همچنین دریافت کنندگان چالش نوآوری ابتکار Google News برای اروپا را در سال جاری اعلام کردیم. این چالش نوآوری برای ناشران با اتاق های خبری کوچکتر که روزنامه نگاری اصیل تولید می کنند، باز بود. 16 دریافتکننده از اروپای مرکزی و شرقی روی پروژههایی کار میکنند که از جذب مخاطب تا درآمد دیجیتالی را شامل میشود.†<†<3
3. ناشران بر مشارکت و اشتراک خواننده تمرکز می کنند
ما Google News Showcase را راهاندازی کردیم – برنامه تجربه آنلاین و مجوزدهی ما، که پوشش خبری عمیقتر و ضروری را برای خوانندگان Google News و Discover – در چندین کشور در سراسر اروپای مرکزی و شرقی، از جمله اسلوونی، در اوایل این ماه به ارمغان میآورد.
ما همچنین با ناشران، مانند Denik N، با تمرکز بر تنوع درآمد کار کردیم. در مورد اشتراکها متوجه شدیم که ناشران باید اصطکاک را برای خوانندگانی که تمایل به اشتراک نشان میدهند، از بین ببرند.
4. روزنامه نگاران به دنبال راه های جدیدی برای بررسی واقعیت و راستی آزمایی اخبار هستند
بر اساس گزارش آژانس IPSOS، 29 درصد از افرادی که امسال در اروپای مرکزی و منطقه بالتیک مورد بررسی قرار گرفتند، به شدت تحت تأثیر اطلاعات نادرست رسانهها قرار گرفتند. فراهم کردن دسترسی به اطلاعات معتبر و کمک به مردم برای مرتب کردن حقایق از روی داستان هرگز مهم نبوده است. تنها در سال گذشته، ما بیش از 1300 روزنامهنگار و ناشر را در سراسر اروپای مرکزی و شرقی در مورد تکنیکهای پیشرفته بررسی واقعیت و راستیآزمایی از طریق برنامههای آموزشی متعدد آموزش دادهایم.
همانطور که به سال 2023 نگاه می کنیم، به استفاده از برنامه ها و محصولات خود برای همکاری با شرکای انتشارات و روزنامه نگاران برای رفع نیازهای منحصر به فرد در اروپای مرکزی و شرقی ادامه خواهیم داد.