گوگل توسعه مرکز داده 600 میلیون دلاری را در MN متوقف کرد | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش مینه‌سوتا، گوگل به‌تازگی ساخت یک مرکز داده ۶۰۰ میلیون دلاری را در بک، مینه‌سوتا به تعویق انداخت. ستاره تریبون.

همین هفته گذشته، متا توسعه مرکز داده در دانمارک را متوقف کرد و ساخت‌های آینده را متوقف کرد. و ساخت و ساز پروژه ها را در آلاباما و تگزاس متوقف کرد و 11 پروژه را در طراحی مجدد قرار داد تا بیشتر بر پشتیبانی از حجم کاری هوش مصنوعی تمرکز کند.

با اخبار امروز از گوگل، برخی ممکن است نشانه هایی از یک روند در حال توسعه را ببینند. یک کارشناس مرکز داده که خواست نامش فاش نشود، گفت: این حرکت ها تحت تأثیر عرضه، تقاضا، پیش بینی ها و عوامل اقتصادی است.

نیروهای اقتصادی در ساخت مرکز داده اختلال ایجاد می کنند

هم Google Cloud Platform (GCP) و هم Meta شاهد کاهش سرعت در کسب و کار خود بوده اند که منبع ما حدس می زند که باعث کندی ساخت مرکز داده شده است. بیایید به اعداد نگاه کنیم.

GCP در سه ماهه سوم سال 2022 ضرر کمتری داشته است، اما همچنان در مقایسه با رقبای ارائه‌دهنده خدمات ابری (CSP) خود، AWS، Microsoft و Alibaba Gartner، تقسیم‌بندی سهم بازار شرکت‌های ابری عمومی را به ما ارائه کردند:

سهم بازار عمومی ابری 2020 تا 2021 (2).png

در سال گذشته، GCP بین سال‌های 2020 و 2021 نرخ رشد 64 درصدی را ثبت کرد. در سال 2022، این شرکت همچنین 600 میلیون دلار درآمد بین سه ماهه دوم و سه ماهه سوم داشت که برابر با درآمد مایکروسافت آژور در همان دوره است. با این حال، GCP هنوز هم در لیگ Azure نیست که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

در مقایسه با عملکرد GCP، چشم انداز متا نقاط روشن زیادی ندارد. متا اولین دور اخراج خود را در ماه سپتامبر تجربه کرد و در عین حال از توقف استخدام نیز خبر داد. مشکلات اقتصادی این شرکت به خوبی مستند شده است، زیرا با درآمد کم تبلیغات و زیان ناشی از سرمایه‌گذاری‌های متواتر خود مواجه است.

کارشناس صنعت ما معتقد است که متا در رابطه با تقاضا برای پلتفرم خود بیش از حد ساخته شده است، اما این رکود موقتی است. در ماه ژوئیه، پس از تماس سه ماهه دوم درآمد، سوزان لی، مدیر مالی متا، حرکت شرکت به سمت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را پیش‌بینی کرد.

«افزایش CapEx در سال جاری تا حد زیادی توسط AI/ML ما انجام شده است [machine learning] سرمایه‌گذاری برای رتبه‌بندی قدرت و توصیه‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار کلیدی مانند تبلیغات، قرقره‌ها و [Facebook] غذا، گفت: لی.

خودی صنعت ما برداشت دیگری داشت: «فکر نمی‌کنم این یک تعویق برای همیشه باشد. من فکر می‌کنم این فقط یک رویکرد منتظر ماندن است که آنها در پیش گرفته‌اند، زیرا در حال حاضر به مراکز داده نیاز ندارند. [due to lower demand for their services]”

در مقابل، مراکز داده تقاضای زیادی برای AWS و Azure دارند. این خودی گفت که آنها بیش از حد اشتراک دارند و باید برای انجام تعهدات مراکز داده بسازند. از دست دادن مراکز داده به معنای از دست دادن مشتریان و درآمد است. ما شاهد کاهش سرعت ساخت آمازون یا مایکروسافت نخواهیم بود.

NIMBY توسعه CSP های تشنه مرکز داده را کند می کند

این بدان معنا نیست که AWS با توسعه مرکز داده راه همواری در پیش دارد. CSP امروز در تلاش خود برای گسترش مرکز داده خود در شمال ویرجینیا متحمل ضرر شد. به گزارش محلی، کمیسیون برنامه ریزی شهر وارنتون به شورای شهر توصیه کرد که منطقه بندی مناسب مرکز داده را گسترش ندهد تا راه را برای پروژه توسعه مرکز داده AWS باز کند. خبرگزاری FauquierNow.

وارنتون در شمال ویرجینیا از آنجایی که با موفقیت پیشرفت‌های مرکز داده را مطابق با اراده/امیال ساکنان محلی به عقب انداخته است، یک کشور پرت است. برخی از عوامل اصلی در توصیه کمیسیون برنامه ریزی برای رد منطقه بندی به AWS این بود که این شرکت جزئیاتی در مورد آلودگی صوتی بالقوه یا مصرف برق و آب پیش بینی شده را به اشتراک نمی گذاشت.

این نگرانی‌ها منحصر به وارنتون نیستند، زیرا چندین جامعه دیگر نیز همین نگرانی‌ها را ابراز کرده‌اند و در نتیجه ساخت مرکز داده را دشوارتر و دشوارتر می‌کنند. مؤسسات مالی یا سایر سازمان‌هایی که نیاز صریح به حفظ حریم خصوصی دارند، مراکز داده را در شرایط کنونی مقررات مرکز داده و الزامات و انتظارات محیطی ایجاد می‌کنند. شرکت ها برای ایجاد زیرساخت به کلوها و CSP ها روی می آورند. با افزایش تقاضا، نیاز به فضا، نیرو و آب برای این سازمان ها نیز افزایش می یابد. با نیازهای سنگین تر، هزینه های بالاتری نیز به همراه دارد که در نهایت به مشتریان منتقل می شود.

پوشش بیشتر NIMBY:

پس از فروش خانه به Compass، مقام رسمی مرکز داده North Va. استعفا داد

فقط در: استان پرنس ویلیام OK گسترش مرکز داده به مناطق روستایی

ساکنان شهرستان فیرفکس به منطقه بندی مرکز داده فشار می آورند

نگاهی به آینده توسعه مرکز داده CSP

عوامل اقتصادی ممکن است برنامه های توسعه مرکز داده گوگل و متا را کند کرده باشد. اما این تا کی ادامه خواهد داشت؟ خودی ما گفت که کاهش سرعت 12 تا 18 ماه طول خواهد کشید. تا آن زمان، آیا مراکز داده تحت نظارت بیشتری قرار خواهند گرفت و یافتن یک مکان مقرون به صرفه را دشوارتر می کند؟

به نوبه خود، Google با نظر زیر با Data Center Knowledge تماس گرفت:

یکی از سخنگویان گوگل نوشت: “ما مفتخریم که بخشی از جامعه مینه سوتا هستیم و به رشد صنعت و مشاغل در ایالت متعهد هستیم.” اگرچه این پروژه در حال حاضر پیشرفت نمی کند، این امر مشارکت در پروژه ها را رد نمی کند. در آینده.”

پوشش بیشتر توسعه مرکز داده:

مایکروسافت یک میلیارد دلار در ساخت مرکز داده در کارولینای شمالی سرمایه گذاری می کند

اپراتورهای مرکز داده، هنگ کنگ را زمینی حاصلخیز برای رشد می دانند

مراکز داده فرامقیاس زیر آتش در هلند

انتخاب سایت مرکز داده: چرا Colos و Hyperscalers حضور خود را در اسپانیا افزایش می دهند

انتخاب سایت مرکز داده: چرا غرب میانه ایالات متحده برای مقیاس‌پذیرهای بیش از حد جذاب است

آخرین نقطه داغ مرکز داده: آلپ ایتالیا

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور