دانشآموزان و معلمان سراسر جهان به کلاسهای درس بازگشتهاند و نشانههای آشنای مدرسه بازگشتهاند: راهروها و تقویمهای اجتماعی پر است. اما خیلی چیزها نیز تغییر کرده است. غلبه بر چالشهای چند سال اخیر به این معنی بود که رهبران و مربیان باید کارها را متفاوت و سریع انجام دهند. از آنجایی که جهان به تکامل خود ادامه میدهد، که تا حدی ناشی از مسائل جهانی و سرعت شتابدهی نوآوریهای تکنولوژیکی است، نقش آموزش چه باید باشد و چگونه ممکن است به نظر برسد؟
برای شروع پاسخ به این سؤال، Google for Education با شریک تحقیقاتی Canvas8 و مشاور و مشاور مؤسسه تحقیقاتی آمریکا برای انجام یک مطالعه جهانی در 24 کشور همکاری کرد. گزارش ما از 94 مصاحبه متخصص آموزشی، دو سال ادبیات دانشگاهی بررسی شده و تحلیل روایت رسانه ای در سراسر بخش آموزش استفاده می کند.
نتیجه یک گزارش سه قسمتی در مورد آینده آموزش و پرورش است که دیدگاه های متنوعی از کارشناسان سیاست، محققان دانشگاهی، نمایندگان سطح منطقه، مدیران مدارس، معلمان و رهبران فناوری آموزشی را گرد هم می آورد. امروز بخش 1 را راهاندازی کردیم: آمادهسازی برای آیندهای جدید، که درباره نقش آموزش در تجهیز دانشآموزان به مهارتها و طرز فکری که برای تغییر گسترده به آنها نیاز دارند، بحث میکند.
ما سه گرایش کلیدی را مورد بحث قرار می دهیم:
- تقاضای فزاینده ای برای حل مشکلات جهانی وجود دارد. از آنجایی که جهان با مجموعه جدیدی از چالشهای جهانی مانند دسترسی عادلانه به آموزش، سواد دیجیتال، پایداری و نوسانات اقتصادی مواجه است، سیستمهای آموزشی به بخش مرکزی راهحل تبدیل خواهند شد و به نسلهای آینده کمک میکنند تا ذهنیتها و مجموعههای مهارتی جهانی را بپذیرند.
- مجموعه مهارت های مورد نیاز برای کار تغییر خواهد کرد. با پیشرفت تکنولوژی، آموزش بر تجهیز دانش آموزان به مهارت های پرتقاضا که برای پیشرفت در دنیای جدید کار به آن نیاز دارند، تمرکز خواهد کرد.
- ما باید به سمت تفکر یادگیری مادام العمر برویم. با افزایش طول عمر و تسریع تغییرات اجتماعی، ایده یادگیری مادام العمر با ابزارهای بیشتری برای توسعه مهارت ها و پیشرفت در دسترس است.
برای شنیدن مستقیم برخی از کارشناسانی که این گزارش را گزارش کردهاند، سری جدید آموزش فردا را در کانال YouTube Google برای آموزش ببینید. ما با تریلر سریال و اطلاعاتی از تونی واگنر، اد.د.، پژوهشگر ارشد در موسسه سیاست یادگیری و یان اوون، رئیس مشترک آموزش ایجاد استرالیا شروع می کنیم. آنها درباره موضوعاتی مانند آینده کار، فناوری آموزشی و انتقال آموزش به فراتر از کلاس درس بحث می کنند.