تخته سفید 5 دقیقه ای: آیا هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجو، آخرالزمان SEO است؟

در آینده ای نه چندان دور، به روزهایی نگاه خواهیم کرد که یک سوم کامل جستجوهای گوگل منجر به کلیک رایگان روی وب باز شد و از اینکه چقدر خوب بودیم شگفت زده خواهیم شد. در چند ماه گذشته، گوگل تلگراف کرده بود که پاسخ‌های هوش مصنوعی به زودی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این تکه‌های محتوا از داده‌های آموزشی (یعنی تمام محتوای وب که برای ایجاد آن زحمت کشیده‌اید) استخراج می‌شوند و برای ایجاد پاسخ‌های رضایت‌بخش کاربر با هم ترکیب می‌شوند (یعنی از کلیک کردن جستجوگران بر روی هر چیزی که آنها را از ویژگی‌های Alphabet خارج می‌کند جلوگیری می‌کند).

آیا این به معنای پایان سئو است؟ یا پایان دوران خوب در بازاریابی جستجو؟… شاید. اما، من فکر می کنم که راه کاملا جدیدی را برای انجام بازاریابی در نتایج جستجو باز می کند.

رونوشت:

سلام طرفداران SparkToro، و به نسخه دیگری از تخته سفید 5 دقیقه ای خوش آمدید.

به دلیل سابقه من در دنیای سئو و بازاریابی جستجو، این سوال برایم زیاد است: آیا هوش مصنوعی مولد مرگ سئو خواهد بود؟

من این را از افراد مطبوعاتی دریافت می کنم. من این را از افراد جامعه سئو دریافت می کنم، از برخی از افرادی که شاید به دنبال خدمات سئو هستند و به نظر می رسد، بدیهی است که من به اندازه زمانی که در شرکت قبلی خود بودم در این زمینه عمیق نبوده ام، اما… نه. فکر کن آخرالزمان است

با این حال، من فکر می کنم که ما در دنیای بازاریابی (چه شما در بازاریابی جستجو هستید یا نه) باید در مورد سئو بسیار متفاوت از گذشته فکر کنیم. منظورم را در این پنج دقیقه کوتاه به شما نشان خواهم داد.

بنابراین از تقریباً (من از تاریخ های تقریبی استفاده خواهم کرد) بگذارید از سال 1998 تا ~ 2014 بگوییم. درست؟ ما این اجرای واقعاً خوب را داشتیم که در آن تمام هدف گوگل این بود که مردم را از گوگل دور کند. لری برین و (متاسفم!) لری پیج و سرگی برین را به یاد بیاورید که دقیقاً همین را گفتند. درست؟

در اصل، شما می‌آمدید و «بهترین پاک‌کننده میزهای چوبی چیست؟» را جستجو می‌کردید، و هدف Google این بود که شما را از گوگل به وب باز کند. آنها می خواستند این کار را انجام دهند زیرا می خواهند کلیک ها را در این مکان ها تشویق کنند. چرا؟ تا شما نیز آموزش ببینید و یاد بگیرید که روی نتایج پولی آنها کلیک کنید.

زیرا زمانی که مردم تبلیغات فوق را از اینجا خریداری می کردند، گوگل از این طریق درآمد کسب کرد. درآمدشان را از این طریق به دست آوردند. اکنون کمی به جلو بروید: 2014 تا 2022 در این دوره از توسعه گوگل. ما شروع کردیم به دیدن نتایج پولی که همیشه در صدر قرار دارند.

درست؟ همیشه در بالا برخلاف سمت راست یا در جاهای دیگر. اما، آنها همچنین شامل تعداد زیادی پاسخ فوری هستند و آن پاسخ های فوری از سراسر وب گرفته شده است. در این مورد، درست است؟ یک لینک به سایتی که پاسخ را ارائه کرده است وجود دارد.

به این قطعه‌های برجسته می‌گویند. یا قطعه های غنی یا پاسخ های فوری. درست؟ و در اینجا این نکات برای محافظت از میز دال چوبی شما وجود دارد.

این محتوا از اینجا به سرقت رفته است. میگم دزدی شده بدیهی است که با اجازه خزیده شده است. مجوز این وب سایت (از طریق Robots.txt یا Google Search Console) ارائه شده است، اما به نوعی که شاید این وب سایت قصد نداشته است.

آنها امیدوار بودند که گوگل پیوند را ارائه دهد، اما شاید امیدوار بودند که همه این داده ها را پاک نکرده و در نتایج جستجو قرار ندهند. اما، گوگل متوجه شد که کاربران واقعاً از این موضوع استقبال می کنند. که آنها عاشق دریافت این پاسخ ها بسیار سریع بودند.

از پست Google’s Supercharging Search with Generative AI

به سرعت به سال 2023 برسید و گوگل اکنون برخی از تجربیات جستجوی هوش مصنوعی خود را به نمایش می گذارد. فکر می‌کنم در ماه مه، آنها رویدادی داشتند که در آن نمونه‌هایی از ظاهر هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجو را نشان دادند. این تقریباً مطمئناً به دلیل فشار وال استریت پس از انتشار Open AI و ChatGPT بود. بنابراین نتایج پولی هنوز در صدر هستند، نه چندان متفاوت. و نتایج ارگانیک یا سئو اساساً پاسخ‌های ادغامی را از بسیاری از افرادی مانند این دریافت می‌کند که محتوایی تولید کرده‌اند که به طور مؤثر به سؤال پاسخ می‌دهد و آنها را با هم ترکیب می‌کند.

من می‌گویم سر و صدا، زیرا هوش مصنوعی مولد اساساً تمام این منابع آموزشی کلان داده‌ها را از سرتاسر وب می‌گیرد و آن‌ها این محتوا را به روش‌هایی کنار هم می‌گذارند که معتقدند به طور قابل پیش‌بینی تقریباً به هر سؤالی پاسخ می‌دهد. این اساساً همان چیزی است که ChatGPT یا Bard یا هر یک از این موارد دیگر هستند. و این پاسخ‌های ادغام شده از منابع مختلفی می‌آیند، اما دیگر نیازی به استناد به آن منابع نیست و احتمالاً گوگل به آنها استناد نخواهد کرد، درست است؟ آنها ممکن است یک تصویر بگیرند. آنها حتی می توانند این تصویر را از هوش مصنوعی تولید کنند، درست است؟ مانند مواردی مانند دیدن با Midjourney یا هوش مصنوعی مولد بینگ، درست است، خالقان تصویر. و بنابراین شما می‌خواهید این نوع پاسخ‌ها را دریافت کنید، پاسخ‌های هوش مصنوعی بیشتری بدون استناد.

آنچه در اینجا واقعاً تغییر کرده است، پیوند گمشده به یک منبع واحد است. چیزی که تغییر نکرده است این است که این پاسخ و این پاسخ‌ها همچنان می‌توانند شامل برند شما باشند. آنها هنوز هم می توانند حاوی، هی، روشی برای درمان میزهای دال چوبی این است که با پاک کننده متد یا یا، می دانید، با پاک کننده ساده سبز یا هر چیزی که باشد. احتمالاً سبز ساده نیست.

اما من فقط می گویم، درست است؟ Windex هم نیست، اما آن برندها می توانند به این نتایج برسند. آنها می توانند وارد این نتایج شوند و می توانند به *این* نتایج وارد شوند. این فقط یک روند متفاوت است.

شما باید متفاوت فکر کنید که چگونه به نتایج می رسید… و راه رسیدن به آن چگونه است؟

درست است. اینها از تکه‌های محتوا در سراسر وب استخراج می‌شوند. بنابراین اگر تمام محتوایی که در سرتاسر وب درباره پاک کننده‌های میزهای چوبی صحبت می‌کند، نام تجاری شما را ذکر می‌کند، متد یا Windex یا سبز ساده را ذکر می‌کند. این چیزی است که این پاسخ ها را نشان می دهد. اگر به جوش شیرین و سرکه اشاره می کند، این چیزی است که در این پاسخ ها نشان داده می شود.

به این ترتیب در دنیایی که با هوش مصنوعی تولید می شود برنده می شوید. و این روشی بسیار متفاوت با آن چیزی است که بازاریابان قبلاً در مورد برنده شدن در جستجو و سئو فکر می کردند، اما اگر گوگل واقعاً به سمت این نوع روش حرکت کند، قطعاً آینده خواهد بود. اعتقاد من این است که اقداماتی مانند روابط عمومی، اقداماتی مانند ایجاد محتوا، شیوه‌هایی مانند یافتن منابعی که به داده‌های آموزشی مولد هوش مصنوعی تغذیه می‌شوند، اینها بخش‌های مهمی از کاری هستند که بازاریابان وب در آینده بدون توجه به تفاوت‌هایشان به عنوان ترکیبی باید انجام دهند. اگر می خواهند در نتایج سئو قرار بگیرند.

در آینده، من انتظار دارم که بسیاری از بازاریابان موظف شوند بین برندها/محصولات/خدمات و موضوعات خاص و عبارات کلیدی خود اتفاقاتی ایجاد کنند تا پاسخ‌های هوش مصنوعی بیشتر در آن پاسخ‌ها ظاهر شوند.

همانطور که ویل رینولدز و من در نظرات بحث کردیم:

در آینده ای که پاسخ های گوگل بدون پیوند به منبع ارائه می شود، روشی که ما در مورد لینک سازی و پست مهمان امروز فکر می کنیم، ممکن است بسیار متفاوت باشد… بازاریابی هوش مصنوعی مولد از طریق بذر داده های آموزشی برای من آینده بسیار جالبی به نظر می رسد!

هفته آینده برای یک نسخه دیگر از تخته سفید پنج دقیقه ای شما را می بینم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور