انویدیا تمام عملیات های روسیه را با شروع جنگ اوکراین متوقف می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت انویدیا، با ارزش ترین سازنده تراشه های مرکز داده ایالات متحده، پس از اینکه حمله این کشور به اوکراین وارد هشتمین ماه خود شد و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین صدها هزار نیروی ذخیره را بسیج کرد، در حال تعطیلی عملیات خود در روسیه است.

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که انویدیا قبلاً ارسال به روسیه را تعلیق کرده بود اما “برای حمایت از کارمندان خود و خانواده های آنها” در آنجا حضور داشت. انویدیا گفت که اکنون “تمام فعالیت ها” را در کشور متوقف می کند.

تراشه‌ساز مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا گفت: «با پیشرفت‌های اخیر، ما دیگر نمی‌توانیم به طور مؤثر در آنجا فعالیت کنیم. به همه کارکنان این امکان داده می شود که به کار خود در کشورهای دیگر ادامه دهند.

انویدیا بخشی از موجی از شرکت‌های فناوری بود که تحویل به روسیه را بلافاصله پس از آغاز تهاجم در فوریه قطع کردند. بعداً جنگ را مسئول آسیب رساندن به چشم انداز مالی خود دانست.

پوتین برای به دست آوردن موقعیت در اوکراین تلاش کرده است و بسیج نیروهای بیشتر باعث مهاجرت روس‌هایی شده است که تلاش می‌کنند از اعزام به خط مقدم اجتناب کنند. رئیس‌جمهور ماه گذشته همچنین چهار منطقه اشغالی در اوکراین را ضمیمه کرد که محکومیت بین‌المللی را برانگیخت.

رویترز پیشتر از خروج انویدیا از روسیه خبر داده بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور