مشکل کلمه کلیدی – تجزیه و تحلیل رقابت

تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، چه در حال راه اندازی یک وب سایت جدید یا تلاش برای بهبود دید جستجوی یک سایت موجود هستید. شما باید از رقبای خود پیشی بگیرید تا به رتبه های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسید، و درک دشواری کلمات کلیدی یک بخش مهم برای ایجاد یک استراتژی است که شما را به آنجا می رساند.

در این راهنما، نحوه عملکرد دشواری کلمات کلیدی را توضیح خواهم داد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه رقابت را تجزیه و تحلیل کنید و از منابع سئو خود بهترین استفاده را ببرید.

دشواری سئو به چه معناست؟

دشواری کلمات کلیدی که به عنوان سختی سئو یا رقابت کلمات کلیدی نیز شناخته می شود، ارزیابی می کند که رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است. دشواری کلمه کلیدی بر اساس چند عامل از جمله، اعتبار دامنه (DA)، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا است.

  • کلمات کلیدی با مشکل بالا رقابت های سخت زیادی دارند و رتبه بندی برای آنها سخت تر است.
  • کلمات کلیدی کم مشکل رقابت کمتری دارند و رتبه بندی برای آنها نسبتا راحت تر است.

به طور کلی، رتبه بندی عبارات جستجوی گسترده دشوارتر است، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند خاص تر چالش کمتری ایجاد می کنند.

نحوه استفاده از مشکل کلمه کلیدی برای افزایش ترافیک ارگانیک

پس از انجام تحقیقات مقدماتی کلمات کلیدی برای یافتن عبارات جستجوی گوگل که مشتریان شما استفاده می کنند، گام بعدی برای ایجاد یک استراتژی این است که فهرست کلمات کلیدی خود را بر اساس رقابت کلمات کلیدی SEO اولویت بندی کنید.

برای انجام این کار، ارزیابی خواهید کرد:

  • کیفیت 10 صفحه برتر که در حال حاضر در SERP ها برای کلمه کلیدی هدف قرار می گیرند.
  • چه چیزی لازم است تا صفحه بهینه شده شما از رقبا پیشی بگیرد.

در نهایت، متوجه می‌شوید که رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی منفرد چقدر دشوار است و آیا ممکن است برای زمان و انرژی که برای رسیدن به صفحه اول SERP سرمایه‌گذاری می‌کنید، بازدهی مشاهده کنید.

استفاده از ابزار دشواری کلمات کلیدی

چندین ابزار تجزیه و تحلیل SEO مانند Moz، Ahrefs و SEMrush امتیازات دشواری کلمه کلیدی را ارائه می دهند. اگر بتوانید استراتژی خود را حول یک نمره دشواری کلمه کلیدی برنامه ریزی کنید، بهینه سازی برای جستجو آسان خواهد بود، اما چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می آید وجود دارد.

در حالی که یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی خوب می‌تواند ایجاد محتوای سئو را قابل مدیریت‌تر کند، من همیشه توصیه می‌کنم که بازاریابان به زیر سرپوش هر پلتفرم نگاه کنند تا بفهمند که هر کدام چگونه دشواری کلمه کلیدی را محاسبه می‌کنند.

چگونه ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی، دشواری رتبه‌بندی را اندازه‌گیری می‌کنند

به طور کلی، هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی که به آن مراجعه کنید، فرمول اختصاصی خود را برای معیارهایی مانند دشواری کلمات کلیدی خواهد داشت.

چرا؟

من این سوال را دوست دارم زیرا به این موضوع می پردازد که چرا رتبه بندی برای کلمات کلیدی اصلی شما می تواند بسیار دشوار باشد.

هیچ شخص، کسب‌وکار یا ابزار سئو نمی‌داند که در جعبه سیاه الگوریتم گوگل چه اتفاقی می‌افتد. در بهترین حالت، می‌توانیم محتوای با رتبه‌های برتر را مشاهده کنیم و بر اساس آنچه یاد می‌گیریم نتیجه‌گیری کنیم.

در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه محاسبه سختی کلمه کلیدی توسط محبوب ترین ابزارها آورده شده است.

مشکل کلمه کلیدی Ahrefs

Ahrefs امتیاز KD خود را با میانگین تعداد دامنه های پیوندی که به نتایج صفحه اول برای یک کلمه کلیدی خاص اشاره می کنند، محاسبه می کند، سپس آن عدد را در مقیاس لگاریتمی از 0 (آسان) تا 100 (سخت) ترسیم می کند.

این نمره دشواری کلمه کلیدی هیچ متغیر دیگری را در نظر نمی گیرد.

توجه به این نکته نیز مهم است که چون Ahrefs امتیاز KD خود را در مقیاس لگاریتمی ترسیم می کند، غیر خطی است. به معنای واقعی کلمه این است که KD 50 دشواری کلمه کلیدی “متوسط” نیست. سخت است.

از آنجایی که پروفایل پیوند تنها عامل این امتیاز است، مستقیماً با تعداد پیوندهایی که Ahrefs تخمین می زند یک صفحه برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی نیاز دارد، مطابقت دارد.

در مقاله ما درباره لینک سازی شکسته، درباره اهمیت لینک های خارجی به عنوان یک عامل رتبه بندی بیشتر بدانید.

مثال دشواری کلمه کلیدی Ahrefs

مشکل کلمه کلیدی SEMrush

SEMrush از شاخص دشواری کلمه کلیدی بر اساس درصدی از 0 (آسان) تا 100٪ (سخت) استفاده می کند. SEMrush به اندازه Ahrefs در مورد نحوه رسیدن به نمره دشواری خود شفاف نیست. آنها می گویند که محاسبه KD آنها “فاکتورهای مختلفی” از 20 دامنه رتبه بندی برتر را در نظر می گیرد. این عوامل شامل تعداد متوسط ​​دامنه های ارجاع دهنده در هر پروفایل پیوند، نسبت پیوندهای dofollow/nofollow و امتیاز رتبه بندی وب سایت ها (بر اساس فرمول اختصاصی آنها) است.

مثال دشواری کلمه کلیدی semrush.

مشکل کلمه کلیدی Moz

نمره دشواری Moz کلمات کلیدی را در مقیاسی از 1 (آسان) تا 100 (سخت) رتبه بندی می کند. به گفته Moz، آنها با تجزیه و تحلیل ده لینک ارگانیک برتر در صفحه نتایج موتور جستجو به این امتیاز می رسند.

امتیاز Moz KD بر اساس دو معیار اختصاصی دیگر آن یعنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه است. توجه به این نکته مهم است که هیچ یک از معیارهای دامنه یا صفحه موز به طور مستقیم با نحوه ارزیابی اعتبار توسط موتورهای جستجو مرتبط نیست.

در مورد معنای اعتبار دامنه بیشتر بدانید.

مثال مشکل کلمه کلیدی Moz.

نمره سختی کدام کلمه کلیدی بهتر است؟

هیچ یک از نمره KD بهتر از دیگران نیست. همه آنها مسیرهای متفاوتی برای رسیدن به یک مکان هستند، که یک حدس آموزشی است در مورد اینکه Google چگونه صفحات موجود را برای درخواست های جستجوی فردی رتبه بندی می کند.

دو نکته را باید به خاطر بسپارید:

  1. سیب را با سیب مقایسه کنید. اشکالی ندارد که ابزارهای مختلف را ارجاع دهید، اما به طور سیستماتیک آنها را در کل لیست کلمات کلیدی خود به جای انتخاب نتایج متفاوت بین ابزارها اعمال کنید.
  2. هرگز متریک ابزار کلمه کلیدی اختصاصی را با پیش بینی اینکه موتور جستجو دقیقاً چگونه محتوای شما را رتبه بندی می کند ترکیب نکنید.

در حالی که تغییراتی در معیارهای ابزار کلیدواژه وجود دارد، عوامل دیگری که معمولاً بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

برخی از صفحات با رتبه برتر تمام این کادرها را علامت می زنند، اما برخی این کار را نمی کنند. اگر بتوانید محتوای با کیفیت بهتری نسبت به رقبا ارائه دهید، این امکان وجود دارد که بالاتر از آنها قرار بگیرید.

مدت زمانی که طول می کشد تا محتوای شما رتبه بندی شود به دشواری کلمات کلیدی انتخابی شما و تعهد شما به استراتژی ایجاد لینک بستگی دارد.

نگاهی دقیق تر به رقابت کلمات کلیدی

همانطور که قبلاً اشاره کردم، نمرات دشواری کلمه کلیدی از ابزار کلیدواژه برای شروع خوب است، اما تجزیه و تحلیل رقابتی دستی اطلاعات اضافی و ارزشمندی را نشان می دهد.

زیرا گوگل داور نهایی است که محتوا برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می کند، توصیه می کنم تحلیل رقابتی خود را در نتایج جستجو شروع کنید. شگفت انگیز است که یک جستجوی ساده چقدر می تواند به شما بگوید!

کلمه کلیدی خود را در جستجوی گوگل وارد کنید و صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک را بررسی کنید.

صفحه با رتبه برتر را به دقت بررسی کنید:

1. کیفیت محتوا

به یاد داشته باشید، گوگل می خواهد محتوایی را ارائه دهد که هدف کاربر را برآورده کند و آموزنده باشد.

  • محتوا چقدر خوب نوشته شده است؟
  • آیا اطلاعاتی که ارائه می دهد جاری است؟
  • آیا مقاله از کارشناسان، استنادات و منابع فراوان استفاده می کند؟
  • آیا پرداختن عمیق به موضوع است؟
  • آیا صفحه وب حاوی تصاویر، نمودارها و ویدئوها نیز می باشد؟

از خود بپرسید که چگونه چیزی بهتر از آنچه در حال حاضر به کاربران ارائه می شود ایجاد می کنید.

2. Domain Authority

گوگل ترجیح می دهد در صورت امکان، محتوا را از یک دامنه معتبر رتبه بندی کند. اگر نتایج برتر برای عبارت جستجوی شما شامل صفحاتی از یک مرجع بلامنازع باشد، ممکن است رتبه بندی برای آن چالش برانگیزتر باشد.

همانطور که گفته شد، غیرمعمول است که هر قطعه بالا از یک مقام معتبر باشد، بنابراین وجود برخی از ضربه‌گیران سنگین دلیل کافی برای رها نکردن کلمات کلیدی ترجیحی شما نیست.

3. دامنه های ارجاع دهنده (بک لینک)

معیارهای دشواری کلمات کلیدی سه ابزار کلیدی محبوبی که در بالا ذکر کردم، همه یک چیز مشترک دارند. هر یک از آنها در ارزیابی رقابت کلمات کلیدی، بک لینک ها را در نظر می گیرند. دلیل آن این است که گوگل کاملاً واضح است که بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند.

شما نمی توانید بک لینک ها را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی نادیده بگیرید.

ابزار اصلی من برای یافتن دامنه های ارجاع دهنده، جستجوگر مشکل کلیدواژه Ahrefs است. از آنجایی که معیار KD Ahrefs صرفاً بر اساس بک لینک ها است، واضح است که صعود به صفحه یک برای هر کلمه کلیدی چقدر شیب دار خواهد بود.

مثال دشواری کلمه کلیدی

در این مثال برای «ترندهای گوگل»، امتیاز 57 نشان می‌دهد که 113 بک لینک لازم است تا از محتوای برتر بالاتر باشد.

اینجا جایی است که شما کلمه کلیدی را در زمینه استراتژی گسترده تر خود در نظر می گیرید.

  1. ارزش استراتژیک آن برای کسب و کار شما چیست؟
  2. آیا می توانید منابع لازم را برای پیوند فعالیت های ساختمان اختصاص دهید؟
  3. چقدر سریع به این صفحه برای رتبه بندی نیاز دارید؟

اینکه آیا می توانید برای یک کلمه کلیدی دشوار رتبه بندی کنید یا نه بستگی به زمان یا منابعی دارد که مایلید در این فرآیند سرمایه گذاری کنید.

اگر بک لینک های باکیفیت 95 برای بازگشت سرمایه مورد انتظار شما هزینه زیادی به نظر می رسند، توصیه می کنم روی کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تمرکز کنید.

سوالات متداول مشکل کلمه کلیدی

اکنون که می دانید کلمات کلیدی شما چقدر رقابتی هستند، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را اولویت بندی کنید و چگونه.

در اینجا چند سوال متداول وجود دارد که به شما در ایجاد استراتژی کمک می کند.

مشکل کلمه کلیدی “خوب” چیست؟

این بستگی دارد – به طور کلی، هر چه رقابت کمتر باشد، بهتر است. اما باید حجم جستجوی فعلی، نرخ کلیک و پتانسیل ترافیک را در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده، شما می توانید انتظار داشته باشید که برای کلمات کلیدی کم رقابت، سریعتر رتبه بندی کنید، اما ممکن است در مقابل حجم جستجوی بالا، تعادلی وجود داشته باشد.

برخی از کلمات کلیدی از این قاعده مستثنی هستند و هم حجم جستجوی بالایی دارند و هم سختی رتبه پایین را ارائه می دهند.

درک دشواری کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا یک استراتژی بلند مدت سئو را برنامه ریزی کنید و اندازه گیری کنید که محتوای شما چقدر طول می کشد تا صفحات با رتبه برتر را غصب کند.

آیا می توانم کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف قرار دهم؟

آره. لازم نیست از کلمات کلیدی با مشکل پرهیز کنید. اگر کسب و کار شما نیاز به رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص دارد، آن را دنبال کنید. اگر منتظر بمانید، رتبه بندی برای کلمات کلیدی هدف دشوارتر می شود. احتیاط بزرگ این است که با درک واقع بینانه از جاده پیش رو وارد آن شوید.

وقتی متوجه شدید که یک کلمه کلیدی دشوار است، می توانید استراتژی خود را به طور مناسب برنامه ریزی کنید و این واقعیت را جبران کنید که دیدن بازده سرمایه گذاری شما بیشتر طول می کشد.

آیا باید کلمات کلیدی کم و رقابت بالا را با هم ترکیب کنم؟

آره! شما می خواهید ترکیبی از کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس دشواری رتبه بندی متفاوت ایجاد کنید. یکی از راه‌های انجام این کار از طریق خوشه‌های موضوعی است – هدف قرار دادن دشواری بالاتر، عبارات گسترده با محتوای ستونی، و کلمات کلیدی با دشواری کمتر با صفحات فرعی که یک موضوع را به تفصیل شرح می‌دهند.

چقدر باید روی مشکل کلمه کلیدی تکیه کنم؟

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک کمپین سئو فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله:

  • هدف جستجو
  • متوسط ​​حجم جستجوی ارگانیک
  • گرایش های جستجوی گوگل
  • میانگین نرخ کلیک و
  • پتانسیل ترافیک

دشواری کلمات کلیدی ابزاری است که به شما کمک می کند ترکیب مناسبی از بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. هرچه بیشتر در مورد رقابت خود بدانید، تصمیم گیری خود را بهتر آگاه خواهید کرد.

خط پایین

انجام تحقیقات دستی کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات جستجویی که متناسب با اهداف تجاری شما هستند، زمان بر است. همکاری با یک متخصص سئو را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند برنامه ای را سفارشی کنید تا کسب و کار خود را به بالای نتایج جستجو ارتقا دهید.

ما طیف وسیعی از خدمات سئو را برای انواع شرکت ها، از مشاغل کوچک گرفته تا عملیات سازمانی ارائه می دهیم تا بتوانید برای نیازها و بودجه خود راه حلی بیابید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور