به‌روزرسانی تجربه صفحه Google – عرضه دسک‌تاپ کامل شد

Google تأیید می‌کند که به‌روزرسانی تجربه صفحه در نتایج جستجوی دسک‌تاپ به پایان رسیده است. اکنون زمان ارزیابی تأثیر است.

این به‌روزرسانی در ۲۲ فوریه در دسک‌تاپ منتشر شد و در ۳ مارس به‌صورت ۹ روزه عرضه شد.

در مقایسه، راه اندازی به روز رسانی تجربه صفحه در تلفن همراه دو ماه و نیم طول کشید تا تکمیل شود.

با اعلام پایان عرضه دسکتاپ توسط گوگل، می توانید شروع به ارزیابی تاثیر آن بر رتبه بندی جستجوی خود کنید.

به روز رسانی تجربه صفحه دسکتاپ – ارزیابی تأثیر

تغییرات مثبت یا منفی در رتبه بندی جستجوی دسکتاپ، که در تاریخ 3 مارس یا پس از آن رخ می دهد، می تواند به به روز رسانی تجربه صفحه Google نسبت داده شود.

برای تعیین اینکه آیا این مورد است، از ابزارهای گوگل برای تجزیه و تحلیل امتیاز تجربه صفحه سایت خود استفاده کنید.

کنسول جستجوی گوگل گزارشی دارد که به ارزیابی معیارهای تجربه صفحه در نسخه های دسکتاپ صفحات وب اختصاص دارد.

از گزارش کنسول جستجو استفاده کنید تا درک کنید که چگونه به‌روزرسانی تجربه صفحه بر سایت شما تأثیر می‌گذارد.

گزارش دسکتاپ تجربه صفحهعکس صفحه از https://search.google.com/search-console، ژانویه 2022.

اگر گزارش اکثر صفحات شما را قرمز یا زرد نشان می‌دهد، احتمالاً هر افت رتبه‌ای که در 3 مارس رخ می‌دهد، نتیجه تأثیر منفی به‌روزرسانی تجربه صفحه است.

اگر متوجه شدید که وب سایت شما امتیازات تجربه صفحه ضعیفی دارد، قدم بعدی این است که با بررسی معیارها به صورت جداگانه دلیل آن را بیابید.

معیارهای به روز رسانی تجربه صفحه دسکتاپ

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google برای جستجوی دسک‌تاپ شامل بسیاری از عوامل رتبه‌بندی مشابه الگوریتمی است که سال گذشته در جستجوی تلفن همراه راه‌اندازی شد.

عوامل رتبه بندی تجربه صفحه دسکتاپ عبارتند از:

  • Core Web Vitals (LCP + CLS + FID)
  • امنیت HTTPS
  • عدم وجود بینابینی های نفوذی
دسکتاپ تجربه صفحه گوگل تصویر از developers.google.com/search/blog، نوامبر ۲۰۲۱.

اگر وب سایت شما نتواند یکی از معیارهای بالا را برآورده کند، از افزایش رتبه تجربه صفحه در دسکتاپ بهره نخواهید برد.

افت رتبه به این معنی نیست که سایت شما به دلیل رعایت نکردن معیارهای تجربه صفحه گوگل مجازات می شود.

این بدان معناست که سایت هایی که معیارهای گوگل را دارند ممکن است در نهایت رتبه بالاتر از شما را کسب کنند و باعث شود صفحات شما رتبه پایین تری داشته باشند.

بنابراین، بهبود امتیاز تجربه صفحه شما می تواند به شما کمک کند تا آن موقعیت های رتبه بندی را دوباره به دست آورید و رقابتی باقی بمانید.

به راحتی می‌توان مشخص کرد که کدام جزء از به‌روزرسانی تجربه صفحه را باید متمرکز کنید.

  • آیا سایت شما HTTPS است؟ اگر بله، می توانید این موضوع را رد کنید.
  • آیا سایت شما دارای تبلیغات سرزده است؟ اگر نه، می توانید این موضوع را رد کنید.
  • آیا سایت شما از آستانه های Core Web Vitals عبور می کند؟ اگر مطمئن نیستید، باید آن را تست کنید.

گزارش Core Web Vitals Google در کنسول جستجو نشان می دهد که صفحات شما برای هر معیار با استفاده از داده های دنیای واقعی چگونه کار می کنند.

چگونه می توانید منابع حیاتی وب اصلی را اندازه گیری کنید

تجزیه و تحلیل Core Web Vitals در بسیاری از ابزارهای Google دیگر مانند PageSpeed ​​Insights، Lighthouse و Chrome DevTools تعبیه شده است.

حتی یک برنامه افزودنی برای مرورگر کروم وجود دارد که می توانید آن را دانلود کنید تا Core Web Vitals را در هر صفحه بررسی کنید.

از این ابزارها برای تعیین اینکه کدام صفحات باید بیشتر بهینه شوند تا معیارهای تجربه صفحه Google را برآورده کنند، استفاده کنید.

مهم این است که تجربه صفحه همه چیز نیست.

شما به طور خودکار با امتیازهای تجربه صفحه سبز رتبه بهتری نخواهید داشت، و اگر امتیازات شما در پایان باشد، به طور خودکار از این به روز رسانی آسیب نخواهید دید.

در پایان، ارتباط محتوا همیشه برنده است. اما به ارائه تجربیات خوب صفحه نیز کمک می کند.


تصویر ویژه: rawf8/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور