5 روند برتر راه اندازی فناوری در سال 2020

atelnovaAlina

مدیر بازاریابی در https://ideasoft.io

طبق آمار استاتیستا ، اقتصاد جهانی استارت آپ تقریباً 3 تریلیون دلار درآمد کسب می کند. استارتاپ ها همیشه نیروی محرکه بازار جهانی بوده اند ، ایده های جدید آورده اند و سیستم های تجاری آشنا را متحول کرده اند. متأسفانه ، بحران اقتصادی مرتبط با Covid-19 از این منطقه در امان نمانده است.

طبق مطالعه Startup Genome ، 74٪ از شرکتهای نوپا از ابتدای بحران شاهد کاهش درآمد خود بوده اند. همه گیری و سایر عوامل خارجی چگونه بر بازار استارتاپ تأثیرگذار بودند و چه روند جدیدی ظاهر شده است؟

اولویت بندی مجدد صنایع

همه گیری ، اولویت های ما را تغییر داده و رشد برخی صنایع را تسریع کرده و توسعه سایر صنایع را مسدود کرده است. طبق گزارش Startup Genome ، درآمد استارتاپ ها از صنایعی مانند مسافرت و جهانگردی ، زیبایی و مد ، خودرو ، agtech بیش از 30٪ کاهش یافته است.

بازی ، هوش مصنوعی و داده های بزرگ ، بلاکچین و رمزنگاری کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند. همچنین امسال نمایندگی قوی از استارت آپ های بیوتکنولوژی مشاهده کردیم. علاوه بر این ، بحران فعلی اهمیت دیجیتالی شدن اقتصاد آفلاین را نشان داده و شرکتهای فناوری را بیش از پیش مورد تقاضا قرار داده است. پیش از این هرگز فناوری چنین نقشی اساسی در اقتصاد نداشته است.

اکنون ، برای حفظ جهانی شدن در بستر انسداد و اطمینان از برقراری ارتباط موثر ، داشتن حضور دیجیتالی برای تجارت خود ضروری است. بنابراین ، شرکت های فناوری ، با از دست دادن مشتریانی که تولید محصولات نرم افزاری را برای تجارت خود متوقف کرده اند ، به سادگی محصولات جدید دیگری را پیدا کرده اند.

ظهور بازار آسیا-اقیانوسیه

یکی از جالب ترین روندهای امسال تغییر در اکوسیستم راه اندازی است. بازیگر اصلی در این روند منطقه آسیا و اقیانوسیه است ، جایی که 20 درصد از اکوسیستم های پیشرو در سال 2012 امروز به 30 درصد رسیده اند. بنابراین ، سئول و توکیو ، ملبورن ، پکن ، شانگهای ، شنژن ، هانگژو ، دهلی جای خود را در لیست برترین اکوسیستم های راه اندازی جهانی گرفتند. ظهور بازیگران قدرتمند جدید در بازار فرصت های جدیدی را برای مشارکت و توسعه بازار جهانی استارتاپ ایجاد می کند. منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال تبدیل شدن به خانه استارت آپ های جدید امیدوار کننده است. این منطقه برای اولین بار از بیماری همه گیر بهبود یافت و توانست رقیبان خود را جبران کند و جای خود را در بازار بگیرد.

یادگیری ماشینی و راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی

توسعه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی با همه گیری متوقف نشد. استفاده از فناوری های هوشمند همچنان مورد توجه قرار می گیرد و استارتاپ ها آنقدر جسارت دارند که می توانند راه حل های ابتکاری ارائه دهند.

تجارت مدرن نیاز به پردازش مقدار زیادی داده و ارائه پیام های شخصی برای مخاطبان هدف خود دارد ، به همین دلیل راه حل های جدید بازاریابی و تحلیلی در حال ظهور است.

استفاده از راه حل های AI / ML از طریق استفاده از ربات های چت ، تشخیص گفتار و تصویر ، رباتیک و موارد دیگر بسیار گسترده است. به گفته کارشناسان ، این روند فقط تشدید خواهد شد ، بنابراین اکنون باید به فکر معرفی هوش مصنوعی در تجارت خود باشید. جای تعجب نیست که AI / ML در اولویت های منبع فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

نمونه کارهای IdeaSoft شامل بسیاری از پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی است. به عنوان مثال ، Nexar یک برنامه cam cam cam برای آیفون و اندروید است که بلافاصله خطرات موجود در جاده را شناسایی کرده و هشدارهای نجات دهنده زندگی را “مراقب” باشید. یا پلتفرم مبتنی بر Neura ، AI و ML برای افزایش تعامل کاربران. Neura درباره گذشته هر کاربر تحقیق می کند ، زمینه فعلی او را تشخیص می دهد و فعالیت آینده را پیش بینی می کند. هر دو پروژه موارد بسیار خوبی برای پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای کارهای تجاری هستند. برای شرکت های نوپا ، این فناوری فرصت های جدیدی را برای ایجاد راه حل های فناوری فراهم می کند که به قدرت 5G نیاز دارند. افزایش سرعت اینترنت باعث می شود استارتاپ ها ایده های جسورانه خود را زنده کنند. در مقایسه با حداکثر سرعت 4G 150 مگابیت در ثانیه ، دستگاه های متصل به 5G قادر به حرکت یک تا 10 گیگابیت در ثانیه هستند. بنابراین ، 5G می تواند دسترسی بی وقفه به ابزارهای دیجیتال را ، بدون توجه به جایی که در خانه هستید ، در دفتر یا در جاده ، فراهم کنید.

طبق آمار Statista ، تا سال 2024 ، حدود 1.9 میلیارد اشتراک 5G در سراسر جهان وجود دارد. بسیاری از شرکتهای نوپا در حال کار بر روی راه حلهای نرم افزاری م toثر برای بهبود خدمات بهداشتی ، خرده فروشی ، تدارکات و همچنین 5G خود هستند.

تعداد پیش بینی اشتراک های 5G تلفن همراه در سراسر جهان از 2019 تا 2024

Blockchain هنوز در تقاضا است

فناوری دیگری که علاقه به آن طی سالهای گذشته کمرنگ نشده است. . در بیشتر موارد ، استفاده از بلاکچین در فین تک همچنان ادامه دارد ، اما سایر صنایع نیز به دنبال راه هایی برای پیاده سازی بلاکچین برای حل چالش های مختلف تجاری هستند. بلاکچین در درجه اول برای ویژگی های اصلی خود جذاب است: شفافیت ، امنیت و صرفه جویی در هزینه.

بسیاری از شرکتهای نوپا در تلاشند تا سیستمهای پرداخت سودآورتر ایجاد کنند ، شرکتهای بیشتری از ارز رمزپایه استفاده می کنند. با وجود برخی از بی اعتمادی ها به این فناوری ، تعداد دارندگان کیف پول های رمزنگاری در حال افزایش است و شرکت های نوپا قصد ندارند بلاکچین را رها کنند و روش های جدیدی برای استفاده از آن پیدا کنند.

ما در مورد استفاده از قراردادهای هوشمند و ایجاد فضای ذخیره سازی ابری بر اساس بلاکچین و همچنین ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (dApps) است که نیازهای مختلف و غیره را برآورده می کند.

بسته بندی

بنابراین ، علی رغم نامشخص بودن اوضاع اقتصادی ، بازار استارت آپ همچنان به توسعه خود ادامه می دهد ، اگرچه بازیگران آن تغییر کرده اند. نقش شرکت های نوپا در زمینه فناوری به عنوان یکی از راه های اصلی بهینه سازی صنایع مختلف در شرایط بحرانی ، افزایش یافته است. فناوری هایی مانند AI ، ML ، blockchain ، 5G رشد سریعی داشته اند و به زودی می توان انتظار ظهور استارت آپ های شگفت انگیز جدید را داشت که زندگی ما را تغییر خواهد داد.