بانک برتر ترکیه از قطع سیستم رنج می برد ، حمله سایبری را مشاهده نمی کند

Kandemir اصلی (بلومبرگ) – Akbank TAS ، دومین وام دهنده بزرگ ترکیه از نظر ارزش بازار ، گفت که پس از قطع گسترده سیستم از اوایل سه شنبه ، که باعث شد تاخیر در پرداخت بدهی مشتریان را بپذیرد ، به تدریج عملیات خود را بازیابی خواهد کرد.

آك بانك روز چهارشنبه در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت ، پرداخت وام و كارت اعتباری می تواند یك روز بعد و بدون احتساب سود انجام شود ، زیرا مشكلی در رایانه اصلی بانك بر تمام خدمات مشتری تأثیر می گذارد. این سازمان انكار كرد كه این قطع ارتباطات ناشی از یك حمله سایبری بوده و گفته است كه اطلاعات مشتریان به خطر نیفتاده است.

وام دهنده در بیانیه بعدی گفت که در تلاش است تا این مشکل را برطرف کند و سیستم های آن به صورت گام به گام طی ساعات آینده روبرو خواهد شد.

طبق وب سایت آن ، آکبانک 5.7 میلیون مشتری دیجیتال دارد که از پایان ماه مارس 16 درصد از کل معاملات مالی روی سیستم عامل تلفن همراه آن انجام شده است.

این اختلال در حالی که به روز دوم کشیده شد باعث عصبانیت در شبکه های اجتماعی شد. مردم بیش از 57000 بار موضوع را در توییتر منتشر کردند و بسیاری از آنها توانایی های فنی بانک را به سخره گرفتند.

سهام آکبانک در ابتدا برای دومین روز افت کرد و قبل از جبران ضررها و معاملات کمی تغییر کرد تا ساعت 5 بعد از ظهر در استانبول ، عملکرد ضعیف در شاخص 12 عضوی بانک.

در سال 2016 ، آكبانك گفت كه برای جلوگیری از یك حمله سایبری كه در آن زمان بخشی از موج حمله به سیستم های مالی از طریق شبکه جهانی انتقال پول سوئیفت بود ، وارد عمل شد. بانک ترکیه در این حادثه حداکثر 4 میلیون دلار ضرر کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور