ابتدا از طریق زمین، سپس از طریق دریا
این تیم سفر هوایی را در نظر گرفت، اما گاریهای حملونقل آنها حدود پنج اینچ آنقدر بلند بود که در کانتینر استاندارد حملونقل هوایی قرار نگرفت. به علاوه، هزینه آن تقریباً دو برابر گرانتر از حمل و نقل زمینی خواهد بود.
با هوا و زمین بیرون، دریا را دیدند. آنها کتابها را از اورشلیم از طریق حملونقل دریایی به نقطه ورودی Google برای ترخیص گمرک در روتردام میفرستند، سپس از طریق زمینی به آلمان میفرستند – سفری که یک طرفه حدود دو تا سه هفته طول میکشد. در حالی که این بدان معنی بود که آنها می توانستند از چرخ دستی های ویژه خود استفاده کنند و در حد بودجه باقی بمانند، هنوز تعدادی چالش وجود داشت که باید به آنها رسیدگی شود.
فرناندا میگوید: «وقتی کتابی را اسکن میکنیم، اطلاعات درون آن را تغییر میدهیم، آن را حفظ میکنیم و آن را قابل جستجو و اشتراکگذاری در سراسر جهان میکنیم». “اما تا زمانی که این حجم ها را به مرکز اسکن نرسانیم، به طور باورنکردنی شکننده هستند، در برابر تغییرات دما، رطوبت و جابجایی آسیب پذیر هستند. برخی از این کتابها بیش از 200 سال قدمت داشتند و ما باید در حمل و نقل آنها دقت زیادی میکردیم
کانتینرهای حمل و نقل دریایی یخچال دار، همچنین به عنوان “ریفرز” شناخته می شود، این کار را انجام می دهد و به آنها اجازه می دهد تا دما و رطوبت کتاب ها را هنگام عبور از دریا کنترل کنند. فرناندا در صورتی که دمای داخل ریفر از 21 درجه سانتیگراد (69.8 درجه فارنهایت) یا رطوبت بالای 50 درصد فراتر رود، اعلان دریافت می کند.
او میگوید: «اگر کتابها در شرایطی خارج از این محدوده قرار میگرفتند، میتوانستند قالب ایجاد کنند و احتمالاً آنها را غیرقابل خواندن، غیرقابل اسکن کردن و گنجاندن مجدد در مجموعه کتابخانه میکنند». “در طول پروژه، من تعدادی از این اعلان ها را دریافت کردم، اما در هر مورد، داور توانست خود را اصلاح کند و دما را به محدوده مناسب برگرداند.”