اصول جامد طراحی شی And و معماری

عکس پروفایل نویسنده

@گل میناسام والپول

توسعه دهنده وب Fullstack .NET و JavaScript. مدرس و مدافع کدگذاری

برنامه نویسی شی گرا (OOP) نوعی برنامه نویسی است که داده ها و رفتارها را در مدل هایی که به عنوان اشیا شناخته می شوند ، جمع می کند. به این ترتیب ، کدهای مرتبط با هم گروه بندی می شوند و جدا از کدهای دیگر نگهداری می شوند و بلوک های قابل استفاده مجددی را ارائه می دهند که می توانند برای منطقی سازی مسئله موجود استفاده شوند.

OOP احتمالاً یکی از رایج ترین فرمهای برنامه نویسی است و بسیاری از زبانهای برنامه نویسی معروف از جمله C # ، Java و JavaScript با این حساب ساخته شده اند.

در بسیاری از زبانها ، طرح اولیه برای این شی به عنوان کلاس شناخته می شود. کلاس شامل تمام تعاریف مربوط به آن شی است ، از جمله خصوصیات و توابع (که بیشتر به عنوان متدها شناخته می شوند).

برای ایجاد یک شی واقعی ، می گوییم که نمونه ای از کلاس را ایجاد می کنیم ، که در آن به تمام تعاریف ویژگی مقادیر واقعی داده می شود. مهم این است که ما می توانیم چندین نمونه از یک کلاس را داشته باشیم که همزمان وجود داشته باشند ، هر کدام با مقادیر مختلف.

به عنوان مثال ، ما می توانیم یک کلاس Person ساده ایجاد کنیم که دارای ویژگی name و روش صحبت باشد:

public class Person
{
    public Person(string name)
    {
        Name = name;
    }

    public int Id { get; set; }

    public string Name { get; set; }

    public void Speak()
    {
 ...
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور