سوالاتی که باید قبل از ممیزی SEO بپرسید

به روز شده: 10 مارس 2023.

لیستی از سوالات درستی که باید قبل از ممیزی سئو بپرسید (هم برای حسابرسان سئو و هم برای مشتریان سئو).

اگر به فکر انجام ممیزی سئوی وب سایت خود هستید، باید قبل از آن سؤالات درستی بپرسید.

چه یک متخصص سئو باشید که ممیزی را انجام می دهد و چه صاحب وب سایتی که در حال آماده شدن برای ممیزی سایت خود است، سؤالات درست می تواند به اطمینان حاصل شود که ممیزی سوزن سئو را حرکت می دهد.

در این مقاله، فهرست جامعی از سوالاتی که باید قبل از ممیزی سئو بپرسید را در اختیار شما قرار می دهم. من سوالات را هم برای حسابرسان و هم برای صاحبان وب سایت پوشش می دهم.

سوالاتی که باید قبل از ممیزی SEO بپرسید

سوالاتی که باید قبل از ممیزی SEO (حسابرسان) بپرسید

به عنوان یک حسابرس (مبتدی)، باید سؤالات درستی بپرسید تا درک جامعی از وب سایتی که در حال بررسی آن هستید به دست آورید.

در اینجا 20 سوال وجود دارد که می توانید قبل از انجام ممیزی SEO یا موافقت با انجام ممیزی از صاحب وب سایت بپرسید:

  1. هدف اصلی وب سایت شما چیست؟ آیا برای تولید سرنخ، فروش محصولات یا ارائه اطلاعات است؟
  2. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و جمعیت آنها چگونه است؟
  3. چه کلمات کلیدی را می خواهید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی کنید؟
  4. رقبای برتر شما در این صنعت کدامند؟ چگونه خود را از آنها متمایز می کنید؟ USP شما چیست؟
  5. سطح ترافیک وب سایت شما در حال حاضر چقدر است؟ از چه ابزارهایی برای ردیابی ترافیک وب سایت خود استفاده می کنید؟
  6. نرخ تبدیل فعلی برای وب سایت شما چقدر است؟ چگونه اندازه گیری می شود؟
  7. استراتژی محتوای شما چیست؟ چقدر محتوای جدید منتشر می کنید؟
  8. آیا قبلاً در وب سایت خود کار سئو انجام داده اید، چه کارهایی انجام شده است و چه نتایجی حاصل شده است؟
  9. هر چند وقت یکبار وب سایت خود را به روز رسانی و نگهداری می کنید؟ چه کسی مسئول ایجاد تغییرات است؟
  10. حضور شما در شبکه های اجتماعی چیست؟ چگونه آن را در وب سایت خود ادغام می کنید؟
  11. آیا به ممیزی های قبلی سئو دسترسی دارید؟ می توانید آنها را به اشتراک بگذارید؟
  12. استراتژی ساخت لینک فعلی شما چیست؟ چقدر موفق یا ناموفق بوده است؟
  13. آیا مشکلات فنی در وب سایت شما وجود دارد که از آن مطلع هستید، مانند لینک های شکسته یا زمان بارگذاری کند؟
  14. آیا تاکنون جریمه یا اخطاری از سوی گوگل دریافت کرده اید؟
  15. ممیزی های من از 3000 دلار شروع می شود (حداقل قیمت خود را در اینجا نام ببرید). آیا حداقل بودجه ای در این حد دارید؟
  16. از من چه انتظاری داری؟
  17. آیا اقدامات امنیتی برای محافظت از وب سایت خود در برابر هک یا بدافزار دارید؟
  18. آیا اهداف خاصی وجود دارد که می خواهید از طریق سئو به آن برسید، مانند افزایش ترافیک یا فروش؟
  19. جدول زمانی شما برای دستیابی به این اهداف چیست و چقدر در این جدول زمانی انعطاف پذیر هستید؟
  20. اهداف شما برای ممیزی سئو چیست و امیدوارید از طریق آن به چه چیزی برسید؟

این سوالات می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از اهداف وب سایت، مخاطبان هدف و نیازهای سئو کسب کنید.

سایر راهنماهای من برای حسابرسان سئو را بررسی کنید:

و در اینجا چند نکته اضافی برای حسابرسان مبتدی SEO بر اساس تجربه من وجود دارد:

  • به یاد داشته باشید که هر مشتری برای مهارت، تخصص یا قیمت شما مناسب نخواهد بود.
  • اگر مطمئن نیستید که می‌توانید چیزی را که مشتری به دنبال آن است ارائه دهید یا احساس می‌کنید که او حاضر نیست آنچه را که ارزشش را دارید بپردازد، نه بگویید.
  • به یاد داشته باشید که شما خدمات ارزشمندی ارائه می دهید و هرگز نباید زمان یا تخصص خود را دست کم بگیرید.
  • نه گفتن می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید، اما باید حد و مرزها را تعیین کنید و انتظارات خود را شفاف کنید. این می تواند به شما کمک کند از مشکلات احتمالی در مسیر جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که فقط پروژه هایی را انجام می دهید که مطمئن هستید می توانید با موفقیت انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که زمان و مهارت‌های شما ارزشمند هستند و باید آنچه را که ارزش دارید، هزینه کنید.
  • در مورد قیمت گذاری خود با خود و مشتری صادق باشید و اطمینان حاصل کنید که نرخ منصفانه و معقولی برای کاری که انجام می دهید ارائه می دهید.
  • اگر یک مشتری بالقوه حاضر نیست آنچه را که ارزشش را دارید بپردازد، اشکالی ندارد که کنار بروید و در جای دیگری مناسب‌تر پیدا کنید.

در مورد قیمت گذاری و پول در سئو صحبت می کنیم، فکر می کنم از این قسمت لذت ببرید جریان نقدی SEO جایی که من و میریام جسیر در مورد قیمت گذاری خدمات سئوی شما صحبت می کنیم:

سوالاتی که باید قبل از ممیزی SEO (مشتریان) بپرسید

قبل از انجام ممیزی سئو در وب سایت خود، از حسابرس خود چند سؤال کلیدی بپرسید تا مطمئن شوید که کسب و کار و اهداف شما را درک می کند.

در اینجا 20 سوالی وجود دارد که باید قبل از استخدام یک حسابرس سئو مطرح کنید:

  1. تجربه شما در مورد ممیزی سئو چیست و چه مدت است که آنها را انجام می دهید؟
  2. چه عناصر خاصی از سئو را در ممیزی ارزیابی خواهید کرد؟
  3. آیا می توانید من را در فرآیند ممیزی SEO خود راهنمایی کنید؟
  4. چه مقدار مشارکت و ورودی باید در طول فرآیند حسابرسی ارائه کنم؟
  5. برای درک یافته ها و توصیه های حسابرسی باید چه سطحی از دانش فنی سئو را داشته باشم؟
  6. معمولاً فرآیند حسابرسی چقدر طول می کشد و چه نوع تحویلی را می توانم انتظار داشته باشم؟
  7. رایج ترین مشکلات سئوی که در طول ممیزی با آن مواجه می شوید چیست؟
  8. برای انجام ممیزی سئو از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟
  9. چگونه یافته های ممیزی را ابلاغ می کنید؟ گزارش چه فرمتی خواهد داشت؟
  10. بر اساس یافته های حسابرسی، چگونه توصیه هایی را برای بهبود اولویت بندی می کنید؟
  11. خطرات و پیامدهای بالقوه عدم رسیدگی به مسائل سئو شناسایی شده در ممیزی چیست؟
  12. آیا برای شناسایی فرصت های جدید کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل تحقیق کلمات کلیدی انجام خواهید داد و چگونه آنها را در محتوای وب سایت ادغام خواهید کرد؟
  13. آیا راهنمایی در مورد بهینه سازی عناوین متا وب سایت و توضیحات ارائه خواهید کرد و چه عواملی را در نظر خواهید گرفت؟
  14. آیا راهنمایی در مورد بهینه سازی تصاویر وب سایت از جمله تگ های alt و نام فایل های تصویری ارائه می دهید؟
  15. روند شما برای اجرای توصیه های ممیزی چیست و چقدر در اجرا مشارکت خواهید داشت؟
  16. چگونه اطمینان حاصل می کنید که اجرای توصیه ها بر تلاش های موجود در سئو وب سایت تأثیر منفی نمی گذارد؟
  17. پس از اتمام ممیزی چه پشتیبانی مستمری ارائه خواهید داد و چه گزینه هایی برای ادامه مشاوره و پشتیبانی سئو وجود دارد؟
  18. چگونه موفقیت یک ممیزی SEO را اندازه گیری می کنید و از چه معیارهایی استفاده می کنید؟
  19. آیا می توانید یک جدول زمانی برای من ارائه دهید که چه زمانی می توانم پیشرفت هایی در سئو وب سایت خود ببینم؟
  20. آیا می توانید هزینه های مربوط به ممیزی SEO را به من ارائه دهید؟

اگر به دنبال یک حسابرس سئو هستید، نکات و چیزهایی که باید به آنها توجه کنید (بر اساس تجربه من به عنوان یک حسابرس سئو) در اینجا آمده است:

  • به خاطر داشته باشید که اگرچه سؤالات بالا همه معتبر و مفید هستند، اما باید مراقب زمان و حجم کاری حسابرس باشید.
  • بهتر است چند سوال کلیدی بپرسید که برای کسب و کار شما و اهدافی که می خواهید به آنها برسید بسیار مهم هستند.
  • بمباران حسابرس با سؤالات بیش از حد یا انتظار توجه فوری می تواند تنش ایجاد کند و حتی ممکن است آنها را از همکاری با شما منصرف کند (من این درد را می دانم ?).
  • همچنین باید از دامنه ممیزی SEO که خریداری می کنید آگاه باشید. بسیاری از سوالات بالا به یک ممیزی جامع و عمیق سئو اشاره دارد که تکمیل آن ممکن است 40 ساعت یا بیشتر طول بکشد.
  • اگر فقط به دنبال یک ممیزی اولیه یا محدود سئو هستید، مهم است که در مورد محدوده کاری که انتظار دارید شفاف باشید. این تضمین می کند که آنچه را که نیاز دارید به دست می آورید و از زمان حسابرس به نحو احسن استفاده می شود.
  • راهنمای من در مورد چگونگی پیدا کردن یک مشاور سئو خوب را بررسی کنید.