دیسک رم برای میزبانی ماشین های مجازی Hyper-V – یک گزینه قابل اجرا؟ | دانش مرکز داده

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سوپرشارژ کردن یک ماشین مجازی کند Hyper-V، میزبانی ماشین مجازی روی دیسک RAM است. با این حال، در حالی که استفاده از دیسک RAM مزایای عملکرد غیر قابل انکاری دارد، برای هر موقعیتی گزینه مناسبی نیست. در این صورت، بیایید بررسی کنیم که چه زمانی باید و چه زمانی نباید یک VM Hyper-V VM را روی دیسک RAM میزبانی کنید.

دیسک رم چیست؟

برای کسانی که با مفهوم دیسک RAM آشنا نیستند، این شامل برخورد با RAM بدون استفاده به عنوان یک هارد دیسک است. از آنجایی که حافظه کامپیوتر سریعتر از هارد دیسک است، دیسک رم می تواند عملکرد بسیار خوبی را حتی در سخت افزارهای قدیمی ارائه دهد.

معایب دیسک RAM

استفاده از دیسک های رم دو اشکال اصلی دارد. اولین مورد این است که استفاده از دیسک RAM مقدار RAM موجود برای حافظه را کاهش می دهد. به هر حال، اگر درصدی از حافظه یک سیستم را به عملکرد به عنوان یک دیسک RAM اختصاص دهید، حافظه کمتری برای چیزهای دیگر در دسترس خواهد بود.

دومین عیب عمده این است که RAM فرار است. به عبارت دیگر، در صورت راه‌اندازی مجدد رایانه، هر چیزی که در یک دیسک RAM ذخیره می‌شود، فوراً پاک می‌شود (اگرچه برخی از دیسک‌های RAM ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند خاموش کردن، تصویر را حذف کنند). اگر سیستم به دلیل به‌روزرسانی‌های ویندوز راه‌اندازی مجدد شود، با قطع برق یا خطای صفحه آبی غیرمنتظره ناشی از یک برنامه مواجه شود، ممکن است مشکل بزرگی باشد.

آیا دیسک های RAM پشتیبانی می شوند؟

من صادقانه مطمئن نیستم که آیا مایکروسافت رسما از میزبانی ماشین های مجازی Hyper-V بر روی دیسک های RAM پشتیبانی می کند. من می‌توانم تأیید کنم که ماشین‌های مجازی Hyper-V واقعاً می‌توانند از دیسک‌های RAM اجرا شوند (در حال حاضر این کار را انجام می‌دهم)، اما نتوانستم تأیید کنم که آیا مایکروسافت رسماً این روش را تأیید می‌کند یا خیر.

آیا باید از دیسک رم استفاده کنید؟

تصمیم گیری در مورد میزبانی ماشین های مجازی Hyper-V بر روی دیسک RAM به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در اینجا سه ​​سوال وجود دارد که باید قبل از انتقال ماشین مجازی به دیسک RAM بپرسید.

به طور واقع بینانه چقدر می توانید انتظار افزایش عملکرد داشته باشید؟

هنگام تصمیم گیری برای میزبانی یک Hyper-V VM روی دیسک RAM، مهم است که تعیین کنید که آیا مزیت عملکرد قابل توجهی را به همراه خواهد داشت یا خیر. در اینجا دو نکته قابل تامل است.

نوع سخت افزاری که در حال حاضر استفاده می کنید را در نظر بگیرید. اگر ماشین مجازی را روی یک دیسک چرخان قدیمی با سرعت 5400 RPM میزبانی می‌کنید، انتقال به دیسک RAM احتمالاً عملکرد بسیار خوبی را به شما می‌دهد. با این حال، اگر رایانه شما به جدیدترین فضای ذخیره سازی NVMe مجهز باشد، حافظه NVMe احتمالاً به سرعت یک دیسک RAM خواهد بود (اگرچه دیسک RAM همچنان سریعتر خواهد بود). مگر اینکه لازم باشد هر ذره عملکرد ماشین مجازی را کاهش دهید، انتقال ماشین مجازی به دیسک RAM ممکن است ارزش تلاش را نداشته باشد.

ماشین مجازی چه نوع حجم کاری دارد؟ اگر VM وظایف ذخیره سازی فشرده ای را انجام دهد که IO خواندن/نوشتن زیادی تولید می کند، دیسک RAM تقریباً به طور قطع عملکرد را بهبود می بخشد. برعکس، اگر VM برنامه‌ای را اجرا می‌کند که به سختی IOPS ذخیره‌سازی ایجاد می‌کند، انتقال به یک دیسک RAM کمک زیادی به بهبود عملکرد VM نمی‌کند. در حالی که ممکن است سیستم عامل سریعتر بوت شود، خود برنامه افزایش عملکرد قابل توجهی نخواهد داشت.

آیا منابع کافی در دسترس دارید؟

عامل مهم دیگر در دسترس بودن منابع کافی در سیستم شما است. اگر بیشتر حافظه فیزیکی میزبان از قبل در حال استفاده است، ممکن است دستگاه نامزد خوبی برای میزبانی دیسک RAM نباشد. برعکس، اگر دستگاه حافظه زیادی برای ذخیره داشته باشد، دیسک RAM ممکن است گزینه معتبری باشد، به خصوص اگر دستگاه مجهز به RAM تصحیح کننده خطا باشد.

عواقب راه اندازی مجدد برنامه ریزی نشده چه خواهد بود؟

در نهایت، قبل از انتقال یک ماشین مجازی به دیسک RAM، باید عواقب راه اندازی مجدد غیرمنتظره یا قطع برق را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، دیسک‌های RAM فرار هستند، بنابراین در صورت راه‌اندازی مجدد یا قطع برق، محتویات آن‌ها فوراً پاک می‌شوند. در این صورت، شما واقعاً نمی‌خواهید حجم کاری حالتی را روی دیسک RAM میزبانی کنید، مگر اینکه بتوانید تضمین کنید که دستگاه هرگز راه‌اندازی مجدد یا خاموش شدن غیرمنتظره‌ای نخواهد داشت. بهتر است داده‌ها را در ذخیره‌سازی باطن ذخیره کنید و از دیسک‌های RAM برای میزبانی بارهای کاری بدون حالت، مانند صفحات وب استفاده کنید.

درباره نویسنده

هد شات براین پوزیBrien Posey نویسنده پرفروش فناوری، سخنران و 21 برابر MVP مایکروسافت است. علاوه بر کار مداوم خود در فناوری اطلاعات، پوزی به عنوان یک کاندیدای فضانورد تجاری برای آماده شدن برای پرواز در مأموریت مطالعه ابرهای مزوسفری قطبی از فضا آموزش دیده است.em>

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور