آب و هوا را بهبود بخشند.

هنگام طراحی برای امروز، باید در نظر داشته باشیم که آینده چه چیزی می تواند به همراه داشته باشد. امروزه آب می تواند فراوان و ارزان باشد، اما ممکن است چند دهه آینده کمتر در دسترس و پرهزینه تر باشد. برق تجدیدپذیر ممکن است در حال حاضر جذاب نباشد، اما مالیات کربن مطمئناً قیمت برق را افزایش می دهد و معاملات بلندمدت تجدیدپذیر امروز می تواند میلیون ها نفر را در آینده نجات دهد. بهترین فرصت‌های ما در تجزیه و تحلیل روندها و جستجوی راه‌هایی برای آماده شدن برای نتایج احتمالی است که تاب‌آوری و پایداری مراکز داده ما را بهبود می‌بخشد.

با گذشت زمان، ارائه دهندگان مراکز داده بیشتر به طور فزاینده ای از فناوری های خنک کننده کارآمدتر استفاده می کنند که از عملیات آنها در برابر خرابی تجهیزات و همچنین در برابر تهدیدات تغییرات آب و هوایی آینده محافظت می کند. ما باید با چشمانی باز برنامه ریزی کنیم و به آینده دور نگاه کنیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور