بریتانیا درها را برای بازگشت زغال سنگ در تلاش برای روشن نگه داشتن چراغ ها باز می گذارد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – بریتانیا در حال مبارزه با افزایش شدید قیمت انرژی است که به بحران هزینه زندگی برای میلیون‌ها مصرف‌کننده کمک کرده است، یکی از سیاست‌های کلیدی تغییر آب و هوا را کاهش می‌دهد.

سال گذشته دولت متعهد شد که تمام نیروگاه‌های زغال سنگ بریتانیا را تا اکتبر 2024 ببندد – و گفت که در اسرع وقت آن را در قانون ثبت خواهد کرد. اما در لایحه انرژی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، بر اساس برگه های اطلاعاتی و بیانیه وزارتخانه که جزئیات محتوای آن را شرح می دهد، هیچ اشاره ای به تاریخ نشده است.

سخنگوی وزارت انرژی، تجارت و استراتژی صنعتی، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بریتانیا که سال گذشته میزبان مذاکرات بین‌المللی آب و هوا بود، با بحران انرژی یک بار در یک نسل دست و پنجه نرم می‌کند که بخشی از آن ناشی از حمله روسیه به اوکراین است. افزایش قیمت گاز طبیعی به احیای زغال سنگ – کثیف ترین سوخت فسیلی – منجر شده است زیرا شرکت های انرژی به دنبال جایگزین های ارزان تر هستند.

دولت قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود تا تمام نیروگاه‌های زغال‌سنگ را تعطیل کند – کارخانه‌هایی که مکانیسمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارند – تا سال 2025. با هدف قانون گذاری «در اولین فرصت».

این اقدام برای اثبات این بود که بریتانیا در زمینه آب و هوا رهبری خود را نشان می‌دهد، زیرا تلاش می‌کرد کشورهای دیگر را متقاعد کند که زغال سنگ را به تاریخ بسپارند. در زمان اعلام این خبر، دولت همچنین تایید کرد که به وزیر امور خارجه اختیاری برای تعلیق یا اصلاح ترتیبات داده نخواهد شد.

انرژی سبز کلیدی برای بریتانیا است

لایحه کامل انرژی، که روز چهارشنبه به پارلمان ارائه خواهد شد، برای تطابق با اهداف دوگانه تقویت امنیت انرژی در کنار مقابله با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است. دولت به دنبال انتشار صفر خالص تا سال 2050 است.

این قانون شامل برنامه هایی برای تمدید سقف قیمتی فراتر از سال 2023 برای کمک به محافظت از مصرف کنندگان در برابر افزایش هزینه ها و همچنین اقداماتی برای ملی کردن بخشی از کسب و کار National Grid Plc در قالب یک اپراتور سیستم آینده است. این لایحه همچنین به دنبال تشویق افراد بیشتری به تعویض دیگ های گاز با پمپ های حرارتی است.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی و انرژی، که تحت فشار فزاینده برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها قرار داشت، قبلاً موافقت کرده بود که فعالیت حداقل یک نیروگاه زغال سنگ را که در غیر این صورت امسال تعطیل می‌شد، تمدید کند. Electricite de France SA قراردادی را امضا کرد تا در صورت نیاز در زمستان امسال، واحدی از کارخانه زغال سنگ West Burton A خود را در حالت آماده باش نگه دارد.

به گفته دو نفر از افراد آشنا، کوارتنگ در اوایل این هفته با بوریس جانسون، نخست وزیر و رئیس ویپ کریس هیتون هریس، برای بحث در مورد لایحه امنیت انرژی دیدار کرد. شخص دیگری که اخیراً در تماس هایی بود که در مورد تاریخ تعطیلی کارخانه زغال سنگ صحبت شده بود، گفت که سیاست این است که کارخانه های زغال سنگ را فقط در مواقع اضطراری برای مدت طولانی تر راه اندازی کنند.

هفته گذشته، سازمان دیده بان تغییرات اقلیمی دولت اعلام کرد که نگران برنامه دولت برای افزایش عمر برخی گیاهان نیست، تا زمانی که این اقدام موقتی باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور