بیش از 80K دامنه .EU به دلیل مقررات Brexit در حالت تعلیق است

بیش از 80،000 دامنه .EU متعلق به شهروندان انگلستان به دلیل مقررات جدیدی که در نتیجه Brexit وضع شده ، به حالت تعلیق درآمد.

EURid ، ثبت کننده دامنه های .eu ، اقداماتی را اجرا می کند که از اول ژانویه به اجرا درآمد و بیان می کند دامنه های .eu باید متعلق به شهروندان یا سازمان های مستقر در اتحادیه اروپا باشد.

EURid شروع به اطلاع متقاضیان ثبت نام در انگلیس در مورد این اقدامات جدید کرد که از ماه اکتبر اعمال می شود:

“در 1 اکتبر 2020 ، EURid از طریق ایمیل به کلیه ثبت نام کنندگان انگلیس و ثبت نام کنندگان آنها اعلام کرده است که از 1 ژانویه 2021 واجد شرایط بودن خود را از دست می دهند مگر اینکه با به روزرسانی اطلاعات ثبت نام خود قبل از 31 دسامبر 2020 ، مطابقت خود را با چارچوب نظارتی .eu نشان دهند.”

در سال 2018 ، کمی قبل از اینکه EURid اولین اعلان خود را ارسال کند ، کمیسیون اروپا پیشنهاد داد که دامنه های .eu متعلق به شهروندان انگلیس در پایان دوره گذار Brexit لغو شود. سه سال بعد آن روز فرا رسید.

دامنه های به حالت تعلیق در 1 ژانویه 2021 ، دیگر نمی توانند برای وب سایت ها یا آدرس های ایمیل استفاده شوند. ثبت نام کنندگان دامنه های معلق تا آوریل فرصت دارند تا ثابت کنند که واجد شرایط نگهداری دامنه هستند.

طبق مقررات جدید ، موارد زیر واجد شرایط نگهداری نام دامنه .eu هستند:

  • یک شهروند اتحادیه ، مستقل از محل زندگی خود.
  • یک شخص حقیقی که شهروند اتحادیه نیست و مقیم یک کشور عضو است.
  • تعهدی که در اتحادیه تأسیس شده است. یا
  • سازمانی که در اتحادیه تأسیس شده است ، بدون اینکه به اعمال قانون ملی خدشه وارد کند.

پس از اول آوریل ، ثبت نام کنندگان انگلستان که نمی توانند صلاحیت را ثابت کنند دامنه خود را به وضعیت “پس گرفته شده” منتقل می کنند. دامنه خارج شده نمی تواند از هر سرویس پشتیبانی کند.

در اول ژانویه سال آینده ، نام دامنه ها در وضعیت “پس گرفته شده” از ثبت نام کنندگان واجد شرایط انگلیس لغو می شود و به طور کلی در دسترس قرار می گیرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

تا زمان برداشتن دامنه های زمانی ، ثبت نام کنندگان این فرصت را دارند که ثابت کنند واجد شرایط نگهداری آنها هستند.

این امر می تواند با به روزرسانی اطلاعات تماس و اعلام موارد زیر محقق شود:

  • شما یک نهاد قانونی تاسیس شده در یکی از کشورهای عضو EU27 یا EEA واجد شرایط هستید. یا
  • اقامت شما در یکی از کشورهای عضو EU27 یا EEA واجد شرایط یا
  • تابعیت شما در یکی از کشورهای عضو EU27 (اطلاعاتی درباره نحوه به روزرسانی داده های خود براساس تابعیت)

به محض اینکه ثبت نام کنندگان تحت تأثیر اطلاعات تماس خود را بروزرسانی کنند ، نام دامنه بازگردانده می شود. EURid می گوید 81،000 دامنه از 50،000 کاربر به حالت تعلیق درآمده اند.

به نظر می رسد ثبت نام کنندگان دامنه های .eu در انگلیس شاهد این روز هستند. گفته می شود تعداد دامنه های مستقر در انگلیس که به .eu ختم می شوند از بیش از 300،000 در سال 2017 به 81،000 در ابتدای امسال کاهش یافته است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این تعداد به زودی به صفر می رسد. با این حال ، همه اینها منفی نیست. در اینجا فرصت وجود دارد زیرا به زودی 81000 دامنه جدید توسط شهروندان و سازمان های مستقر در اتحادیه اروپا قابل جذب خواهد بود.

منابع: EURid.eu (1 ، 2 ، 3)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور