تعریف بهینه سازی صفحه – واژه نامه SEO

نمونه هایی از این موارد شامل اقداماتی برای بهینه سازی محتوا یا بهبود توضیحات متا و تگ های عنوان است. برعکس، سئو خارج از صفحه به لینک ها و سیگنال های دیگر اشاره دارد.

تجزیه و تحلیل و نظارت به عنوان پیش نیاز برای بهینه سازی صفحه

بهینه سازی موثر در صفحه نیاز به ترکیبی از چندین عامل دارد. اگر قصد دارید عملکرد خود را به روشی ساختاریافته بهبود ببخشید، دو چیز کلیدی باید رعایت کنید، تجزیه و تحلیل و نظارت منظم. بهینه سازی ساختار یا محتوای یک وب سایت اگر این فرآیند در جهت دستیابی به اهداف نباشد و بر اساس ارزیابی دقیق مسائل اساسی ساخته نشده باشد، فایده چندانی ندارد.

در موارد شدید، اقدامات بهینه‌سازی که مبتنی بر یک طرح مستحکم و مبتنی بر شواهد نیستند، می‌توانند تأثیری معکوس با آنچه مورد نظر دارند داشته باشند – به طور بالقوه به ثبات رتبه‌بندی کلمات کلیدی آسیب می‌رسانند یا باعث کاهش نرخ تبدیل می‌شوند.

عناصر بهینه سازی صفحه داخلی

هیچ گردش کار استاندارد و شناخته شده جهانی برای بهینه سازی صفحه وجود ندارد. با این حال، تجزیه و تحلیل و اقدامات برای پیاده سازی باید تا حد امکان جامع باشد تا اطمینان حاصل شود که از هر فرصتی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو (یا سایر KPIها) استفاده می شود.

حتی اگر هیچ راهنمای گام به گام ساده ای برای بهبود جنبه های داخلی وب سایت ها وجود نداشته باشد، لیست زیر سعی می کند اکثر رایج ترین عناصر را که در چهار حوزه اصلی طبقه بندی شده اند پوشش دهد:

1. بهینه سازی فنی

سه جزء فنی اصلی یک وب سایت وجود دارد که می توان آنها را بهینه کرد:

1.1. سرعت سرور:

از آنجایی که زمان بارگذاری وب سایت توسط موتورهای جستجو به عنوان بخشی از ارزیابی آنها برای اهداف رتبه بندی در نظر گرفته می شود، افزایش سرعت پاسخ سرور بخش مهمی از بهینه سازی صفحه است.

1.2. کد منبع:

یک کد منبع کارآمد می تواند به بهبود عملکرد وب سایت کمک کند. توابع اضافی یا بخش های کد اغلب می توانند حذف شوند یا عناصر دیگر را می توان ادغام کرد تا فهرست کردن سایت برای Googlebot آسان تر شود.

1.3. آدرس های IP:

از این ها می توان برای فهمیدن اینکه آیا برای مثال مشکل محله بدی دارید یا خیر استفاده می شود. در حالت ایده آل، همیشه باید یک آدرس IP منحصر به فرد برای هر پروژه وب داشته باشید. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت منحصر به فرد است.

2. محتوا

محتوا، در این زمینه، تنها به عناصر قابل مشاهده روی صفحه مانند متون و تصاویر اشاره نمی کند. همچنین شامل عناصری است که در ابتدا نامرئی هستند، مانند تگ های alt یا اطلاعات متا.

2.1. متن:

برای مدت طولانی، بهینه سازی متن بر اساس چگالی کلمات کلیدی انجام می شد. این رویکرد اکنون جایگزین شده است، اولاً با وزن دادن به عبارات با استفاده از ابزارهای WDF*IDF و – در سطح بعدی – با استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه‌ای موضوعی برای اثبات عبارات و اصطلاحات مرتبط. هدف از بهینه سازی متن همیشه باید ایجاد متنی باشد که نه تنها حول یک کلمه کلیدی ساخته شده باشد، بلکه ترکیب اصطلاحات و کل ابر کلمات کلیدی را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. به این ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که محتوا یک موضوع را به دقیق ترین و جامع ترین شکلی که می تواند توصیف می کند. امروزه دیگر بهینه سازی متون صرفاً برای رفع نیازهای موتورهای جستجو کافی نیست.

2.2. عناصر ساختاری متن:

این شامل استفاده از پاراگراف ها یا لیست های نقطه ای، تگ های h-heading و پررنگ یا مورب کردن عناصر یا کلمات تک تک متن می شود.

2.3. گرافیک:

همه تصاویر عناصر محتوای مهمی هستند که می توانند بهینه شوند. آنها می توانند به افزایش ارتباط محتوا کمک کنند و تصاویر بهینه شده می توانند به تنهایی در جستجوی تصویر گوگل رتبه بندی شوند. در عین حال، آنها می توانند جذابیت یک وب سایت را برای کاربران افزایش دهند. گالری های تصاویر جذاب همچنین می تواند زمان صرف کاربران در سایت را افزایش دهد. نام فایل های گرافیکی بخشی از بهینه سازی تصویر است.

2.4. فیلم های:

بسیاری از مواردی که در مورد تصاویر اعمال می شود در مورد ویدیوها نیز صدق می کند. سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها باید توجه ویژه‌ای به این داشته باشند که اطمینان حاصل کنند که محتوای سمعی و بصری ارائه شده در صفحات آنها واقعاً توسط کاربران قابل مشاهده است.

2.5. برچسب های متا:

عناوین متا، به عنوان یک عنصر صفحه مرتبط با رتبه‌بندی، و توضیحات متا، به عنوان یک عامل غیرمستقیم که بر CTR (نرخ کلیک) در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می‌گذارد، دو جزء مهم بهینه‌سازی صفحه هستند. حتی اگر بلافاصله برای کاربران قابل مشاهده نباشند، باز هم بخشی از محتوا در نظر گرفته می شوند زیرا باید در کنار متون و تصاویر بهینه سازی شوند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بین کلمات کلیدی و موضوعات تحت پوشش محتوا و موارد استفاده شده در متا تگ ها مطابقت نزدیک وجود دارد.

3. پیوندهای داخلی و ساختار

پیوند داخلی می تواند برای راهنمایی بازدید ربات از دامنه شما و همچنین برای بهینه سازی ناوبری برای کاربران واقعی استفاده شود.

3.1. ساختار منطقی و عمق خزیدن:

هدف در اینجا ساختار دقیق منوها و اطمینان از اینکه سلسله مراتب وب سایت شامل بیش از چهار سطح نباشد، است. هرچه سطوح کمتری وجود داشته باشد، یک ربات سریعتر می تواند به تمام صفحات فرعی دسترسی پیدا کند و بخزد.

3.2. پیوند داخلی:

این نحوه مدیریت و توزیع لینک juice در یک دامنه را تعیین می کند و می تواند به افزایش ارتباط یک صفحه فرعی در مورد یک کلمه کلیدی خاص کمک کند. یک نقشه سایت خوب یکی از مهم ترین اصول اولیه سئو داخلی است که هم برای کاربرانی که سعی در حرکت در دامنه و هم برای خزنده های موتورهای جستجو دارند، بسیار مرتبط است.

3.3. Canonization:

راه‌های اجتناب از محتوای تکراری شامل استفاده مناسب از تگ‌های متعارف موجود و/یا تخصیص صفحات با ویژگی noindex است.

3.4. ساختار URL:

این جنبه شامل بررسی اینکه آیا URL های مناسب موتور جستجو استفاده می شود و آیا URL های موجود به طور منطقی با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر. طول URL را می توان به عنوان بخشی از بهینه سازی صفحه نیز در نظر گرفت.

3.5. تمرکز:

صفحاتی که حاوی محتوای مفید خاصی نیستند و می توانند برای نمایه گوگل بی معنی در نظر گرفته شوند، باید با متاتگ روبات “noindex” تگ شوند، که از قرار گرفتن آنها در نتایج جستجو جلوگیری می کند.

4. طراحی

یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی وب امروز، قابلیت استفاده است. گرافیک های پیچیده (مانند استفاده از فلش) اغلب با جایگزین های ساده تری جایگزین می شوند تا عملکرد صفحه افزایش یابد. همین امر می تواند در مورد سایر عناصر مانند برنامه های کاربردی جاوا اسکریپت نیز صدق کند.

4.1. بهینه سازی موبایل:

این به معنای تطبیق محتوای دسکتاپ یک وب سایت به گونه ای است که بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت و در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا رایانه های لوحی مشاهده کرد.

4.2. اندازه فایل:

تصاویر یا گرافیک های بیش از حد بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را به شدت افزایش دهند. به عنوان بخشی از بهینه سازی صفحه خود، سئوکاران و طراحان گرافیک باید اندازه فایل ها را تا حد امکان کوچک نگه دارند.

4.3. فراخوانی برای اقدام:

عناصر صفحه خاص باید برای تحریک یک اقدام کاربر از طریق تشویق تعامل با وب سایت استفاده شوند. اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی درون صفحه (و خارج از صفحه) را می توان در مطالعات عوامل رتبه بندی Searchmetrics ما یافت.

اکنون یاد بگیرید که محتوای درون صفحه و عناصر صفحه خود را برای رتبه بندی عناصر جستجوی جهانی و گسترده بهینه کنید.

مطالعه جستجوی جهانی را دانلود کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور