تحریم های ایالات متحده به چین کمک می کند تا صنعت چیپ سازی خود را افزایش دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – پس از تحریم های ایالات متحده بر قهرمانان محلی از شرکت فناوری هوآوی تا هایک ویژن، صنعت تراشه چین سریعتر از هر جای دیگری در جهان در حال رشد است.

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، 19 شرکت از 20 شرکت سریع‌الرشد صنعت تراشه در جهان در چهار فصل گذشته، به‌طور متوسط ​​از اقتصاد شماره 2 جهان هستند. این در مقایسه با تنها 8 در همان نقطه در سال گذشته است. تامین‌کنندگان نرم‌افزار طراحی، پردازنده‌ها و تجهیزات حیاتی در چین، چندین برابر بیشتر از شرکت‌های تولید نیمه‌رسانا تایوان یا ASML Holding NV، درآمد خود را افزایش می‌دهند.

این رشد فوق‌العاده نشان می‌دهد که چگونه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن صنعت 550 میلیارد دلاری نیمه‌رساناهای جهانی را متحول می‌کند – بخشی که نقش بزرگی در همه چیز از دفاع گرفته تا ظهور فناوری‌های آینده مانند هوش مصنوعی و خودروهای خودران دارد. در سال 2020، ایالات متحده شروع به محدود کردن فروش فناوری آمریکایی به شرکت هایی مانند Semiconductor Manufacturing International Corp.

در حالی که سهام شرکت هایی مانند Cambricon Technologies Corp. نسبت به پایین ترین سطح خود در سال جاری بیش از دو برابر شده است، تحلیلگران می گویند ممکن است هنوز جا برای رشد وجود داشته باشد. انتظار می‌رود پکن میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در این بخش را تحت برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای مانند طرح «غول‌های کوچک» خود برای حمایت و حمایت از قهرمانان ملی فناوری، و تشویق تاکتیک‌های «خرید چین» برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده ترتیب دهد. ظهور نام‌های بومی توجه برخی از مشتاق‌ترین مشتریان را به خود جلب کرده است: گفته می‌شود که اپل شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه را به‌عنوان آخرین تامین‌کننده حافظه فلش آیفون خود در نظر می‌گیرد.

فیلیکس لی، تحلیلگر مورنینگ استار در ایمیلی در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری بلومبرگ نوشت: «بزرگ‌ترین روند زیربنایی، تلاش چین برای خودکفایی در زنجیره تأمین است که توسط قرنطینه‌های مرتبط با کووید تسریع شده است». در میان قفل‌ها، مشتریان چینی که عمدتاً از نیمه‌هادی‌های وارداتی استفاده می‌کنند، باید جایگزین‌های داخلی را برای اطمینان از عملکرد روان تهیه کنند.»

شاخص نیمه هادی FactSet چین، که برخی از بزرگترین بازیگران صنعت کشور را ردیابی می کند، از اواخر آوریل، زمانی که قرنطینه های کووید باعث افزایش قیمت های محلی شد، تقریباً 20 درصد افزایش یافته است. اما حدود یک سوم از اوج خود در جولای 2021 کمتر است.

در قلب جاه طلبی های پکن، انگیزه ای برای کنار گذاشتن خود از یک رقیب ژئوپلیتیکی و چیپ ست های وارداتی به ارزش بیش از 430 میلیارد دلار در سال 2021 است. طبق داده های ارائه شده، با افزایش ظرفیت کارخانه های محلی، سفارشات تجهیزات تولید تراشه از تامین کنندگان خارج از کشور در سال گذشته 58 درصد افزایش یافت. توسط بدنه صنعت Semi show.

این به نوبه خود باعث ایجاد تجارت محلی می شود. طبق گزارش انجمن صنایع نیمه هادی چین، مجموع فروش تراشه سازان و طراحان چینی در سال 2021 با جهش 18 درصدی به رکورد بیش از 1 تریلیون یوان (150 میلیارد دلار) رسید.

کمبود مداوم تراشه که تولید بزرگ‌ترین سازندگان خودرو و لوازم الکترونیکی مصرفی جهان را کاهش می‌دهد، به نفع تراشه‌سازان محلی نیز کار می‌کند و به تامین‌کنندگان چینی کمک می‌کند تا راحت‌تر به بازار بین‌المللی دسترسی پیدا کنند – گاهی اوقات با پرداخت حق بیمه به محصولات پرفروش، مانند تراشه های خودکار و رایانه شخصی

SMIC و Hua Hong Semiconductor Ltd.، بزرگترین سازندگان تراشه های قراردادی، کارخانه های مستقر در شانگهای خود را تقریباً با ظرفیت کامل حفظ کرده اند، حتی در شرایطی که بدترین شیوع کووید-19 از سال 2020 باعث فلج شدن کارخانه ها و لجستیک در سراسر چین شده است. با کمک مقامات محلی، پروازهای باری از ژاپن، مواد و تجهیزات ضروری را به کارخانه‌های تولید تراشه تحویل دادند، زیرا شهر در قرنطینه قرار گرفت. SMIC اخیراً افزایش 67 درصدی در فروش فصلی را گزارش کرده است که از رقبای بسیار بزرگتر GlobalFoundries Inc. و TSMC پیشی گرفته است.

درآمد شرکت میکروالکترونیک شانگهای فولهان به دلیل تقاضای زیاد برای محصولات نظارتی به طور متوسط ​​37 درصد رشد کرد. این طراح تراشه ویدئویی متعهد شده است که پس از برنده شدن عنوان “غول کوچک” خود را به سمت وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی توسعه دهد. و توسعه‌دهنده ابزار طراحی، شرکت Primarius Technologies، فروش خود را به طور متوسط ​​در چهار سه ماهه گذشته دو برابر کرده است و می‌گوید نرم‌افزاری توسعه داده است که می‌تواند در ساخت تراشه‌های 3 نانومتری استفاده شود.

لی، مورنینگ استار، با کنار گذاشتن نگرانی‌های سودآوری بلندمدت، گفت که ظرفیت‌سازی تهاجمی از سوی بازیگران چینی، حضور آن‌ها را در سطح جهانی ارتقا خواهد داد. این موضوع باعث افزایش هکرها در واشنگتن شده است.

گراهام آلیسون، محقق روابط بین‌الملل و اریک اشمیت، رئیس سابق گوگل، در ستونی از وال استریت ژورنال هشدار دادند: «آمریکا در آستانه شکست در رقابت تراشه‌ها است». “اگر پکن در زنجیره تامین نیمه هادی مزیت های بادوام ایجاد کند، پیشرفت هایی در فناوری های اساسی ایجاد می کند که ایالات متحده نمی تواند با آنها مقابله کند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور