آخرین نقطه داغ مرکز داده: آلپ ایتالیا | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — ساختمان های ضد بمب، پاس های امنیتی بیومتریک و تجارت مالی با سرعت نور. به مراکز داده خوش آمدید، یک صنعت جهانی پررونق که بیش از هر زمان دیگری میزبان پول، سرگرمی و انرژی جهان است.

در دامنه‌های کوه‌های آلپ ایتالیا، یکی از جدیدترین پایگاه‌های داده اروپا نمونه‌ای بارز از این است که چگونه این ساختمان‌های جعبه‌ای به سنگ بنای اقتصاد تبدیل شده‌اند. از ژوئن، Euronext NV یک چهارم معاملات سهام اروپا را در شهر نساجی سابق پونته سان پیترو تسهیل کرده است.

در داخل شبکه کابلی 800 کیلومتری ساختمان، بانک هایی مانند Goldman Sachs Group Inc. و JPMorgan Chase & Co. داده های معاملاتی را در عرض 20 میکروثانیه یا میلیونیم ثانیه به سرورهای یکدیگر شلیک می کنند.

قبلاً یک اتاق بزرگ پر سر و صدا بود که مردم در آن خرید و فروش می کردند. مانوئل بنتو، مدیر عامل Euronext در مصاحبه ای با اشاره به تغییرات در فرهنگ تجارت گفت: اکنون یک اتاق بزرگ پر سر و صدا با سرورها است. “سرعت مهم است.”

به گفته Stephane Boujnah، مدیر اجرایی Euronext، این مرکز داده در حال حاضر روزانه به طور متوسط ​​حجم 13 میلیارد یورو (13.7 میلیارد دلار) را مدیریت می کند – تقریباً دو برابر حجم Deutsche Boerse AG یا London Stock Exchange Group Plc. اینها معاملاتی هستند که قبل از برگزیت در انباری به همان اندازه با ابهت در چند مایلی شرق لندن انجام می شد. کمی بیش از یک سال طول کشید تا عملیات به ایتالیا منتقل شود.

فرانچسکا ولپی/ بلومبرگمدارهای هیدرولیک سیستم تهویه مطبوع اتاق های داده.

مدارهای هیدرولیک سیستم تهویه مطبوع اتاق های داده.

سایت جدید که حدود یک ساعت از میلان فاصله دارد، بخشی از صنعتی است که با دیجیتالی کردن خدمات شرکت ها و تغییر زندگی روزمره به صورت آنلاین، در حال شتاب گرفتن است. هر بار که شخصی ایمیلی را می‌خواند، فیلمی را پخش می‌کند یا توییتی می‌خواند، به احتمال زیاد از ساختمانی مانند این عبور کرده است. هر بار که اتفاقی در “ابر” رخ می دهد، در مرکز داده یک نفر اتفاق می افتد.

بر اساس تحقیقات شرکت حقوقی DLA Piper، سرمایه گذاری در این صنعت در سطح جهان در سال 2021 بیش از دو برابر شد و به 59.5 میلیارد دلار رسید که ناشی از رشد شرکت هایی مانند Meta Platforms Inc. مادر فیس بوک، شرکت آلفابت گوگل و سرمایه گذاری شرکت مایکروسافت در سال جاری است. تا 7 ژوئن به 21.3 میلیارد دلار رسیده بود که رکورد سال گذشته را دو برابر کرد. این تقاضا همچنین مشاغلی را که تجهیزات مراکز داده را تامین می کنند، از جمله شرکت سازنده تراشه Nvidia Corp و متخصص شبکه Cisco Systems Inc.

دالمار شیخ، مدیر و رئیس جهانی عملیات مرکز داده در سرمایه گذار زیرساخت Actis، گفت: «انفجار عظیمی از محتوا و همه چیزهایی که باید در جایی نگهداری و ذخیره شوند، وجود دارد. این شرکت دارای مراکز داده در نیجریه و چین است و در حال ساخت بیشتر در کره جنوبی و در سراسر آفریقا است.

فرانچسکا ولپی/ بلومبرگ32 ژنراتور برق مستقل و ذخیره سوخت برای تامین انرژی به مدت 48 ساعت در بار کامل بدون سوخت گیری.

32 ژنراتور برق مستقل و ذخیره سوخت برای تامین انرژی به مدت 48 ساعت در بار کامل بدون سوخت گیری.

برای شرکت‌های مالی، جذابیت استفاده از مراکز داده می‌تواند در زمان‌های معاملاتی سریع‌تر باشد – به‌ویژه اگر آنها بتوانند نقطه‌ای را در مرکز داده نزدیک به همتایان خود در بازار اجاره کنند که به عنوان colocation شناخته می‌شود. شرکت هایی که به قدرت محاسباتی عظیمی مانند پردازشگرهای پرداخت یا استخراج کنندگان بیت کوین نیاز دارند، می توانند از یک مرکز داده انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سخت افزار خود دریافت کنند.

مطمئناً، تجارت در مراکز داده برای همه مناسب نیست. کریس جکسون، رئیس سهام EMEA در Liquidnet Europe Ltd.، که استخرهای تاریکی را اداره می‌کند، گفت: الگوریتم‌های خودکار و پرسرعت می‌توانند بازار را مخدوش کنند، در حالی که کارمزد خدمات داده و هم‌مکانی می‌تواند بسیار گران باشد. .

جکسون گفت: «ما استدلال می کنیم که این یک بازار خصمانه برای سرمایه گذاران نهادی قانونی بلندمدت ایجاد کرده است.

با این حال، حتی برای کارهایی که زمان پردازش کندتر را تحمل می‌کنند، مراکز داده کیت مدرنی را ارائه می‌کنند که برخلاف سرورهای قدیمی خود شرکت‌ها که کدهای قدیمی را اجرا می‌کنند، به آنها اجازه می‌دهد نگرانی‌های مربوط به نگهداری و امنیت را برون سپاری کنند.

فرانچسکا ولپی/ بلومبرگباتری های واحدهای یو پی اس در مرکز برق.

باتری های واحدهای یو پی اس در مرکز برق.

جنگ قدرت

اما، مانند معاملات روی صفحه نمایش، این مسائل باید در جایی در دنیای واقعی مدیریت شوند. نگرانی‌های فزاینده در مورد مصرف انرژی در مراکز داده، برخی از پروژه‌ها را در هلند متوقف کرده است، جایی که دولت یک بلوک 9 ماهه برای مجوزهای سایت‌های بزرگتر از 10 هکتار اعمال کرد.

مراکز داده متمرکز در تئوری در برابر حوادث امنیت سایبری ایمن تر هستند، زیرا توسط یک شرکت متخصص محافظت می شوند، نه اینکه هر کسب و کاری تلاش کند سرورهای خود را اجرا کند. با این حال، “من از کلمه “ایمن” استفاده نمی کنم. هیچ چیز در این دنیا ایمن نیست.»

Euronext مرکز خود را تا حدودی به دلیل برگزیت به ایتالیا منتقل کرد و از Basildon، شهری خارج از لندن نقل مکان کرد.

مدیر عامل شرکت بوجنا گفت: ما می خواستیم پس از برگزیت همه مراکز داده در اتحادیه اروپا زیرساخت اصلی خود را در اروپا داشته باشند. ما نمی‌دانستیم مسیر سفر در بریتانیا چیست و نمی‌خواستیم ریسک‌های نظارتی را انجام دهیم.»

قبلاً فضایی را در Basildon از Intercontinental Exchange Inc. که مالک بورس نیویورک است اجاره کرده بود. این ساختمان عمدتاً بدون پنجره در پیچ و خم پارک‌های صنعتی نزدیک نمایشگاه‌های حمام، نمایندگی‌های تراکتور و شرکت‌های حقوقی کوچک است.

از دست دادن مرکز داده ICE در 30000 متر مربع یا چهار برابر اندازه زمین فوتبال دشوار است. در داخل، بانک‌ها مشتقات با درآمد ثابت مانند گیلت‌ها و آتی Euribor را با صدها کابل فیبر نوری از غرب به لندن، از جنوب از طریق کانال انگلیسی به اروپا و از زیر اقیانوس اطلس به نیویورک مبادله می‌کنند.

نیکلاس بونت، مدیر محصول اتصال جهانی در ICE، گفت: «افرادی که می‌خواهند در بازیلدون باشند، می‌خواهند به موتور معاملاتی و داده‌هایی که به صورت محلی منتشر می‌شود دسترسی داشته باشند، و هیچ چیزی وجود ندارد که دسترسی سریع‌تر از هم‌مکانی فراهم کند.»

فرانچسکا ولپی/ بلومبرگآرم Aruba SpA در ورودی مرکز داده A.

آرم Aruba SpA در ورودی مرکز داده A.

سناریوهای شکست

در Telehouse، در فاصله کوتاهی از میدان O2 در منطقه Docklands در شرق لندن، سیم ارتعاشی در اطراف سایت به کارکنان امنیتی 24/7 به مزاحمان هشدار می دهد. کارگران از تشخیص اثر انگشت بیومتریک برای ورود به اتاق‌های کلیدی استفاده می‌کنند، بخش‌هایی از ساختمان ضد بمب است و این شرکت از نزدیک با پلیس و مقامات ضد تروریسم همکاری می‌کند. هدف محافظت از داده های مشتریان از جمله Amazon.com Inc و مایکروسافت است که سرورهای آنها به جای نام آنها با کد شناسایی می شوند تا خطر نقض داده ها کاهش یابد.

پل لوئیس، مدیر ارشد عملیات در Telehouse Europe گفت: “ما طراحی شده‌ایم که خدمات را در بسیاری از سناریوهای مختلف خرابی اجرا و ادامه دهیم.” ما نمی‌خواهیم افرادی وارد شوند که نباید اینجا باشند و کنترل‌ها و تعادل‌های زیادی وجود دارد.»

مشتریان فضایی شبیه کمد سالن بدنسازی اجاره می‌کنند که از طریق کابل‌های زرد به هم متصل می‌شود. فعالیت در تمام این کمدها می تواند دمای مرکز را تا 40 درجه سانتیگراد افزایش دهد و به Telehouse برای اجرای خنک کننده هوا نیاز دارد. ژنراتورهای پشتیبان و منابع سوخت کافی وجود دارد تا ساختمان را در خاموشی 36 ساعته حفظ کند.

فرانچسکا ولپی/ بلومبرگمدارهای هیدرولیک سیستم تهویه مطبوع اتاق های داده.

مدارهای هیدرولیک سیستم تهویه مطبوع اتاق های داده.

Telehouse در حال حاضر دارای پنج مرکز داده در لندن است و در نظر دارد سال آینده یک هتل بلااستفاده را برای ساخت هتل ششم که ممکن است صدها میلیون پوند هزینه داشته باشد، خراب کند.

هزینه سبز

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد این صنعت اثرات زیست محیطی آن است. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، این ساختمان‌ها در سال 2021 از 1 درصد انرژی جهان استفاده می‌کنند و در ایرلند این میزان از سال 2015 به بیش از 3 برابر افزایش یافته و به 14 درصد رسیده است. در دانمارک پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به سه برابر به 7 درصد برسد.

در نروژ، اپراتور مرکز داده Green Mountain یکی از سایت‌های خود را با آبی که از آبدره‌ای به عمق 150 متر در آن نزدیکی کشیده شده، خنک می‌کند. به گفته مت گلبراندسن، مدیر بازاریابی، همچنین در حال برنامه ریزی برای برداشتن آب تازه گرم شده و پمپاژ آن به مزرعه خرچنگ در حال ساخت در سایت خود است.

Euronext می گوید ممکن است راه حل دیگری داشته باشد. این شرکت برق را از پنل های خورشیدی و برق آبی در رودخانه برمبو که از کوه های آلپ برگامو به پایین می ریزد، تولید می کند.

Boujnah گفت: «مراکز داده واقعاً مشکل اصلی در مورد کاهش ردپای کربن در اقتصاد دیجیتال هستند. ردپای کربن ما خنثی است.

در این میان، آینده مراکز داده در حال تغییر است. Sanz Saiz در EY پیش‌بینی می‌کند که نقش آن‌ها توسط سرورهای ابری با انرژی‌های تجدیدپذیر طی پنج تا 10 سال آینده انجام می‌شود. او گفت: “داده هایی که ما امروز استفاده می کنیم کسری از آنچه در آینده استفاده خواهیم کرد است، اما فناوری های جدیدی در راه است.” “مراکز داده ای که امروز می شناسیم همگی خاموش خواهند شد.”

برای اطلاعات بیشتر، پوشش عمیق DCK در انتخاب سایت مرکز داده را بررسی کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور