از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید • Yoast

رسانه های اجتماعی فقط برای اشتراک گذاری میم ها و ویدیوهای گربه نیستند. این می تواند ابزار مفیدی برای افزایش فروش شما یا دریافت اشتراک های بیشتر باشد. فقط به آن فکر کنید: میلیاردها کاربر در حال پیمایش در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی هستند هر روز. اگر بدانید چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید، در عین حال فروش خود را افزایش می دهید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید. می خواهید بدانید چگونه؟ فقط بخوانید!

بیایید به سرعت به فواید آن نگاهی بیندازیم قبل از اینکه به آن شیرجه بزنیم چگونه. چون تعدادشان زیاد است! به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان شما در چندین پلت فرم است. برای داشتن یک استراتژی شبکه اجتماعی موفق به بودجه زیادی نیاز نخواهید داشت.

طبق گفته 68 درصد از مصرف‌کنندگان، رسانه‌های اجتماعی همچنین پلتفرم ترجیحی برای اکثر مردم برای دریافت اخبار در مورد محصولات یا خدمات جدید شما هستند. و یکی از دلایل آن این است که رسانه های اجتماعی احساس بیشتری دارند شخصی. خطوط ارتباطی کوتاه تر به نظر می رسد. این مهم است، زیرا اکثر مردم می گویند که به یاد ماندنی ترین برندها در رسانه های اجتماعی آنهایی هستند که به مشتریان پاسخ می دهند.

1. با رسانه های اجتماعی مانند یک مرکز خرید رفتار کنید

چون مخاطب شماست. آنها بیشتر و بیشتر در بازارهای رسانه های اجتماعی خرید می کنند. در سال 2023، انتظار می رفت که فروش به 1.3 تریلیون دلار برسد بزرگ. به خصوص در مقایسه با سال 2020، زمانی که فروش به «فقط» 560 میلیارد دلار رسید.

واضح است که این صنعت به سرعت در حال رشد است، پس چرا از مزیت ها استفاده نکنید و محصولات یا خدمات خود را در رسانه های اجتماعی در دسترس قرار ندهید؟ چند مورد محبوب عبارتند از فروشگاه فیس بوک، فروشگاه تیک تاک، خرید اینستاگرام و پین محصولات پینترست. و بسیاری موارد دیگر وجود دارد، بنابراین ما پیشنهاد می کنیم در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیکی که برای شما و مخاطبان شما بهتر کار می کنند تحقیق کنید.

نمونه ای از پست اینستاگرام که شامل خرید اینستاگرام می شود.  توسط Loop Earplugs ارسال شده است.
نمونه ای از خرید اینستاگرام در پست میم توسط Loop Earplugs

2. تجارت محاوره ای را امتحان کنید

آیا تا به حال در پیام های مستقیم (DM) خود کد تبلیغاتی یا تخفیف دریافت کرده اید؟ یا شاید در مورد محصولی از طریق واتس اپ سوالی پرسیده باشید؟ این تجارت محاوره ای است.

بنابراین، چرا باید این را امتحان کنید؟ زیرا برای مخاطبان شما، این احساس می‌شود که با یک کارمند فروشگاه حضوری صحبت می‌کنند، مگر به صورت مجازی. آنها می توانند سوال بپرسند و مشاوره و توصیه ها را دریافت کنند. تجارت محاوره ای نیز سفر خریدار را ساده می کند. مخاطبان شما می‌توانند نظرات را بخوانند، محصولات را بررسی کنند، سؤال بپرسند و دکمه پرداخت را بدون نیاز به رفتن به جای دیگری فشار دهند.

نمونه ای از تجارت محاوره ای  گفتگوی یک شرکت خیالی با یک مشتری بالقوه در مورد ساق های یوگا را به تصویر می کشد.  مشتری از شرکت کمک می خواهد و شرکت چند محصول را نشان می دهد.  تمامی محصولات دارای دکمه خرید هستند.
نمونه ای از تجارت محاوره ای
منبع: ShipBob

تفاوت بین تجارت محاوره ای و تجارت رسانه های اجتماعی

بنابراین، چه تفاوتی دارد؟ بیشتر، محلی که فروش اتفاق می افتد. به عنوان مثال، تجارت مکالمه، پیام های الکترونیکی اینستاگرام شما است، و تجارت رسانه های اجتماعی در خرید اینستاگرام انجام می شود.

3. در روز یکشنبه پست نگذارید

خنده دار به نظر می رسد، اما واقعیت دارد. لحظات خوب و بد برای ارسال در شبکه های اجتماعی وجود دارد، اما یکشنبه بدترین است. این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید در یکشنبه پست کنید – فقط اگر در روز متفاوتی پست کنید، تعامل بیشتری خواهید داشت.

بهترین زمان برای ارسال پست در پلتفرم رسانه های اجتماعی متفاوت است، بنابراین خوب است که از آن زمان ها آگاه باشید. در غیر این صورت، مخاطبان شما هرگز محتوای شما را نخواهند دید. و این مایه شرمساری است!

4. تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید

در همین راستا، عموماً ایده خوبی است که در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی فعال شوید. پس از همه، شما می خواهید به افراد بیشتری که ممکن است دسترسی داشته باشید. همه مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده نمی کنند – برخی ممکن است کاربران بسیار وفادار فیس بوک باشند!

با این حال، بخش بزرگی از مخاطبان شما از بیش از یک پلت فرم رسانه اجتماعی استفاده می کنند. این به شما فرصت زیادی می دهد تا چندین بار در روز با آنها ارتباط برقرار کنید. فقط خودت را خیلی لاغر نکن! شما نمی خواهید محتوای خود را در هر پلتفرمی کپی و جایگذاری کنید. در عوض، بهتر است حداکثر بر روی سه پلتفرم رسانه اجتماعی تمرکز کنید و محتوای خوبی برای آنها ایجاد کنید.

5. آنچه مخاطبان شما دوست دارند را پست کنید

پس چی است محتوای خوب؟ در دنیای رسانه های اجتماعی، این به معنای محتوایی است که مخاطب شما می خواهد به اشتراک بگذارد و با آن درگیر شود. به طور کلی، این همچنین یعنی: تصاویر و فیلم ها. به عنوان مثال، در سال گذشته، ویدیوهای آنلاین 92.3 درصد مخاطبان را در بین کاربران اینترنت در سراسر جهان داشتند! محبوب‌ترین ویدیوها موزیک ویدیوها، میم‌ها، و ویدیوهای آموزشی یا نحوه کار بودند.

نموداری با عنوان محبوب ترین نوع محتوای ویدیویی در سراسر جهان.  محبوب ترین نوع، موزیک ویدیو با 49.4 درصد است و پس از آن ویدیوهای کمدی، میم یا ویروسی با 35.3 درصد قرار دارند.  سپس، به ترتیب نزولی، ویدیوهای آموزشی یا نحوه انجام، پخش زنده ویدیو، ویدیوی آموزشی، ویدیوی بررسی محصول، کلیپ های ورزشی یا ویدیوهای هایلایت، ویدیوهای بازی، و در پایین ویدیوهای تأثیرگذار و وبلاگ ها قرار دارد.
محبوب ترین نوع محتوای ویدیویی در سراسر جهان
منبع: Statista

البته لازم نیست این مورد برای مخاطب شما باشد. شاید آنها واقعاً عکس های خنده دار محصول یا توصیفات مشتری را دوست داشته باشند. به سادگی به تعداد افرادی که تصاویر محصول شما را در مقایسه با محتوای دیگر شما دوست دارند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند نگاه کنید. آیا خیلی بیشتر است؟ سپس شما باید بیشتر بسازید!

و فراموش نکنید که پست خود را در دسترس قرار دهید تا همه بتوانند مطالب شما را بخوانند و با آن درگیر شوند.

محتوای مرتبط نیز معمولاً خوب عمل می کند

اگر با روندها همگام باشید، هرگز برای ایجاد و ارسال محتوا از بین نخواهید رفت. مسلماً باید بدانید که چه گرایش هایی برای مخاطبان شما جذاب است. به عنوان مثال، ارجاع به یک تغییر هیجان انگیز جدید در شرکت لگو، ممکن است مخاطبان شما از علاقه مندان به اسب را مورد توجه قرار ندهد.

با این حال، اخبار جهانی به طور کلی با افراد بسیار بیشتری صحبت می کند. با ارجاع به یک رویداد جهانی اخیر، می توانید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و در عین حال برند خود را مرتبط نگه دارید.

مخاطبان خود را غرق نکنید

همیشه کیفیت را به کمیت انتخاب کنید. اگر نگران هستید که ممکن است کمیت را در اولویت قرار دهید، به سادگی سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • این اصله؟
  • آیا این محتوا به دنبال کنندگان من کمک می کند؟
  • آیا این الهام بخش است یا سرگرم کننده یا عملی؟

نکته دیگری که ممکن است کمک کند ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی است. اگر از قبل برنامه ریزی کرده باشید چند بار در هفته پست می کنید و چی شما پست می کنید، در این صورت ریسک نمی کنید که مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید. فقط کمی فضا برای پست های خودجوش نگه دارید. به عنوان مثال، زمانی که یک میم ویروسی شده است و شما می‌خواهید روی آن بپرید.

امیدواریم در مورد اینکه چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی کسب و کار خود به روش های جدید استفاده کنید، الهام گرفته باشید. شاید بخواهید تجارت محاوره ای را امتحان کنید؟ شاید بخواهید محتوای بیشتری ایجاد کنید که به میم ها ارجاع دهد. هر چه که باشد، فقط مطمئن باشید که آنچه را که با برند شما مطابقت دارد انتخاب می کنید. زیرا در دنیایی با میلیون‌ها پست، می‌خواهید محتوای شما منحصر به فرد باشد.

بیشتر بخوانید: استراتژی رسانه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور