در طول دو سال اول، گوگل نام های بزرگ زیادی را برای کمک به تقویت Stadia در کارنامه خود داشت، اما بسیاری از آنها از آن زمان شروع به کاهش کردند. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، “The Quarry” در ابتدا قرار بود یک نسخه بزرگ در Stadia باشد، اما اکنون حتی به پلتفرم هم نمی آید.
“The Quarry” یک بازی “امضایی” Stadia بود
Axios این هفته گزارش داد که در سال 2020، قرارداد گوگل با بازی های Supermassive قرار بود منجر به این شود که «کواری» نقش مهمی در تقویت Stadia داشته باشد. این بازی میتوانست بهعنوان یک نسخه «امضا» برای این پلتفرم وارد شود، که به نظر میرسد ممکن است به نوعی یک نسخه انحصاری باشد.
بدیهی است که آن معامله از بین رفت.
«The Quarry» از آن زمان در 10 ژوئن برای گیمرهای ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی از طریق Take-Two Interactive منتشر شد، ناشری که بیشتر برای Borderlands و عناوین 2K Sports آن شناخته شده است. اما خود بازی توسط Supermassive Games ساخته شده است که گوگل به طور عمومی در سال 2020 از طریق ابتکار بازی و سرگرمی Stadia Games و Entertainment شراکت با آن را اعلام کرده بود. کمتر از یک سال پس از آن اعلامیه، گوگل استودیو را تعطیل کرد و تمام پروژههایی را که در دست انتشار بودند، از جمله تمام عناوین شخص اولی که برای Stadia تولید میشدند، لغو کرد.
از زمان انتشار The Quarry در اوایل این ماه، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و این بازی ترسناک اکثراً نظرات مثبت کاربران را روی رایانه شخصی جمع آوری کرد.
در این مرحله، Stadia به هیچ وجه در نقشه راه برای The Quarry نیست، حداقل به هیچ وجه عمومی.
«High on Life» نیز قرار بود به Stadia بیاید
همچنین در این مورد اشاره شده است Axios گزارش این است که “High on Life” قرار بود یکی دیگر از انتشارات “امضا” در Stadia باشد. این بازی که توسط خالق ریک و مورتی، جاستین رویلند و استودیوی اسکوانچ گیمز تهیه شده است، اخیراً برای ایکسباکس و رایانههای شخصی منتشر شده است.
گوگل هرگز به صورت عمومی همکاری با Squanch Games را اعلام نکرد.
مانند The Quarry، در حال حاضر هیچ نشانهای مبنی بر اینکه برنامهای برای آوردن «High on Life» به Stadia وجود دارد، وجود ندارد و همه طرفهای درگیر درباره ریشههای بازی در Stadia سکوت کردند.
9to5Google’s Take
این داستان فقط به عنوان نمونه دیگری از اشتباهات گوگل با Stadia است – این پلتفرم دارای فناوری قاتل در پشت آن است و میتوانست عملکرد فوقالعادهای داشته باشد. اما گوگل به درستی انتظارات خود را تعیین نکرد که منجر به راه اندازی دشوار شد و در نهایت گوگل به Stadia زمان کافی برای شکوفایی واقعی نداد.
با وجود رقابت بسیار بیشتر در بازیهای ابری در حال حاضر، و وزن بسیار پشت سر این ایده بهویژه در مایکروسافت، دیدن اینکه Stadia واقعاً حتی به وعدههایش عمل میکند یا حتی بازیهایی را که زمانی قرار بود وارد بازار میشدند، سختتر و سختتر شود. این وضعیت اطراف Tchia را به یاد می آورد که به عنوان یک انحصاری Stadia اعلام شد، اما پس از بسته شدن SG&E کنار گذاشته شد و از آن زمان به پلی استیشن منتقل شده است.
توجه گوگل مطمئناً به جای دیگری معطوف شده است.
اطلاعات بیشتر در Google Stadia:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: