شکایت گوگل از انحصار پرداخت درون برنامه ای اندروید

شرکت برنامه دوستیابی آنلاین Match Group در 9 می شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد و مدعی شد که این غول فناوری با وادار کردن برنامه ها به استفاده از سیستم صورتحساب خود، انحصار غیرقانونی روی اندروید ایجاد کرده است.

Match Group که مالک 45 سایت دوستیابی جهانی از جمله Tinder، PlentyOfFish و OKCupid است، ادعا می کند که سیاست های پرداخت درون برنامه ای Google ضد رقابت است.

شرکت‌های هلدینگ گوگل «گروگان»، Suit Alleges

Match Group در دادخواستی که در دادگاه منطقه ای کالیفرنیای شمالی ارائه شده است می گوید:

ده سال پیش، Match Group شریک گوگل بود. ما اکنون گروگان آن هستیم. هنگامی که بازار توزیع برنامه اندروید را با Google Play در انحصار خود درآورد… گوگل به دنبال ممنوعیت خدمات پردازش پرداخت درون برنامه ای جایگزین بود تا بتواند تقریباً از هر تراکنش درون برنامه ای در اندروید کوتاهی کند.

بر اساس اعلامیه Match Group، Google علاوه بر کسب درآمد از داده‌های شخصی میلیاردها کاربر برنامه دیجیتال، هزینه خدماتی بین 15 تا 30 درصد را برای خریدهای درون‌برنامه دریافت می‌کند.

Match Group در این اطلاعیه می‌گوید: «این «هزینه‌های» گزاف، توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند تا برای خدمات خود از کاربران هزینه بیشتری دریافت کنند و از منابعی استفاده کنند که در غیر این صورت روی کارمندان، فناوری‌ها و ویژگی‌های درخواستی کاربر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

Match Group در حال تلاش برای بارگذاری رایگان است، Google پاسخ می دهد

در پاسخ به این شکایت، گوگل یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن Match Group به دنبال استفاده ناعادلانه از سرمایه گذاری های گوگل در این پلت فرم به صورت رایگان است.

گوگل در پست وبلاگ می گوید:

«بعد از سال‌ها بهره‌مندی از مزایای Google Play، Match Group تمام تلاش خود را می‌کند تا از پرداخت مزایای هنگفتی که دریافت می‌کند اجتناب کند – از جمله سوء استفاده از دادگاه‌ها، لابی کردن سیاست‌گذاران و حتی پیشنهاد به سرمایه‌گذاران که سیستم‌های صورت‌حساب جایگزین آنها را از پرداخت معاف می‌کند. خدمات ارزشمندی که از Google Play دریافت می‌کنند.»

گوگل اتهامات وارد شده علیه خود را رد می کند و ادعا می کند که کارمزدهای آن در بین فروشگاه های برنامه بزرگ کمترین هزینه را دارد و هزینه ها شامل تمام خدمات Google Play می شود، نه فقط پردازش پرداخت.

پاسخ غول فناوری همچنین اشاره می‌کند که اندروید تنها پلتفرم موبایلی است که گزینه‌های توزیع جایگزین را ارائه می‌دهد و برنامه‌ها نیازی به توزیع از طریق Google Play ندارند.


تصویر ویژه: Ascannio/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور