7 ابزار رایگان مدیریت پروژه سئو برای SEO و آژانس های محتوا

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید پروژه‌های سئو را با چند ابزار رایگان که خودمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم مدیریت کنید که امیدواریم برای آژانس‌های سئو، مشاوران و تولیدکنندگان محتوا مفید باشد.

اما اول،

مدیریت پروژه سئو چیست؟

مدیریت پروژه سئو فرآیند مدیریت کل یک کمپین سئو از ابتدا تا انتها، از جمله تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک، بهینه سازی و اندازه گیری است. همچنین در مورد این است که مطمئن شوید همه چیز به موقع اتفاق می افتد تا شما یا مشتریانتان بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

چرا این، این قدر سخت است؟

مدیریت پروژه های سئو دشوار است زیرا شامل مدیریت چندین بخش مختلف در چندین پروژه یا مشتری به طور همزمان است که هر کدام دارای ذینفعان، ضرب الاجل ها، بودجه ها و انتظارات مختلفی هستند.

و هر پروژه با پروژه های دیگر متفاوت است.

مدیریت پروژه سئو موثر یک مهارت و طرز فکر است. نرم افزار مدیریت پروژه مشکل شما را حل نمی کند یا کار را انجام نمی دهد.

بیایید مراحل اصلی یک پروژه سئو موفق را طی کنیم. ما از برخی ابزارها برای کمک به مدیریت پروژه هایمان استفاده خواهیم کرد.

مرحله 1: کشف

هر پروژه شروعی دارد یا با مکالمه ای شروع می شود که به یک جلسه کشف منتهی می شود.

ابزارهایی که ما برای شروع کارها استفاده می کنیم Google Calendar و Google Meet هستند.

تقویم گوگل

ما از Google Calendar برای برنامه ریزی جلسات استفاده می کنیم.

این به ما امکان می دهد رویدادها و جلسات آنلاین ایجاد کنیم، تقویم ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم و تقویم های مشترک را مشاهده کنیم.

همچنین می توانید وظایف، یادداشت ها و اسناد را برای هر جلسه اضافه کنید.

  • به تقویم خود بروید و زمانی را در یک تاریخ انتخاب کنید.
  • نام جلسه را نام ببرید.
  • یک زمان اضافه کنید.
  • مهمان اضافه کنید.
  • پیوند Google Meet اضافه کنید.
  • یک اعلان اضافه کنید تا قبل از جلسه به شما یادآوری شود.

برای مهمانان شما ایمیلی ارسال می شود که از آنها می خواهد دعوت نامه را بپذیرند و می توانند آن را به تقویم انتخابی خود اضافه کنند.

Google Meet

Google Meet یک ابزار کنفرانس ویدیویی مبتنی بر مرورگر است که به کاربران امکان می دهد با دیگران در زمان واقعی ملاقات کنند.

از آنجایی که ما در چندین منطقه زمانی فعالیت می کنیم، جلسات فیزیکی در مورد سئو مطرح نیست، بنابراین کنفرانس ویدیویی بهترین جایگزین است.

مرحله 2: اهداف سئو

یکی از مزایای Google Meet این است که همه می توانند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، من اسلایدها یا ارائه تحقیقاتی با کلمه کلیدی را نشان خواهم داد، یا تامی کنسول جستجوی Google خود را برای آگاهی از نحوه عملکرد Frase به اشتراک می گذارد.

هدف این جلسه شناسایی یا توافق بر سر یک هدف یا مشکل است که نیاز به حل دارد.

اگر همه چیز به خوبی پیشرفت کند، هر دو طرف بر سر یک هدف توافق دارند. به طور کلی یک قرارداد ایجاد شده است. با استفاده از Google Doc که برای امضا به EchoSign اضافه شده است.

مرحله 3: برنامه ریزی

مرحله بعدی مرحله برنامه ریزی است.

زمانی که ما برنامه ریزی سئوی خود را در سال گذشته انجام دادیم، هدف ما این بود که با شناسایی موضوعات مرتبط، ترافیک ارگانیک غیر برند را هدایت کنیم.

ما یک حساب Ahrefs Webmaster Tools راه اندازی کردیم تا ترافیک سایت، صفحات، موقعیت های رتبه بندی و بک لینک ها را بررسی کند.

شما می توانید با ابزار Ahrefs Webmasters به ​​تعداد دلخواه وب سایت راه اندازی کنید. تا زمانی که اختیار تأیید آنها را داشته باشید.

ما از Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی برای کشف فرصت‌ها در بالا، وسط و پایین قیف استفاده کردیم.

ما یک لیست کلمات کلیدی را از Ahrefs به Google Sheets صادر کردیم و فیلدهای سفارشی اضافه کردیم.

برخی از فرصت‌هایی که شناسایی کردیم به منابع توسعه و طراحی وب نیاز داشتند.

مرحله 4: تیم

این ما را به تیم SEO خود هدایت می کند.

سئو در یک سیلو نمی نشیند. در مورد ما، ما هرگز ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری خود را بدون خرید مدیر عامل و تیم توسعه افزایش نمی دادیم.

  • مدیر پروژه.
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تولید محتوا.
  • توسعه دهندگان
  • طراحان
  • گسترش و ایجاد پیوند.

پس چگونه می توانیم کارها را انجام دهیم؟

مرحله 5: ابزارهایی برای مدیریت تولید محتوا

مدیریت پروژه موضوع انجام کارهاست. ابزارهای زیادی وجود دارد، اما ما فقط Trello و Google Sheets را پوشش می دهیم.

ژورنال موتور جستجو از مخاطبان خود پرسید که از چه ابزارهایی برای مدیریت پروژه های سئو استفاده می کنند. یافته ها عبارت بودند از:

  • 41 درصد از متخصصان سئو استفاده می کنند ترلو برای مدیریت پروژه های سئوی خود
  • 22 درصد با تیم های سئوی خود همکاری می کنند آسانا.
  • 19 درصد ترجیح می دهند دیگر ابزارهای مدیریت پروژه
  • 18 درصد استفاده می کنند بیس کمپ برای مدیریت پروژه سئو

Trello برای مدیریت پروژه سئو

Trello یک ابزار آنلاین مدیریت پروژه است که به شما کمک می کند پروژه های خود را در تابلوها، لیست ها، کارت ها، چک لیست ها و نظرات سازماندهی کنید.

می توانید چندین تابلو برای اهداف مختلف ایجاد کنید و وظایفی را به آنها اختصاص دهید. می‌توانید به هر کارت پیوست‌هایی اضافه کنید و در مورد هر کار روی تابلو نظر دهید. می توانید تابلوها را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند با شما همکاری کنند.

Trello یک ابزار آنلاین مدیریت پروژه است که امکان همکاری تیمی در پروژه ها را فراهم می کند. می توانید تابلوهایی را برای پروژه ها ایجاد کنید، کارت هایی را به آنها اضافه کنید، وظایفی را به اعضای تیم خود اختصاص دهید و پیشرفت را در زمان واقعی پیگیری کنید.

نحوه استفاده از Trello برای مدیریت پروژه های سئو

بیایید برای مدیریت پروژه سئوی خود، از طریق تابلوی بسیار تک Trello خود بگذریم.

1. یک برد جدید ایجاد کنید.

تابلو را نامگذاری کنید و ایجاد را فشار دهید.

(رنگ پس زمینه را تغییر دهید)

2. عناوین لیست را ایجاد کنید

اکنون لیستی از عناوین داخل تابلو ایجاد کنید.

ما از این عناوین استفاده می کنیم:

  • انجام دادن
  • در جریان
  • مرور
  • تصاویر
  • منتشر شده

3. کارت ها (وظایف) را به لیست کارها اضافه کنید

اکنون کارت‌ها یا وظایف فردی را به فهرست کارها اضافه کنید.

این وظایف پروژه، صفحات یا موضوعاتی هستند که مورد نظر ما هستند و از صفحه گسترده برنامه ریزی محتوا خارج شده اند.

4. همکاران را به هیئت مدیره خود دعوت کنید

روی اشتراک کلیک کنید و آدرس ایمیل همکاران را وارد کنید.

5. وظایف را تعیین کنید

به وظایف خود برگردید و توضیحات، دستورالعمل ها یا یادداشت های مرتبط با آن کار را وارد کنید.

اگر این شامل چندین کار فرعی است، از ویژگی های چک لیست استفاده کنید.

تاریخ سررسید اضافه کنید و یک عضو به کارت اضافه کنید.

6. اطلاعیه ها و مدیریت

نکته جالب در مورد Trello این است که شما و همکارانتان اعلان‌های وظایف را با به‌روزرسانی‌های ایمیل دریافت می‌کنید. زیرا اکثر مردم همه چیز را به لحظه آخر رها می کنند.

هیئت مدیره همیشه در حال تکامل است. شما دائماً در حال پیشرفت وظایف از طریق هیئت مدیره، از چپ به راست هستید.

7. تابلوهای دیگر را اضافه کنید

اگر من چندین مشتری یا پروژه هایی مانند Outreach را مدیریت می کردم، یک برد جدید ایجاد می کردم و مراحل بالا را تکرار می کردم.

8. پاور آپ ها و افزودنی ها

ما از نسخه رایگان Trello استفاده می کنیم، اما افزونه هایی برای پیگیری زمان پروژه و صورتحساب وجود دارد.

بنابراین Trello است. Google Sheets چطور؟

Google Sheets برای مدیریت پروژه های SEO

Google Sheets به کاربران اجازه می دهد صفحات گسترده ایجاد و ویرایش کنند، کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در پروژه های خود همکاری کنند.

نحوه ایجاد و استفاده از Google Sheet سفارشی برای مدیریت سئو و پروژه های محتوا

همانطور که قبلاً ذکر کردم، ما طرح‌های تحقیقاتی و محتوایی خود را در Google Sheets ایجاد کردیم.

من یک ممیزی محتوا برای مرحله دوم استراتژی سئوی خود انجام دادم.

در تب اول یک ممیزی از تمام صفحات وب Frase است.

یک قالب ممیزی محتوای مفیدی وجود دارد که Ahrefs توسعه داده است، که من از آن استفاده کردم و آن را سفارشی کردم.

من یک ستون برای اختصاص دادن عمل به هر صفحه ایجاد کردم. ترک، تازه کردن، حذف، حرکت.

تب دوم

من صفحاتی را برای بازخوانی به برگه دوم اضافه کردم و فرصت ها را بیشتر بررسی کردم.

  • اولویت
  • وضعیت
  • تاریخ مورد نظر
  • دسته بندی
  • عنوان
  • زاویه
  • کلمه کلیدی هدف
  • پتانسیل ترافیک
  • لینک مختصر
  • URL زنده

با این حال، Google Sheets ممکن است کثیف شود. هنگام به روز رسانی آنها در مورد وظایف و وضعیت پروژه، شما با موضوعات ایمیل طولانی با همکاران مواجه می شوید.

توجه داشته باشید:

Google Sheets و Trello ابزارهای ردیابی زمان پروژه نیستند و به شما اجازه نمی دهند نرخ ساعتی را برای اعضای تیم تعیین کنید. این یک افزونه یا ویژگی است که باید توسعه دهید.

Monday.com

Monday.com یک پلت فرم مدیریت کار آنلاین است که برای تیم‌ها و سازمان‌ها طراحی شده است تا پروژه‌ها و جریان‌های کاری را ردیابی کنند، داده‌ها را تجسم کنند و همکاری کنند.

این یک ابزار پولی با قیمت گذاری بر اساس تعداد کاربران یا صندلی است.

این ویدیو از مایک در ClickedMarketing.com نحوه ساخت و مدیریت فرآیندهای مدیریت کمپین های سئو را شرح می دهد.

این ما را به Slack می رساند.

سستی

Slack یک برنامه پیام رسانی داخلی برای دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه است که به کاربران اجازه می دهد کانال هایی ایجاد کنند که در آن افراد درگیر در یک پروژه SEO می توانند در آن کانال برای یکدیگر پیام ارسال کنند.

ما یک کانال راه اندازی کرده ایم به نام “Content-SEO” و می توانید ببینید که 4 نفر در این کانال حضور دارند.

اینجاست که گفتگوهای واقعی پروژه اتفاق می افتد.

مرحله 6: اندازه گیری

بر اساس مطالعه ای که توسط Ahrefs روی 2 میلیون کلمه کلیدی انجام شد، 95 درصد از صفحات وب تازه منتشر شده در یک سال در 10 نتیجه برتر رتبه بندی نمی شوند و افراد خوش شانس بین 3 تا 6 ماه زمان می برند.

بنابراین مدیریت پروژه سئو موثر فقط به مدیریت وظایف نیست. انتظارات را تعیین می کند و پیشرفت را می سنجد.

ما از ترکیبی از Google Search Console، Google Analytics و Frase Analytics برای اندازه گیری SEO استفاده می کنیم.

با این حال، می‌توانید Trello را با Google Analytics ادغام کنید (با هزینه کمی).

گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل ترافیک ارگانیک ما را به ما نشان می دهد.

و Google Search Console و Frase Analytics به ما اجازه می‌دهند رشد ارگانیک را در یک دوره زمانی ردیابی کنیم.

Frase به طور خودکار صفحات، پرس و جوها و سؤالاتی را که دامنه شما برای آنها رتبه بندی می کند تجزیه و تحلیل می کند و یکی از وضعیت های زیر را به آن اختصاص می دهد:

  • نتیجه برتر: موقعیت 1-10 است و اخیراً باخت را تجربه نکرده است.
  • پیروزی سریع: در عرض 3 ماه پس از انتشار به 1-10 موقعیت دست یافت.
  • رتبه بندی شده: ایجاد کلیک، اما بدون میانگین پیشرو. موقعیت
  • پوسیدگی: بیش از 2 موقعیت را از دست داد و کلیک ها کاهش یافت.
  • فرصت: موقعیت 10-50 است، اما برداشت ها به سرعت در حال رشد هستند.
  • بدون رتبه: هیچ کلیکی ایجاد نشده و موقعیت ضعیفی دارد.

بنابراین چیزهای کلیدی که باید اندازه گیری کنم چیست؟

برداشت ها

اگر صفحاتی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده نمی شوند، یکی از مشکلات زیر را دارید:

  • محتوای شما با هدف کاربر مطابقت ندارد.
  • عملکرد وب سایت و مشکلات UX.
  • عدم اعتبار دامنه

نرخ کلیک

اگر صفحات شما در حال بازدید هستند و CTR زیر 5٪ است، پس:

  • شما در صفحه 1 نیستید.
  • عنوان و توضیحات شما قانع کننده نیست.
  • SERP شما جذاب تر از نتایج دیگر نیست.
  • محتوای شما با هدف کاربر مطابقت ندارد.

نرخ تبدیل

اگر به نرخ تبدیل صفحه فرود خود در گوگل آنالیتیکس نگاه کنید و کمتر از 10٪ است، پس:

  • ممکن است CTA در صفحه نداشته باشید.
  • هیچ پیشنهاد قانع کننده ای در CTA وجود ندارد.
  • CTA در موقعیت ضعیفی در صفحه قرار دارد.

مرحله 7: دو برابر کنید و تکرار کنید

در مرحله اندازه گیری، متوجه خواهید شد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

به انجام دادن یا اصلاح آنچه که کار می کند ادامه دهید.

در مورد ما، ما متوجه شدیم که ایجاد یک نوع محتوا نسبت به سایرین به خوبی کار می کند، بنابراین ما آن را دو برابر کرده و آن را در مرحله دوم طرح سئوی خود قرار می دهیم.

قالب ها

در اینجا 3 منبع الگو برای Trello، Monday و Google Sheets آورده شده است.

نتیجه

Trello به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه در حال رشد است. استفاده از آن و سفارشی سازی و انتقال وظایف از ابتدا تا تکمیل آسان است.

هیچ عصای جادویی در مدیریت موفق پروژه سئو وجود ندارد. مهمترین چیز این است که وظایف را پیاده سازی کنید و اجازه ندهید فرآیندها یا سیستم ها مانع شوند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور