با سخت افزار مرکز داده قدیمی چه کنیم | دانش مرکز داده

همه چیزهای خوب باید به پایان برسند و سخت افزار مرکز داده نیز از این قاعده مستثنی نیست. دیر یا زود، سرورها، سوئیچ های شبکه و سایر منابع سخت افزاری که مرکز داده شما را تامین می کنند باید جایگزین شوند.

اما این بدان معنا نیست که سخت افزاری که جایگزین می کنید بی ارزش است و باید دور ریخته شود. برعکس، راه های مختلفی برای استفاده از آن سخت افزار وجود دارد. دلایل خوبی نیز وجود دارد – که شامل، اما محدود به افزایش آن نیست پایداری عملیات مرکز داده – برای افزایش عمر سخت افزار مرکز داده قدیمی.

برای راهنمایی در مورد کارهایی که می‌توانید با سخت‌افزار انجام دهید، هنگامی که تصمیم گرفتید برای هدف اصلی خود قدیمی است، به خواندن ادامه دهید.

چرا سخت افزار مرکز داده قدیمی می شود؟

قبل از پرداختن به راه‌هایی برای استفاده مجدد از سخت‌افزار قدیمی مرکز داده، اجازه دهید چند کلمه در مورد اینکه چگونه سخت‌افزار در وهله اول قدیمی می‌شود، بگوییم.

از بسیاری جهات، “منسوخ” یک حالت ذهنی بیش از یک واقعیت ملموس است. سخت‌افزار مرکز داده زمانی که اپراتورهای مرکز داده تصمیم بگیرند کهنه می‌شود، نه به این دلیل که عمر مفید سخت‌افزار واقعاً به پایان رسیده است. جایگزینی سخت افزار مرکز داده خیلی زود باعث هدر رفتن پول می شود و برای محیط زیست مضر است.

درک این واقعیت مهم است زیرا، مسلما، بهترین کاری که می توانید با سخت افزار به ظاهر قدیمی مرکز داده انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که اصلا قدیمی نیست. به عبارت دیگر، به طور انتقادی به این فکر کنید که آیا سخت افزار شما فقط در قسمت قدیمی است اما هنوز هم قادر به انجام کار خود است یا اینکه واقعاً دیگر وظیفه میزبانی از حجم کاری شما را ندارد.

امروزه این درس بسیار مهمی است زیرا سخت افزار مرکز داده دیگر با سرعت سابق در حال تکامل نیست. قانون مور مرده استو سرورهایی که چند سال پیش خریداری کردید، احتمالاً به اندازه سرورهایی که امروز می‌توانید خریداری کنید، حافظه و قدرت محاسباتی ارائه می‌دهند. برای اطمینان از به روز بودن آن از منظر ظرفیت منابع، لازم نیست سخت افزار را مانند گذشته به دفعات به روز کنید.

در واقع، مایکروسافت سال گذشته تصمیم گرفت افزایش طول عمر رسمی سرورهای مرکز داده ابری خود را از چهار سال به شش سال رساند. اگر تعداد بیشتری از اپراتورهای مرکز داده همین کار را انجام دهند، در وهله اول سخت افزارهای قدیمی کمتری وجود خواهند داشت.

استراتژی‌هایی برای استفاده مجدد از سخت‌افزار مرکز داده قدیمی

اما دیر یا زود، مطمئناً همه سخت افزارها قدیمی می شوند. در آن مرحله، شما باید به دنبال راه هایی باشید که آن را به ارائه ارزش ادامه دهد – چه در شرکت خودتان یا در جای دیگر – به جای ارسال آن به زباله.

در اینجا نگاهی به استراتژی هایی برای انجام این کار داریم.

با یک فروشنده از کار انداختن سخت افزار کار کنید

احتمالاً ساده‌ترین راه برای افزایش عمر مفید سخت‌افزار قدیمی، همکاری با شرکتی است که متخصص در استفاده مجدد از تجهیزات مرکز داده است. فروشندگان دوست دارند ITRenew کسب‌وکارهایی را پیرامون فروش مجدد سرورهایی ایجاد کرده‌اند که اپراتورهای مرکز داده تصمیم گرفته‌اند برای اهدافشان قدیمی هستند، اما برای دیگران ارزشمند هستند.

نتیجه یک برد-برد-برد برای اپراتورهای مرکز داده، فروشندگان و مشتریان آنها است. اپراتورهای مرکز داده ابزار ساده‌ای برای استفاده مجدد از سخت‌افزار قدیمی دریافت می‌کنند، فروشندگان به چنین سخت‌افزاری دسترسی آسان دارند، و مشتریان نمایندگی فروش تجهیزات درجه یک سازمانی را با هزینه کمتر دریافت می‌کنند. این همچنین یک پیروزی برای محیط زیست است، زیرا استفاده مجدد از سخت افزار بسیار پایدارتر از پرتاب کردن سرورهای قدیمی در زباله و آزاد کردن کربن لازم برای ساخت سرورهای جدید است.

سخت افزار را در کسب و کار خود تغییر دهید

یک راه واضح دیگر برای استفاده مجدد از سخت افزار قدیمی، استفاده مجدد از آن در کسب و کار خود است. به عنوان مثال، سرورهایی که دیگر وظیفه میزبانی محیط های تولید را ندارند، می توانند محیط های توسعه دهنده/آزمایشی را تامین کنند. یا سروری که زمانی برنامه‌های وب را در یک مرکز داده میزبانی می‌کرد، می‌تواند عمر دومی داشته باشد که به محیط‌های دسکتاپ Thin Client در داخل دفتر شما خدمت می‌کند.

مطمئناً، همه سخت افزارهای قدیمی نمی توانند اهداف مفیدی را در داخل یک کسب و کار انجام دهند، به خصوص اگر کسب و کار شما از قبل سخت افزار مورد نیاز برای تقویت عملیات خود را داشته باشد. اما نکته اینجاست که قبل از اینکه تصمیم بگیرید که Dump تنها سرنوشت ممکن برای سخت افزار قدیمی شما باشد، به دنبال راه هایی برای ادامه استفاده از آن در داخل شرکت خود باشید.

استفاده مجدد از قطعات سخت افزاری

در برخی موارد، سخت افزار مرکز داده به عنوان یک کل ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد، اما بخش های جداگانه قابل استفاده هستند.

به عنوان مثال، ممکن است سرورهایی داشته باشید که درایوهای دیسک آنها برای قابل اعتماد بودن خیلی قدیمی است. اما تعویض دیسک ها در حالی که اجزای دیگر را در جای خود نگه دارید ممکن است به شما اجازه دهد که سخت افزار را ادامه دهید.


یا شاید شما سرورهایی دارید که مجهز به فانتزی هستند پردازنده های گرافیکی. سرورها ممکن است فاقد CPU یا حافظه برای استفاده حداکثری از GPU ها باشند، اما شما می توانید فقط GPU ها را مجدداً بفروشید، که ممکن است همچنان قیمت خوبی در بازار داشته باشد.

اجزای کمکی که سخت‌افزار مرکز داده برای اجرا به آنها نیاز دارد – مانند کابل‌ها و واحدهای UPS – اغلب می‌توانند برای مدت طولانی‌تری نسبت به سرورهایی که از آنها تغذیه می‌کنند دوباره استفاده شوند. اگر در حال جداسازی یک رک سرور هستید، پس حتماً هر یک از تجهیزات تکمیلی را نگه دارید تا در جای دیگری از مرکز داده خود استفاده کنید یا برای فروش مجدد استفاده کنید.

نتیجه

سخت افزار قدیمی مرکز داده مانند سخت افزار غیرقابل استفاده مرکز داده نیست. برعکس، کسب‌وکارهایی که می‌خواهند هزینه‌ها را بهینه کنند و در عین حال ردپای کربن خود را نیز کاهش دهند، باید مطمئن شوند که سخت‌افزار خود را تا زمانی که می‌توانند قبل از اینکه منسوخ تلقی کنند، کار می‌کنند.

از آنجا، آن‌ها باید به دنبال راه‌های خلاقانه باشند تا به سخت‌افزار زندگی دوم بدهند. ارسال تجهیزات به زباله‌دان به ندرت ضروری است – و تقریباً هرگز بهترین گزینه از منظر تجاری یا پایداری نیست.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور