درون تلاش گوگل برای تبدیل شدن به یک غول رایانش ابری

نیکو گرانت (بلومبرگ) – کارمندان Google Cloud وقتی فهمیدند که رئیس بعدی آنها توماس کوریان خواهد بود ، سردرگم شد و تلاش کرد تا پایگاه اصلی سیلیکون ولی شرکت Oracle را به سرزمین موعود اینترنت محول کند.

نوامبر 2018 بود و رئیس وقت بخش ابر ، دایان گرین و کوریان جلسه پرسش و پاسخ را با کارکنان برگزار کردند که نگران رهبری قریب الوقوع او بودند. یک نفر به کوریان گفت: “بسیاری از مردم از این واقعیت که شما از اوراکل آمده اید ، یک فرهنگ کاملا متفاوت است ، نگران هستند.” “پس چگونه می خواهید فرهنگ Google Cloud را حفظ کنید؟” در جلسه قبلی در آن ماه ، یکی از کارمندان استخدام را نگران کننده توصیف کرد و از گرین خواست تا اطمینان حاصل کند که کوریان برای انجام این کار آماده است.

بیش از دو سال بعد ، هیچ کس با انتصاب کوریان گیج نمی شود. تحت نظارت وی ، درآمد Google Cloud بیش از دو برابر شده و با سرعتی بیشتر از درآمد شرکت اصلی آن ، Alphabet Inc. در حال رشد است. در طی بیماری همه گیر Covid-19 که باعث شد گوگل بیشترین استخدام را متوقف کند ، بخش Kurian کارمندان جدید را از بین برد. در حالی که سایر بخشهای شرکت برای دستیابی به منابع داخلی جنگیده اند و یا از کار افتاده اند ، واحد ابر همچنان به یک سرمایه مداوم می پردازد. نیروی کار او اکنون 37000 نفر نیرومند است ، از 25000 نفر وقتی او زمام امور را به دست گرفت ، کوریان را به یکی از مهمترین مدیران گوگل تبدیل کرده است.

Alphabet هنگامی که درآمد خود را در تاریخ 27 ژوئیه گزارش می دهد ، به سرمایه گذاران در مورد پیشرفت Kurian در گسترش تجارت Google Cloud به روز خواهد کرد. تحلیلگران تخمین می زنند که درآمد این واحد در سه ماهه دوم حدود 45٪ رشد کرده و به 4.35 میلیارد دلار رسیده است.

قبل از ورود کوریان ، گوگل با یک ذهنیت مهندسی و اعتقاد به قدرت فناوری به محاسبات ابری نزدیک شده بود – اما موفقیت چندانی کسب نکرد. برخی از فناوری های مورد احترام در محاسبات ابری را ارائه می دهد ، اما مشتریان بیشتر از آن برای نیازهای تخصصی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کنند. غول فناوری همچنان در جایگاه سوم قرار گرفت – کاملا پشت سر Amazon.com Inc. و Microsoft Corp.

مارک ماهانی ، تحلیلگر در Evercore ISI ، گفت: “هیچ پاشنه آشیل در موقعیت آمازون یا موقعیت مایکروسافت وجود ندارد.” “موقعیت سختی است اما حضور در آن کار خوبی است.”

این یک فرد خارجی از هند و کهنه سرباز جنگ نرم نرم افزارهای سازمانی دهه 1990 نیاز داشت تا فروش قدیمی مدارس را به غول جستجو برساند. و در این روند ، فرهنگ بازی و تفکر گوگل ممکن است سبک او را نرم و لبه های سخت او را کند کند.

اوایل حضور در گوگل ، وی معروف بود که در بعضی از مدیران در جلسات یک به یک فریاد می کشد ، اما سرگرمی های عمومی نداشت. هنگامی که همه گیری به وجود آمد ، داد و فریاد کاهش یافت. کوریان گفت سبک رهبری او در Google تغییر کرده است.

کوریان در مصاحبه ای گفت: “شما باید با سبک مکانی که در آن کار می کنید و افرادی که با آنها کار می کنید سازگار شوید.” “و بنابراین من اینجا کاملا متفاوت از قبل کار کردم.”

پس از سالها تأکید گوگل بر مهندسی ، Kurian تمرکز این شرکت را به خدمات مشتری معطوف کرده است. گوگل سعی کرده است از معاملات معامله گام بردارد و در عوض همکاری های استراتژیک را دنبال کند. در برخی از این معاملات ، مشتریان مدارس قدیمی مانند شرکت فورد موتور به تیمی از مهندسان گوگل دسترسی پیدا می کنند که به توسعه دهنده خدمات دیجیتالی جدید کمک خواهد کرد.

برای جذب کارمندان فروش ، گوگل سخاوتمندانه هزینه می کند. غیرمعمول نیست که فروشندگان فصلی با دستمزد و کارمزد 600000 تا 700،000 دلار درآمد کسب کنند. به گزارش LinkedIn ، مدیران فروش سازمانی به طور متوسط ​​در ایالات متحده سالانه 191000 دلار حقوق می گیرند.

تغییرات کوریان به Google Cloud شتاب بخشیده و گمانه زنی ها را برانگیخته است که وی می تواند روزی جانشین مدیر عامل Sundar Pichai به عنوان مدیر اجرایی Google شود. اما آینده به این بستگی دارد که آیا واحد تجاری می تواند سود کسب کند و از جایگاه سوم بالاتر رود. کوریان هرگز جاه طلبی را برای آوردن اوراکل به لیگ های بزرگ ابر تحقق نداد و اکنون این فرصت را دارد که با ساختن یک بخش پیشرو در صنعت ، تجارت ناتمام خود را به پایان برساند.

کوریان در کرالا ، ایالتی در جنوب هند ، از یک مهندس شیمی و معلمی که از سریلانکا مهاجرت کرده بود ، متولد شد. پدرش برای اولین بار در خانواده به دانشگاه رفت. دوقلوی کوریان ، جورج ، مدیر عامل شرکت فناوری NetApp Inc ، گفت که والدین آنها پیشگام بودند. وی گفت: “اگر به کسی فکر می کنید که این رویا را انجام داده است ، آن را انجام دادند.”

هنگامی که کوریان در سال 1985 جوان بود ، یکی از دوستانش مقاله ای را که کسی در مورد تجربیات خود در آمریکا بازگو کرده بود ، از بین برد و مقاله شامل نام و آدرس شش دانشگاه ایالات متحده بود. دانشگاه پرینستون در این لیست بود و درخواست های برادران را پذیرفت. کوریان که متحیر دنیای جدیدش شده بود وارد نیوجرسی شد و بعداً برای اولین بار برای رفتن به یک ساندویچ فروشی آمریکایی برای همکارانش تعریف کرد ، وقتی مبهوت شد که فهمید بیش از یک گزینه برای نان دارد.

پس از کالج ، کوریان چهار سال را در شرکت مشاوره McKinsey & Co گذراند و سپس در اوراکل اقامت گزید ، که به شهرت فروش عالی و درگیری با رقبا مشهور شده بود.

کوریان 22 سال در اوراکل ماند و در پایان او به عنوان وارث تاج و تخت بنیانگذار لری الیسون شناخته شد. وی به عنوان رئیس محصول این شرکت ، بر گروه های ساخت نرم افزار محاسبات ابری Oracle نظارت داشت. او که در کنفرانسها با لبخند مگاواتی و لباسهای تیره روی صحنه آراسته شده بود ، سعی کرد مشتریان ، شرکا و توسعه دهندگان را متقاعد کند که Oracle در هدف خود یعنی مدرن سازی فناوری پیشرفت کرده است تا از رقبایی مانند Amazon Web Services ، Microsoft Azure و Google Cloud پیروی کند.

در جلسات و تماس های کنفرانسی در اوراکل ، کوریان با فریاد ، لعن و نامیدن کارمندان خود را برای عملکرد ضعیف درک کرد.

کوریان و الیسون بر سر استراتژی ابری شرکت با یکدیگر درگیر شدند و کوریان استدلال کرد که سازنده پایگاه داده برای تقویت حضور خود باید بیشتر با رقبا همکاری کند در حالی که الیسون ترجیح می دهد آن را به تنهایی ادامه دهد. کوریان در سپتامبر 2018 از Oracle استعفا داد و هنگامی که از او در مورد شرایط خروج از او س askedال شد ، گفت وقت آن است که کار جدیدی انجام شود.

تحت دایان گرین ، بخش محاسبات ابری گوگل یک قانون غیر رسمی داشت: این شرکت می خواست سازمانی باشد ، اما نمی خواست اوراکل باشد.

مانند کوریان ، گرین یک رهبر قطبی بود ، یا مورد ستایش قرار می گرفت یا آنتی پاتی را به خود جلب می کرد ، اما آنها به شیوه ای کلیدی از هم دور شدند. گرین نسبت به محصولات و تیم های مهندسی طرفداری نشان داد و فکر کرد فروشندگان باید این فناوری را بفروشند و از این راه دور شوند. کوریان منابعی را به سازمان فروش ریخته است.

جیمز کوردول ، تحلیلگر در Atlantic Equities LLP ، گفت: “دایان گرین با شهرت مشابه قوی وارد کار شد.” “فقط احساس می شود Kurian در تلاش برای ایجاد فروشنده توانمندتر و پشتیبانی بیشتر در Google كار بهتری انجام داده است.”

وقتی کوریان به محوطه دانشگاه گوگل رسید ، او سعی کرد خود را از نقش قبلی خود به عنوان معاون وفادار در یک رقیب که برای یک دهه جنگ قانونی و نظارتی علیه گوگل انجام داده بود ، تغییر دهد. وی هنگام بحث در مورد زندگی شخصی خود ، از حسن خیرخواهی کارمندان بدست آورد و حکایاتی را در مورد چگونگی هویت خود و جورج دوقلوی خود بیان کرد.

اما کوریان مراقبت خود را از مدیرانی که بیشترین همکاری را با او داشتند ادامه داد. در جلسات اولیه ، کوریان نوعی نبود که از نمایندگان در مورد خانواده هایشان سال کند یا از فرزندآوری آنها مطلع شود ، گرچه بعداً ، او به کارمندان ارشد تعیین شده نزدیکتر شد.

در ماههای ابتدایی حضور در گوگل ، کوریان برای جایگزینی رهبرانی که آنجا را ترک کرده بودند کار می کرد. او راب انسلین ، رئیس گروه تجارت ابری در شرکت سابق شركت خود ، SAP SE و دو مدیر با عناوین بزرگ از سایر ستارگان فن آوری سازمانی ، از جمله Red Hat ، GE Digital و البته اوراكل را استخدام كرد. و آنها برای فروشندگان فصلی بیش از حد استخدام کردند.

او 300 هزار دلار حقوق فروشندگان در شركتهای سازمانی مانند SAP را دو برابر كرد تا به Google بیایند. این حرکت چنان م effectiveثر واقع شد که هاسو پلاتنر ، بنیانگذار SAP ، در جلسه ای در مورد فرار از کارکنان ، به فریاد مدیران پرداخت.

Kurian همچنین یک تاکتیک اصلی سازمانی را به گوگل آورده است – هنر بسته نرم افزاری. او به جای فروش فقط برنامه ها و ابزارهای بهره وری برای تجزیه و تحلیل داده ها و اتخاذ یادگیری ماشین ، محصولات دیگر Google ، از جمله Android و Maps را نیز به فروش می رساند و از آنها به عنوان راهی برای تقویت معاملات ابری استفاده می کند. در میان فروشندگان ، کوریان به عنوان یک معامله نزدیک شهرت دارد. او همچنان در پیام باقی می ماند و به مشتریان می گوید Google چگونه به آنها در سرعت بخشیدن به کارشان کمک خواهد کرد.

“مایک فیشر ، مدیر ارشد فناوری Etsy ، مشتری Google” “انتقال بزرگی که من دیده ام مربوط به نوعی ورود و مشارکت با طرف تجاری است ، پرسیدن مشکلات تجاری شما چیست و این همان چیزی است که توماس به Google Cloud آورده است.” ، گفت پیش از این ، ارتباطات با ارائه دهنده ابر معمولاً در سطح مهندس به مهندس انجام می شد. اگرچه کوریان به طور دوره ای مشتریان قابل توجهی را دنبال می کند.

Kurian تقویت موقعیت ابر را در پایگاه داده و بازار تجزیه و تحلیل ، که اوراکل به طور سنتی رهبری آن را بر عهده داشت ، در اولویت قرار داد. وی همچنین شخصاً ایجاد رویه های جدیدی را مدیریت كرد كه به بانك ها اجازه می دهد داده ها را در تسهیلات گوگل ذخیره كنند در حالی كه با نهادهای نظارتی همخوانی داشته باشند ، این روند پیچیده ای بود كه مدت ها بود برای حل مشاغل لازم بود.

Google Cloud در دوره تصدی کوریان رشد سریعی داشته است. در سه ماهه اول سال جاری ، فروش 46٪ جهش کرده و به 4 میلیارد دلار رسیده است.

علی رغم رشد سریع Google Cloud ، این واحد در سال 2020 5.6 میلیارد دلار بود. در سه ماهه اول ، 974 میلیون دلار ضرر کرد. این در حالی است که AWS در همین بازه زمانی 4.16 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

کوریان گفت که او هیچ مزاحمتی ندارد ، با این استدلال که گوگل اکنون برای دستیابی به سود در آینده سرمایه گذاری می کند. مدیرعامل Google Pichai و مدیر مالی Ruth Porat موافقت می کنند ، وعده داده اند که از بخش تماس های درآمد پشتیبانی می کنند.

گوگل به طور پیوسته سهم بازار خود را در خدمات ابری زیرساخت به دست آورده است ، اکنون طبق تحقیقات Synergy با 9٪ ، در حالی که Kurian سکان هدایت آن را به دست آورد ، 7٪ است. اما مایکروسافت نیز رشد کرده و به 20٪ رسیده است ، در حالی که آمازون با حدود یک سوم بازار ثابت است. محدودیت های فنی مانع از پیشنهاد شرکت در معامله بزرگی شد که می توانست توانایی آن را تسریع کند ، پنتاگون 10 میلیارد دلار زیرساخت دفاعی شرکت مشترک را لغو کرد. کارمندان همچنین با این قرارداد نگرانی های اخلاقی داشتند ، اگرچه گوگل با شاخه های ارتش مشارکت های دیگری دارد و در این ماه گفت که “آنها به دنبال ارزیابی نیازهای آینده فناوری اطلاعات در انتظار همکاری با وزارت دفاع هستند.”

با کمبود موقعیت شماره 2 در بازار ، سودآوری نشانه اصلی است که استراتژی Kurian به ثمر رسیده است. اما مشخص نیست که آیا او به اندازه کافی دور خواهد چرخید تا بتواند تقسیم بندی را در سیاه و سفید انجام دهد. با وجود مدت طولانی حضور خود در اوراکل ، یا شاید به همین دلیل ، کوریان نمی گوید که چه مدت قصد دارد در Google بماند. وی گفت: “من همیشه می گویم ،” هرگز هرگز نگو “. “شما نمی دانید آینده چگونه است.”

یک دفتر بالاتر ممکن است به نتایج Kurian وابسته باشد. او کار ساخت اوراکل را به یک نیروی قدرتمند در محاسبات ابری پایان نداد. موقعیت وی در گوگل فرصتی دوم را برای وی فراهم می کند.

مارک ماهانی ، تحلیلگر Evercore ، گفت: “در اینجا یک فرصت بازخرید عالی وجود دارد.” “این یک مسابقه دو اسب و یک اسب است و اگر او بتواند آن را به یک مسابقه سه اسب تبدیل کند ، حتی اگر آنها اسب سوم باشند ، به عنوان یک موفقیت چشمگیر مورد استقبال گسترده قرار خواهد گرفت.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور