اینتل در تلاش برای سرنگونی AMD و Nvidia واحد گرافیک را تکان داد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – شرکت اینتل، بزرگترین سازنده پردازنده‌هایی که قلب رایانه‌ها هستند، سازمان تراشه‌های گرافیکی خود را در تلاش برای تسریع تلاش‌ها برای گرفتن فروش از Nvidia Corp و Advanced Micro Devices Inc.

شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا در بیانیه‌ای در اوایل چهارشنبه اعلام کرد راجا کدوری، که سرپرست واحد سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده است، به سمت قبلی خود به عنوان معمار ارشد اینتل بازخواهد گشت. کسانی که به او گزارش دادند به واحدهای تجاری رایانه شخصی اینتل یا تراشه سرور منتقل خواهند شد.

کدوری، که شغل او شامل جادوها در شرکت اپل و AMD است، بر برنامه‌های فناوری بلندمدت اینتل مانند توسعه حافظه پیشرفته و ادغام انواع مختلف تراشه‌ها برای دستیابی به محاسبات با کارایی بالاتر نظارت دارد. او با همکاری تیم های طراحی اینتل کار خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «گرافیک گسسته و محاسبات تسریع شده موتورهای رشد حیاتی اینتل هستند. ما در حال تکامل ساختار خود هستیم تا تأثیر آنها را تسریع و مقیاس کنیم و استراتژی‌های ورود به بازار را با صدایی واحد به مشتریان هدایت کنیم.»

مدیر اجرایی، پت گلسینگر، در حال اجرای طرحی بلندپروازانه و پرهزینه برای بازگرداندن تراشه ساز به خط مقدم صنعت 580 میلیارد دلاری است. او در تلاش است تا رهبری اینتل را در فناوری تولید احیا کند و راه خود را به بازارهای جدیدی مانند گرافیک و تولید برون سپاری کند.

واحد تجاری کدوری به طور مستقل عمل کرده بود و تلاش می کرد تا اولین محصولات خود را طبق برنامه به بازار برساند. اکنون برای رایانه های شخصی مصرف کننده و انواع تراشه های شتاب دهنده که توسط صاحبان مراکز داده مانند AWS شرکت Amazon.com برای سرعت بخشیدن به کار نرم افزار هوش مصنوعی استفاده می شود، پیشنهاداتی دارد. انویدیا، به ویژه، در چند سال گذشته یک کسب و کار چند میلیارد دلاری را از ابتدا ایجاد کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور