صادرات انبوه داده کنسول جستجوی گوگل اینجاست

گوگل با آخرین اعلامیه خود از ویژگی جدیدی به نام صادرات انبوه داده، زندگی بازاریابان و متخصصان سئو را بسیار آسان تر می کند.

با استفاده از این ابزار جدید، می‌توانید به‌طور مداوم داده‌ها را از کنسول جستجوی Google به Google BigQuery صادر کنید و به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها را به طور کامل کاوش کنید.

این ویژگی در حال حاضر برای سایت‌های کوچک و متوسط ​​با دسترسی به تمام داده‌هایشان از طریق رابط کاربری، رابط Looker Studio (که قبلاً Data Studio نامیده می‌شد) یا Search Analytics API در دسترس است.

با این حال، این ویژگی جدید برای وب‌سایت‌های بزرگ با ده‌ها هزار صفحه یا آن‌هایی که ترافیک ده‌ها هزار جستجو در روز را دریافت می‌کنند، تغییر دهنده بازی خواهد بود.

صادرات انبوه داده گوگل چیست؟

صادرات انبوه داده ابزاری است که به شما امکان می دهد داده های روزانه همه داده های عملکرد خود را به جز پرس و جوهای ناشناس صادر کنید.

سپس داده ها را می توان با استفاده از تکنیک های تجزیه و تحلیل پیشرفته و تجسم تجزیه و تحلیل کرد و کاوش را آسان تر می کند.

چگونه صادرات انبوه داده را تنظیم کنیم؟

برای پیکربندی یک گزارش جدید، حساب BigQuery خود را برای دریافت داده ها آماده کنید و جزئیات خود را در تنظیمات کنسول جستجو تنظیم کنید.

پس از موفقیت در شبیه سازی صادرات، همه صاحبان دارایی یک اعلان ایمیلی دریافت خواهند کرد و صادرات مداوم آنها ظرف 48 ساعت آغاز می شود.

صادرات انبوه داده کنسول جستجوی گوگل اینجاستتصویر از: developers.google.com/search/blog/2023/02/bulk-data-export، فوریه 2023.

چه داده هایی در صادرات انبوه داده موجود است؟

داده ها بر اساس ویژگی، URL، و سابقه ای از داده هایی که برای آن روز ذخیره شده اند جمع آوری می شوند. سه جدول موجود است:

  • Searchdata_site_impression: حاوی داده‌های جمع‌آوری‌شده بر اساس ویژگی، از جمله درخواست، کشور، نوع و دستگاه است.
  • Searchdata_url_impression: حاوی داده‌هایی است که بر اساس URL جمع‌آوری شده‌اند، که نمای دقیق‌تری از جستجوها و نتایج غنی را امکان‌پذیر می‌سازد.
  • ExportLog: سابقه ای از داده هایی که برای آن روز ذخیره شده است. صادرات ناموفق در اینجا ثبت نمی شود.
صادرات انبوه داده کنسول جستجوی گوگل اینجاستتصویر از: developers.google.com/search/blog/2023/02/bulk-data-export، فوریه 2023.

چرا صادرات انبوه داده مهم است؟

این ابزار پیوستن اطلاعات سطح صفحه از سیستم‌های داخلی به نتایج جستجو را به طور مؤثرتر و جامع‌تر آسان‌تر می‌کند.

در نتیجه، صاحبان وب سایت و متخصصان سئو می توانند فرصت های محتوای بیشتری را با تجزیه و تحلیل پرس و جوهای طولانی پیدا کنند.

انتظار می‌رود گوگل در هفته آینده این ویژگی را ارائه کند و به شما فرصتی بدهد تا برنامه‌ریزی کنید.


تصویر ویژه: eamesBot/Shutterstock

منبع: گوگل

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور