نکات ChatGPT برای کپی رایترها ⎸ برو فیش دیجیتال

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲، مدل زبان در بسیاری از بخش‌ها، از آموزش گرفته تا بازاریابی دیجیتال و فراتر از آن، کاربرد پیدا کرده است. این پلتفرم هوش مصنوعی ابزاری بسیار قدرتمند برای تولید محتوا است و اکثر کاربران فقط سطح توانایی های آن را می خراشند.

کپی رایترهابه ویژه، به دلیل ترس از ایجاد محتوای غیراصلی که در SERP ها سقوط می کند، در استفاده از قابلیت های ChatGPT مردد بوده اند. با این حال، با آموزش و استراتژی‌های مناسب، ChatGPT می‌تواند به هر کپی‌نویسی کمک کند تا مهارت خود را به سطح بعدی برساند.

ورق زدن اسکریپت روی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی

به‌عنوان یک کپی‌رایتر، احتمالاً در جلسات، رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین بحث‌هایی در مورد اینکه آیا محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی چیز خوبی است شنیده‌اید. برخی از سازندگان محتوا آن را تابو می دانند. آنها فکر می کنند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تنبل است و ماهیت این هنر را از بین می برد. برخی دیگر نگران هستند که پلتفرم هایی مانند ChatGPT برای جایگزینی کامل کپی رایترها استفاده شوند.

استفاده از پلتفرم‌های هوش مصنوعی راه آسانی برای ایجاد کپی نیست. تبدیل یک قطعه تولید شده توسط هوش مصنوعی به چیزی ارزشمند برای خوانندگان به زمان و مهارت نیاز دارد. ابزارهای هوش مصنوعی دقیقاً همین هستند – ابزارهایی که می‌توانند در کنار فرآیندهای معمول نوشتن شما استفاده شوند تا شما را کارآمدتر و محتوایتان را مؤثرتر کنند.

به این فکر کنید که روزانه چند قطعه محتوا برای مشتریان خود جمع آوری می کنید. چقدر طول می کشد تا یک وبلاگ 1000 کلمه ای با محتوای جذاب، مارک دار و سئو پسند از ابتدا بنویسید؟ در مورد محتوای فنی و معتبر چطور؟ دو ساعت یا بیشتر؟ با استفاده از ChatGPT، می توانید زمان تحویل خود را کاهش دهید تا بتوانید محتوای بیشتری بنویسید و مشتریان خود را گسترش دهید.

موضع گوگل در مورد کپی هوش مصنوعی

هدف اصلی کپی رایتینگ جلب توجه مشتری با ایجاد اعتبار است. برای انجام این کار، نسخه شما باید رتبه نسبتاً بالایی در SERP های گوگل داشته باشد. آیا می توان با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به رتبه 10 برتر رسید یا گوگل آن را کنار گذاشته است؟

در حالی که درست است که گوگل ممکن است کپی هوش مصنوعی ضعیف را جریمه کند، اما هر محتوای با کیفیتی را که مطابق با آن باشد تبلیغ می کند. استانداردهای EEAT صرف نظر از نحوه تولید آن این بدان معناست که کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی که نشان دهنده تخصص، تجربه، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است، به اندازه محتوای ایجاد شده به صورت دستی، فرصت کسب رتبه بالا در SERP ها را دارد.

ChatGPT برای Copywriters: 6 نکته ضروری

اکنون که ثابت کرده‌ایم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند ارزشمند باشد، بیایید ۵ روش ضروری برای استفاده از ChatGPT به عنوان یک ابزار کپی‌نویسی را بررسی کنیم.

1. با درخواست های تفصیلی شروع کنید

درخواست‌ها چیزی هستند که به ChatGPT می‌گویند چه چیزی بنویسد و چگونه آن را بنویسد. هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، پاسخ آن متناسب تر خواهد بود. بیایید از یک درخواست برای وبلاگی در مورد رالی، NC به عنوان مثال استفاده کنیم:

از آنجا که این یک درخواست بسیار باز است، ChatGPT پاسخ بسیار گسترده‌ای داد که ممکن است با هدف مورد نظر محتوا مطابقت نداشته باشد. با یک اعلان خاص تر، پاسخی دریافت خواهم کرد که بیشتر با نیازهایم هماهنگ باشد:

بعداً در مورد ویرایش پاسخ‌های ChatGPT برای مطابقت با نیازهای شما به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت، اما آنها نقطه شروع خوبی هستند.

2. طوفان فکری

ChatGPT می‌تواند به بیش از نسخه نهایی کمک کند—می‌تواند ایده‌ها، عناوین و طرح‌های محتوا را تولید کند تا نقطه شروع خوبی به شما بدهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستور را در امتداد خط “ایجاد x ایده برای…” وارد کنید.

اگر قبلا انجام داده اید تحقیق کلمات کلیدی و بدانید که چه چیزی را هدف قرار داده اید، آن را در اعلان خود نیز بگنجانید تا پاسخ ها برای سئو دوستانه باشد.

3. برند خاص را دریافت کنید

نکته شگفت انگیز در مورد ابزارهای هوش مصنوعی این است که می توانید آنها را آموزش دهید. برای اینکه محتوای خود را به برند خاص تبدیل کنید، حافظه ChatGPT را با اطلاعات مربوط به مشتری، محصولات و خدمات آنها به روز کنید. ChatGPT می‌تواند بعداً به این اطلاعات برای ایجاد محتوای شخصی‌شده ارجاع دهد. ممکن است قبلاً اطلاعاتی در مورد مشتری شما ذخیره شده باشد که از وب منبع آن است، اما افزودن اطلاعات بیشتر به روز بودن و دقیق بودن آن را تضمین می کند. برای انجام این کار، درخواست خود را با چیزی مانند «به خاطر سپردن این اطلاعات در مورد…» شروع کنید.

همچنین می‌توانید ChatGPT سبک، لحن و صدای برند را برای استفاده بعدی حفظ کنید تا محتوا را در وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر ثابت نگه دارید. به پلتفرم پیام دهید، “این لحن صدا را به خاطر بسپارید”، و سپس یک مثال از نسخه قبلی مشتری خود.

4. بهینه سازی پلت فرم

در بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ، کپی رایترها جک همه مشاغل هستند. آنها کپی وب، وبلاگ ها، پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه های ایمیل، توضیحات محصول و موارد دیگر را می نویسند. هر نوع کپی و پلتفرمی که برای آن در نظر گرفته شده است نیاز به رویکردهای متفاوتی دارد.

به عنوان مثال، محتوای نوشته شده برای پلتفرم رسانه اجتماعی X دارای محدودیت 280 کاراکتر است. شما باید بتوانید در این حد، هدف خود را به شیوه ای قانع کننده به مخاطب برسانید. برای انجام موثر این کار، یک اعلان ChatGPT را وارد کنید، مانند «یک پست برای پلتفرم رسانه اجتماعی X بنویسید که بیش از 280 کاراکتر در مورد…»

نحوه ارائه این محتوا در X با آنچه برای یک پست وبلاگ است متفاوت است. می‌توانید از ChatGPT برای تنظیم محتوا با استفاده از اعلانی مانند «یک وبلاگ x-word درباره _____ بنویسید» استفاده کنید.

5. توضیحات متا

توضیحات متا جنبه‌های بسیار مهمی از کپی‌رایتینگ و سئو هستند، زیرا به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کنند و در نتیجه به رتبه و تعامل کمک می‌کنند. به دلیل تعداد کاراکترهای محدود آنها (معمولاً کمتر از 150 کاراکتر)، گرفتن دقیق ماهیت محتوای شما و گنجاندن حداقل یک کلمه کلیدی می تواند دشوار باشد.

خوشبختانه، ChatGPT می تواند کمک کند. از یک اعلان مانند، “با حداکثر 150 کاراکتر، یک توضیحات متا برای ____ بنویسید.” به یاد داشته باشید، هرچه درخواست شما دقیق تر باشد، پاسخ شما بهتر خواهد بود. مطمئن شوید که هر کلمه کلیدی را که می خواهید استفاده کنید درج کنید.

6. ترجمه و بومی سازی

یکی از کاربردهای ChatGPT که اغلب نادیده گرفته می شود، ترجمه است. اگرچه احتمالاً کل قطعات را به زبان‌هایی غیر از زبان مادری خود نمی‌نویسید، می‌توانید از ChatGPT برای ترجمه محتوا در صورت نیاز استفاده کنید. این به ویژه برای نوشتن محتوای کوتاه مانند پست های رسانه های اجتماعی برای مخاطبان جهانی مفید است. به سادگی عبارت «Translate this to.» را وارد کنید [language]”، همراه با متنی که می خواهید ترجمه شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که همه چیز را نمی توان مستقیماً ترجمه کرد. همیشه باید یک سخنران بومی یا مسلط داشته باشید که ترجمه‌های ChatGPT را برای صحت بررسی کند.

اهمیت انسان سازی محتوا

محتوای خام و ویرایش نشده هوش مصنوعی به راحتی قابل تشخیص است. این مملو از کلمات تکراری، عبارات ناخوشایند، اشتباهات گرامری، و ساختار جملات غیرطبیعی است که خواندن و لذت بردن از آن را دشوار می کند. بیایید از مثال قبلی برای مرجع استفاده کنیم:

این پیش نویس پتانسیل خاصی دارد، اما به کار زیادی نیاز دارد تا به طور موثر توجه خواننده را به خود جلب کند و احساس اعتبار کند. منظورم این است که چند وبلاگ خوانده اید که با “به وبلاگ ما خوش آمدید!” شروع می شود. بدون اینکه بخواهی چشمت را بچرخانی؟

اینجاست که افزودن حس انسانی به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی بسیار مهم می شود. شما باید لحن و صدای محتوا را طوری تنظیم کنید که با برند مشتری خود مطابقت داشته باشد، آنها را به عنوان یک منبع معتبر معرفی کنید و پاسخ سوالات خود را در اختیار خوانندگان قرار دهید. من محتوای تولید شده توسط ChatGPT را به عنوان مثال در زیر بازنویسی کرده ام:

رالی که در قلب کارولینای شمالی قرار دارد، ترکیبی منحصر به فرد از جذابیت جنوبی و نوآوری مدرن است. رالی که با نام شهر اوکس شناخته می‌شود، همه چیز از صحنه‌های شلوغ مرکز شهر گرفته تا مسیرهای طبیعی آرام و غذاهای مشهور ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند اهل غذا، علاقه‌مند به تاریخ، علاقه‌مند به فضای باز یا هنرپیشه باشید، پایتخت این کشور چیزی برای همه دارد. بیایید به همه دلایلی که رالی فقط یک مکان عالی برای بازدید نیست، بلکه مکانی فوق العاده برای زندگی است، بپردازیم.

تفاوت را ببین؟ انجام این تنظیمات ساده در انتخاب کلمه، عبارت‌بندی و اطلاعات تنها چند دقیقه طول کشید، اما همه تفاوت را در احساس کلی محتوا ایجاد کردند. تغییر یافته است تا به خوانندگان یک دید کلی از آنچه در آینده خواهد آمد و این احساس را ارائه دهد که نویسنده وبلاگ از این منطقه آگاهی دارد. محتوا هنوز هم سبک و بازیگوش است اما بیش از حد حیله گر نیست.

این مثال نشان می‌دهد که هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است، اما نمی‌توانید برای انجام تمام کارها به آن اعتماد کنید.

بهترین روش ها برای ایجاد کپی با ChatGPT

برای استفاده موثر از ChatGPT در فرآیندهای کپی‌نویسی، بهترین روش‌ها را دنبال کنید:

  • بررسی واقعیت: اگرچه هوش مصنوعی هوشمند است، اما نمی‌توانید اطلاعاتی را که در اختیار شما قرار می‌دهد به صورت واقعی در نظر بگیرید. ChatGPT اطلاعاتی را از منابع سراسر وب ذخیره کرده است، به این معنی که ممکن است به برخی از منابع کمتر معتبر، مانند تالارهای گفتگوی غیررسمی، ارجاع داده شود. حافظه آن نیز در زمان واقعی به روز نمی شود، بنابراین برخی از اطلاعاتی که در اختیار دارد ممکن است دیگر دقیق نباشند. به همین دلیل، همیشه باید هر گونه اطلاعاتی را که پلتفرم ارائه می دهد بررسی کنید.
  • بازسازی، اصلاح و تجدید نظر: ChatGPT همیشه اولین باری که از شما خواسته می شود به مفیدترین روش پاسخ نمی دهد. برای مقابله با این، از دکمه “بازسازی” پلت فرم استفاده کنید. با کلیک بر روی این گزینه، چندین نوع پاسخ مشابه را می توانید انتخاب کنید. برای کمک به ایجاد محتوایی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، می توانید از هر پاسخ تکه هایی بردارید. اگر بازسازی نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشت، سعی کنید با افزودن پارامترهای بیشتر، درخواست خود را اصلاح و اصلاح کنید.
  • ویرایش کنید یا پشیمان شوید: همانطور که قبلا ذکر شد، ChatGPT اطلاعات خود را از وب بیرون می کشد. این می تواند منجر به سرقت ادبی تصادفی یا سرقت ادبی نزدیک شود. با منحصر به فرد ساختن محتوایی که به شما می دهد از این امر اجتناب کنید. به جای کپی و چسباندن، کلمات، عبارات، ساختار جملات و موارد دیگر را ویرایش کنید تا محتوای واقعاً اصلی ایجاد کنید که مخاطب شما با آن طنین انداز شود.

نتیجه

قلمرو کپی رایتینگ و بازاریابی دیجیتال دائماً در حال تغییر است – استراتژی‌های ما نیز باید در حال تحول باشند. تسلط بر ChatGPT می تواند به طور قابل توجهی کیفیت و کارایی تلاش های کپی رایتینگ شما را افزایش دهد. با استفاده از استراتژی‌های مورد بحث، می‌توانید از این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی برای تقویت فرآیند خلاقانه‌تان استفاده کنید، بدون اینکه از ماهیت این هنر دور شوید. چه در حال تولید عناوین جذاب باشید، چه محتوایی را برای مخاطبان خاص تنظیم کنید، یا تولید محتوای خود را افزایش دهید، ChatGPT یک راه حل انعطاف پذیر برای کپی رایترها در سراسر جهان است. به یاد داشته باشید، کلید موفقیت با هوش مصنوعی در کپی‌نویسی در هم افزایی بین خلاقیت انسان و کارایی ماشین نهفته است.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

Source link