یک راه جدید و قدرتمند برای دسترسی به داده های کنسول جستجوی شما | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

سه شنبه 21 فوریه 2023

امروز، ما صادرات انبوه داده را اعلام می کنیم، ویژگی جدیدی که به شما امکان می دهد داده ها را از کنسول جستجو به Google BigQuery به طور مداوم صادر کنید. (توجه داشته باشید که عرضه تقریباً یک هفته طول خواهد کشید، بنابراین ممکن است فوراً دسترسی نداشته باشید.)

می‌توانید یک صادرات را در کنسول جستجو پیکربندی کنید تا داده‌های روزانه را به پروژه BigQuery خود دریافت کنید. داده‌ها شامل تمام داده‌های عملکرد شما می‌شود، به غیر از جستارهای ناشناس، که به دلایل حفظ حریم خصوصی فیلتر می‌شوند. به عبارت دیگر، صادرات انبوه داده تحت تأثیر محدودیت ردیف داده روزانه قرار نمی گیرد. این بدان معناست که شما می توانید داده های خود را تا حداکثر پتانسیل خود کاوش کنید، آنها را با سایر منابع داده و با استفاده از تکنیک های تحلیل و تجسم پیشرفته بپیوندید.

این صادرات داده می‌تواند به ویژه برای وب‌سایت‌های بزرگ با ده‌ها هزار صفحه، یا آن‌هایی که ترافیک ده‌ها هزار جستجو در روز دریافت می‌کنند (یا هر دو!) مفید باشد. سایت‌های کوچک و متوسط ​​از قبل از طریق رابط کاربری، رابط Looker Studio (که قبلا به عنوان Data Studio شناخته می‌شد) یا Search Analytics API به تمام داده‌های خود دسترسی دارند.

راه اندازی یک صادرات انبوه داده جدید

برای پیکربندی یک گزارش جدید، باید حساب BigQuery خود را برای دریافت داده ها آماده کنید و جزئیات خود را در تنظیمات کنسول جستجو تنظیم کنید. برای راهنمای گام به گام، مرکز راهنمایی را بررسی کنید، اما به طور کلی، این فرآیند به دو مرحله تقسیم می شود:

  1. پروژه Cloud خود را آماده کنید (در داخل Google Cloud Console): این شامل فعال کردن BigQuery API برای پروژه شما و دادن مجوز به حساب سرویس کنسول جستجوی شما است.
  2. تعیین مقصد صادرات (داخل کنسول جستجو): این شامل ارائه شناسه پروژه Google Cloud شما و انتخاب مکان مجموعه داده می شود. توجه داشته باشید که فقط صاحبان ملک می توانند صادرات انبوه داده را راه اندازی کنند.

صفحه تنظیمات صادرات انبوه داده کنسول جستجو

هنگامی که اطلاعات را به کنسول جستجو ارسال کردید، صادرات را شبیه سازی می کند. در صورت موفقیت‌آمیز صادرات، از طریق ایمیل به همه صاحبان ملک اطلاع می‌دهیم و صادرات مداوم شما ظرف 48 ساعت آغاز می‌شود. اگر شبیه سازی صادرات ناموفق باشد، یک هشدار فوری در مورد مشکل شناسایی شده دریافت خواهید کرد. در اینجا لیستی از خطاهای احتمالی صادرات وجود دارد.

داده های موجود در صادرات داده های انبوه

هنگامی که صادرات انبوه داده با موفقیت راه اندازی شد، می توانید وارد حساب BigQuery خود شوید و جستجوی داده ها را شروع کنید.

شما می توانید دستورالعمل ها و منابع جدول دقیق را در مرکز راهنمایی بیابید. همچنین توضیح تفاوت بین جمع آوری داده ها بر اساس ویژگی و صفحه را بررسی کنید، زیرا به شما در درک بهتر داده ها کمک می کند. در اینجا یک توضیح سریع از سه جدول است که در دسترس شما خواهد بود:

  • searchdata_site_impression: این جدول حاوی داده های جمع آوری شده بر اساس ویژگی، از جمله پرس و جو، کشور، نوع و دستگاه است.
  • searchdata_url_impression: این جدول حاوی داده های انباشته شده بر اساس URL است که نمای دقیق تری از پرس و جوها و نتایج غنی را امکان پذیر می کند.
  • ExportLog: این جدول سابقه ای از داده هایی است که برای آن روز ذخیره شده است. صادرات ناموفق در اینجا ثبت نمی شود.

جدول صادرات انبوه داده در رابط BigQuery نشان داده شده است

اگر برای شروع جستجوی داده ها به کمک کمی نیاز دارید، نمونه پرس و جوهای منتشر شده در مرکز راهنمایی را بررسی کنید، آنها می توانند برای راه اندازی و اجرا مفید باشند. در اینجا یک مثال آورده شده است، جایی که ما کل پرس و جو را با ترکیبات URL برای صفحاتی که حداقل 100 پرسش متداول در دو هفته اخیر نشان داده شده اند، جمع آوری می کنیم.

SELECT
  url,
  query,
  sum(impressions) AS impressions,
  sum(clicks) AS clicks,
  sum(clicks) / sum(impressions) AS ctr,
  /* Added one below, because position is zero-based */
  ((sum(sum_position) / sum(impressions)) + 1.0) AS avg_position
/* Remember to update the table name to your table */
FROM searchconsole.searchdata_url_impression
WHERE search_type="WEB"
  AND is_tpf_faq = true
  AND data_date BETWEEN DATE_SUB(CURRENT_DATE(), INTERVAL 14 day) AND CURRENT_DATE()
  AND clicks > 100
GROUP BY 1,2 
ORDER BY clicks
LIMIT 1000

امیدواریم با در دسترس قرار دادن داده‌های جستجوی Google بیشتر، صاحبان وب‌سایت و سئوکارها بتوانند فرصت‌های محتوای بیشتری را با تجزیه و تحلیل جستجوهای طولانی پیدا کنند. همچنین پیوستن اطلاعات سطح صفحه از سیستم‌های داخلی به نتایج جستجو را به روشی مؤثرتر و جامع‌تر آسان‌تر می‌کند.

و مانند همیشه، اگر سؤال یا نگرانی دارید، لطفاً از طریق انجمن مرکزی جستجوی Google یا در اینجا با ما در میان بگذارید توییتر.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور