قدرت وبینارها در بازاریابی B2B: بهترین روش ها

وبینارها یک ابزار بازاریابی قدرتمند بین کسب و کار (B2B) برای ارتقای رهبری فکری شما هستند. آنها همچنین مشتریان، مشتریان بالقوه و شرکای فعلی را گرد هم می آورند.

یک کمپین وبینار استراتژیک می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا سرنخ ایجاد کند، مخاطبان را درگیر کند و در صنعت شما اعتماد ایجاد کند. برای یادگیری موضوعات زیر به خواندن ادامه دهید:

برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی B2B، با ثبت نام رایگان در خبرنامه ما، به جامعه بازاریابان ما بپیوندید!

7 مزیت وبینارهای B2B

وبینارها بخش مهمی از بازاریابی B2B هستند و این مزایا و موارد دیگر را ارائه می دهند:

  1. سرنخ ایجاد کنید: وبینارها به شما این امکان را می دهند که مستقیماً با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشید که بیشترین سود را از محصولات یا خدمات شما خواهند برد.
  2. خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنید: با محتوایی که به دقت تنظیم شده است، مانند نمایش‌های نمایشی محصول و به‌روزرسانی‌های راه‌اندازی، می‌توانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه دهید.
  3. شهرت خود را به عنوان یک رهبر فکری بهبود بخشید: میزبانی وبینارها نشان می دهد که برند شما در صنعت شما یک مرجع است و شما چیزی منحصر به فرد و ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن با دیگران در این زمینه دارید.
  4. دسترسی جهانی ایجاد کنید: به عنوان یک ابزار بازاریابی آنلاین، وبینارها مقیاس پذیری و دسترسی قابل توجهی را به مشاغل ارائه می دهند. برند شما از نظر تئوری می تواند با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کند.
  5. بینش های ارزشمند بازاریابی را به دست آورید: با برنامه ریزی بیشتر، می توانید از وبینارهای خود برای جمع آوری داده های ارزشمند در مورد بخش های مشتریان خود استفاده کنید. ترکیب نظرسنجی‌ها، پرسش و پاسخ‌ها و نظرسنجی‌ها به شما امکان می‌دهد وبینار را تعاملی‌تر و روشن‌تر کنید.
  6. به کتابخانه محتوای خود اضافه کنید: وبینارها و مصاحبه های پس از گفتگو را می توان ضبط کرد و به عنوان محتوای بازاریابی در کمپین های بعدی استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید وبینارهای خود را به یک سری پست وبلاگ تبدیل کنید.
  7. اجرای استراتژی های مقرون به صرفه: در حالی که ایجاد یک وبینار موثر B2B هنوز نیاز به سرمایه گذاری دارد، وبینارها بازگشت سرمایه (ROI) قوی را ارائه می دهند. حتی می‌توانید برای موضوعات تخصصی‌تر و درخواستی‌تر وبینار، هزینه ثبت‌نام کوچکی دریافت کنید.

نحوه میزبانی موفقیت آمیز وبینار B2B

با اجرای این استراتژی های اصلی می توانید وبینارهای B2B با کیفیت ایجاد کنید:

قدرت وبینارها در بازاریابی B2B: بهترین روش ها

بهترین شیوه های وبینار B2B

بیایید هر کدام را مرور کنیم:

محتوای جذاب ایجاد کنید

این نکته برای هر بخش از استراتژی بازاریابی B2B شما اعمال می شود. محتوای شما باید منحصر به فرد، جذاب و مرتبط با مخاطبان B2B شما باشد.

وبینار شما باید هدف مشخصی داشته باشد که با مشتریان احتمالی شما همخوانی داشته باشد. با افزودن موارد زیر، وبینار را جذاب تر کنید:

روی تجهیزات و نرم افزارهای با کیفیت سرمایه گذاری کنید

از تجهیزات و نرم افزارهای ضبط و صوتی با کیفیت بالا برای تولید وبینارهای با کیفیت بالا استفاده کنید. فناوری مناسب می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه درک مخاطبان از برند شما به عنوان یک رهبر بازار تأثیر بگذارد.

با تولید یک وبینار با صدای واضح و ویدیو با کیفیت بالا، پیام های بازاریابی خود را نیز به وضوح به مخاطبان خود منتقل می کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی مولد (AI) را برای وبینارها کاوش کنید که انجام کارها را کارآمدتر می کند.

بازار استراتژیک

یک وبینار موثر B2B با محتوای خاص که نیازهای آنها را برطرف می کند، به مخاطبان مناسب می رسد. ارسال دعوت‌نامه‌های باز در کانال‌های مناسب می‌تواند به جذب مشتریان واجد شرایط کمک کند.

یک مشوق ارائه دهید

هدایا برای شرکت کنندگان شما یک راه عالی برای ایجاد علاقه و ثبت نام است.

مشوق ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند. به عنوان مثال، می توانید یک هدیه برای یک محصول رایگان یا یک آزمایش رایگان برای یک سرویس پولی ترتیب دهید.

دنبال کردن سرنخ ها

کاری که بعد از رویداد انجام می دهید به اندازه خود وبینار ضروری است. با تعمیق روابط خود پس از سمینار برای انتقال شرکت کنندگان به قیف فروش، سرنخ های خود را تقویت کنید.

اولین قدم خوب، ارسال یک ایمیل تشکر همراه با ضبط وبینار است. همچنین می‌توانید نظرسنجی در مورد نظر آنها در مورد وبینار اخیراً به پایان رسیده ارسال کنید، بنابراین به شما در بهبود وبینار بعدی کمک کنید.

KPI ها را ردیابی کنید

از مراحل اولیه برنامه‌ریزی وبینار B2B تا استراتژی‌های پس از رویداد، همه چیز در مورد اطمینان از برآورده شدن شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) است. برای اطمینان از اینکه KPI ها در مسیر درست قرار دارند، نقاط بازرسی منظم را در طول فرآیند برنامه ریزی وبینار برنامه ریزی کنید.

ایده های موضوع وبینار B2B

وبینار بعدی خود را حول یکی از موضوعات زیر ساختار دهید:

  • کارگاه های آموزشی: محتوای آموزشی همیشه با مخاطبان B2B برنده است. از کارگاه های آموزشی و سایر جلسات اطلاعاتی استفاده کنید تا مخاطبان هدف خود را با آخرین روندهای صنعت به روز نگه دارید.
  • داستان های موفقیت: اشتراک‌گذاری داستان‌های موفقیت، محصول یا خدمات شما را مثبت نشان می‌دهد و به عنوان یک مطالعه موردی عمل می‌کند که دیگران در صنعت می‌توانند از آن بیاموزند.
  • نمایش محصولات: نمایش‌های نمایشی برای نشان دادن نحوه عملکرد محصولات و در عین حال اشتراک‌گذاری مزایای آنچه ارائه می‌دهید عالی هستند.
  • به روز رسانی و راه اندازی: در هر بازاری، مردم می خواهند با روندهای صنعت همگام بمانند. با ارائه آخرین به‌روزرسانی‌ها یا راه‌اندازی محصولات آتی، در اطراف نام تجاری خود سر و صدا ایجاد کنید.
  • پرسش و پاسخ زنده: جلسه پرسش و پاسخ فرمتی موثر برای جذب مستقیم مخاطبان و ایجاد نام خود به عنوان یک متخصص صنعت مورد اعتماد است.

برای بازاریابی دیجیتال B2B با WebFX شریک شوید

وبینارهای B2B ابزار قدرتمندی برای رشد برند شما هستند. با اجرای بهترین شیوه ها و تلاش بیشتر برای ایجاد محتوای زنده برجسته، شما یک ابزار بازاریابی با قدرت جذب مشتریان جدید دارید.

در WebFX، ما خدمات بازاریابی دیجیتال مبتنی بر نتایج را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند به مخاطبان مورد نظر خود برسید و سرنخ‌های واجد شرایط ایجاد کنید. تمرکز ما این است که درآمد شما را افزایش دهیم و درآمد شما را افزایش دهیم.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست!

Source link