آیا بازاریابی مسئول فروش است؟ نحوه بهینه سازی قیف را بیاموزید

پاسخ به این سوال نهایی که “آیا بازاریابی مسئول فروش است” به اندازه یک بله یا خیر ساده نیست. تعدادی تفاوت فروش و بازاریابی وجود دارد. با این حال، آنها همچنین به هم مرتبط هستند و از یکدیگر بسیار نزدیک حمایت می کنند. یک رابطه ظریف بین آنها وجود دارد که می تواند موفقیت یک شرکت را یا شکست دهد.

آیا می خواهید پتانسیل کامل آنها را باز کنید؟

هرچه بیشتر این رابطه را درک کنید، بهتر می توانید از آن حمایت کنید و هر دو تیم را بهینه کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه و آیا بازاریابی مسئول فروش است یا خیر!

و اگر می خواهید در مورد فروش، بازاریابی، تولید سرنخ و نحوه بهینه سازی بازگشت سرمایه (ROI) خود بیشتر بدانید، من یک خبرنامه برای شما دارم! برای اطلاع از آخرین نکات فروش و بازاریابی برای کمک به رشد کسب و کار خود، در خبرنامه رایگان ما، هفتگی درآمد، مشترک شوید.

آیا بازاریابی مسئول فروش است؟

بله و خیر. برای درک کامل رابطه، ایده خوبی است که عملکرد آنها را درک کنید.

بازار یابی بر ایجاد آگاهی و ایجاد شهرت یک برند تمرکز دارد. آنها بر فروش کلی شرکت و همچنین درک نیازهای مشتری تمرکز می کنند.

بخش بازاریابی پیام‌های قانع‌کننده‌ای ایجاد می‌کند و محصول/خدمت را در بازار قرار می‌دهد تا سرنخ‌هایی برای تیم فروش ایجاد کند تا با آنها تماس بگیرند.

حراجی آن سرنخ ها را به مشتریان واقعی تبدیل می کند. آنها به طور مستقیم با مشتریان بالقوه تعامل دارند و به نگرانی های آنها تمایل دارند. هدف آنها بستن قرارداد در نهایت است.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر آیا بازاریابی مسئول فروش است؟  نحوه بهینه سازی قیف را بیاموزید

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

نماد cta11

10 میلیارد دلار

در درآمد مشتری
نماد cta12

24 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما
نماد cta13

7.14 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

تفاوت فروش و بازاریابی چیست

فروش همه چیز در مورد تعامل با مشتریان است. هر تماس، ایمیل، تحقیق و پیگیری منجر به نتیجه نهایی می شود. فروشندگان در تمام ساعات روز با مشتریان بالقوه تعامل دارند و این یک محیط شلوغ، جذاب و عملی است.

بازاریابی سه قدم از مشتری عقب می نشیند. آنها به آینده می نگرند تا ببینند چگونه می توانند برای هفته آینده، ماه آینده و سه ماهه آینده سرنخ های جدیدی ایجاد کنند. آنها به استراتژی هایی برای حفظ مشتریان و ایجاد آگاهی برای مشتریان جدید نگاه می کنند. سفر مشتری با یکی از استراتژی های تیم بازاریابی آغاز می شود.

این می تواند آگاهی از رسانه های اجتماعی، ارسال کننده وبلاگ یک بررسی خوب از شرکت باشد. با راهنمایی بخش بازاریابی، مشتری در مقطعی جزئیات خود را ارسال می کند یا با شرکت تماس می گیرد.

این همان جایی است که فروش افزایش می یابد. سپس آنها مشتری را وارد می کنند و معامله را تکمیل می کنند. پس از آن، مشتری با یک برنامه وفاداری در خط لوله بازاریابی قرار می گیرد. آنها پیگیری می کنند تا یک بررسی انجام دهند یا آنها را در خبرنامه دریافت کنند تا بتوانند پیشنهادات جدید را به آنها ادامه دهند.

هر دو تیم برای رسیدن به هدف مشترک یعنی افزایش درآمد و افزایش سود کار می کنند، اما به دو روش متفاوت.

چالش های بین فروش و بازاریابی

از آنجایی که این دو بخش در یک فضا اما از زوایای مختلف کار می کنند، ممکن است تضادهایی بین آنها وجود داشته باشد.

  • خیلی نزدیک و خیلی متفاوت: تیم فروش اغلب احساس می کند که بازاریابی با واقعیت ارتباط ندارد، زیرا آنها به طور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار نمی کنند. بازاریابی احساس می کند که فروش بسیار نزدیک به خط نهایی است، که آنها تصویر بزرگتری را نمی بینند.
  • قیمت توافقی: اغلب چالش هایی در مورد قیمت نیز وجود دارد. فروش می خواهد آن را کاهش دهد تا جذب مشتری راحت تر شود. بازاریابی برای پوشش هزینه‌ها و بهترین چیز برای کسب‌وکار می‌خواهد آن را بالاتر ببرد و به این می‌پردازد که چه نوع مشتری را می‌خواهند جذب کنند.
  • لحن: فروشندگان اغلب لحن مطالب بازاریابی را برای مشتریان خود در تلفن نادرست می دانند. این مواد ممکن است به اندازه کافی بر فوریت فشار نیاورند، که با انگیزه آنها برای کسب درآمد هماهنگی بیشتری دارد. یا ممکن است بخواهند آن را عملی تر کنند، در حالی که بازاریابی بیشتر بر بیان داستان برند متمرکز است.

چگونه با چالش های بین بازاریابی و فروش مقابله کنیم

باز کردن گفتگو بین دو اصطلاح بلافاصله تأثیر مثبت خواهد داشت. به محض درک این موضوع که کار با یکدیگر به هدف همه می رسد، تفاهم بین آنها و رقابت کمتری وجود خواهد داشت.

عملیات فروش و بازاریابی را به گونه ای تنظیم کنید که تمایز کمتری بین تیم ها وجود داشته باشد. تجارب خود را به گونه ای ادغام کنید که بتوانند یکدیگر را ببینند و یاد بگیرند و بفهمند که هر کدام چگونه عمل می کنند.

چند راه عالی برای اینکه به هر تیم اجازه دهید بفهمد طرف مقابل چه اتفاقی می افتد این است که:

  • بازاریابی تلفنی را دریافت کنید: به اعضای بازاریابی اجازه دهید به عنوان بخشی از آموزش مداوم سالیانه یا دوسالانه به موضوع فروش گوش دهند. این امر به بازاریابی اجازه می دهد تا بینشی در مورد مشتریان و نحوه پاسخ مستقیم آنها به مطالب بازاریابی پیدا کند.
  • اجازه فروش در جلسات: از اعضای تیم فروش بخواهید زمانی که استراتژی کلی شرکت در حال نهایی شدن است، در جلسات شرکت کنند. آنها درک گسترده تری از نحوه تلاش شرکت برای دستیابی به مخاطبان جدید و اینکه آنها چه کسانی را هدف قرار می دهند به دست خواهند آورد.

37% بازاریابان می گویند که تولید سرنخ های با کیفیت بالا یکی از بزرگترین چالش های آنها بود.

ما می خواهیم این درصد را کاهش دهیم.

WebFX می تواند به شما کمک کند با یک استراتژی بازاریابی سفارشی، سرنخ های با کیفیت بالا ایجاد کنید.

درباره خدمات نسل پیشرو بیشتر بدانید فلش سمت راست

cta63 img

راه هایی که بازاریابی می تواند از فروش حمایت کند

اکنون که رابطه بین این دو بازاریابی و فروش را درک کردیم، بیایید ببینیم چگونه آنها می توانند از یکدیگر حمایت کنند. شروع با این که چگونه تیم های بازاریابی می توانند از فروش حمایت کنند با موارد زیر شروع کنید:

تولید سرنخ های بیشتر

هیچ چیز به اندازه سرنخ ها فروش را خوشحال نمی کند! بازاریابی می تواند با تمرکز بر محتوای با کیفیت بالاتر، به افزایش تولید سرنخ خود نگاه کند. برخی از ایده ها برای این هستند

  • اطلاعات را در تماس برای اقدام (CTA) به کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و سایر محتوای قابل دانلود ضبط کنید
  • بهینه سازی افزایش صفحات فرود
  • یک سیستم امتیازدهی سرنخ را برای جداسازی سرنخ های کم و با ارزش اضافه کنید.

سرنخ ها را گرم کنید

یک مشتری بالقوه جزئیات را ترک می کند و سپس به روز خود می پردازد. کمی بعد با یک تماس فروش ضربه می خورند. این ممکن است مشتری را شگفت زده کند، زیرا در آن مرحله، همه چیز کمی خارج از زمینه است. اما اگر تیم بازاریابی آن مشتری بالقوه را با شخصی‌سازی، کمپین‌ها یا حتی یک اعلان از طریق ایمیل در مورد خدمات خود و مراحل بعدی پرورش داده باشد، مشتری برای تماس آماده خواهد بود و می‌خواهد قبل از اینکه عضو فروش بگوید وارد شود. سلام.

در مورد رقبا اطلاعاتی کسب کنید

بخشی از یک استراتژی بازاریابی خوب، انجام تجزیه و تحلیل رقبا است. این به یک شرکت بینشی می دهد که چگونه می توانند از رقبای خود بهتر عمل کنند. تصور کنید اگر تیم فروش شما نیز به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

آنها می توانند مزایای شرکت شما را تقویت کنند و از نقاط قوت شرکت شما برای مقابله با ضعف های رقیب شما استفاده کنند.

اطلاعات بیشتر سرب

اطلاعات اولیه می تواند اطلاعات تماس، نام و شرکت، به علاوه یک عنوان باشد. اما اگر یک تیم فروش به اطلاعات بیشتری مانند جمعیت شناسی، سبک زندگی و شاید حتی علایق دسترسی داشته باشد، غیرقابل توقف خواهد بود.

آنها می توانند در مورد موضوعاتی صحبت کنند تا رهبر احساس راحتی کند و بهتر با کسانی که با آنها صحبت می کنند ارتباط برقرار کنند. ممکن است نخواهید از یک نماینده فروش خرید کنید، اما اگر ارتباط داشتید، تمایل بیشتری خواهید داشت.

چگونه فروش می تواند از بازاریابی حمایت کند

تمرکز زیادی بر این است که چگونه بازاریابی می تواند از فروش حمایت کند، اما آیا می دانستید که فروش می تواند از بازاریابی نیز حمایت کند؟ نمایندگان فروش در هنگام کار با مشتریان اطلاعات زیادی را جمع آوری می کنند که برای تیم بازاریابی بسیار مفید است. بینش هایی مانند:

اطلاعات بازخورد

یک نماینده فروش اطلاعات کاملی را از مشتریان در مورد اینکه آیا محصول یا خدمات را دوست دارند، دریافت می کند. مشتری اغلب پیشنهاداتی را در مورد نحوه عملکرد بهتر آن برای او ارائه می دهد یا ویژگی های مورد نیاز خود را اضافه می کند.

تیم های فروش می توانند به اطلاعات تیم بازاریابی در مورد اینکه چه جنبه هایی از شرکت باید به عنوان نقاط فروش استفاده کنند و چه چیزی برای مشتری مهم است، تکیه کنند.

بینش در مورد سفر مشتری

قیف معمولاً چیزی در امتداد خطوطی است که یک سرنخ به یک مشتری بالقوه تبدیل می شود، سپس یک فرصت، و در نهایت، یک مشتری. اما آیا واقعا این سفر مشتریان شماست؟

یک نماینده فروش ممکن است بیشتر از این با مشتری کار کند. الگوها می توانند در سفر ظاهر شوند و زمینه هایی را که تیم بازاریابی می تواند بهبود بخشد را نشان دهد. ممکن است اطلاعات غلط یا سردرگمی در منطقه ای وجود داشته باشد که بتوان آن را پاکسازی کرد.

قیف را برای بازاریابی و فروش بهینه کنید

هنگامی که تیم ها با هم کار می کنند، می توانید گلوگاه ها را در سفر مشتریان شناسایی کنید. به عنوان مثال، تیم فروش متوجه می‌شود که مشتریان معمولاً به دلیل یک مشکل قیمتی تعطیل نمی‌شوند، اما بازاریابی نمی‌خواهد قیمت را کاهش دهد.

با کار کردن با یکدیگر، گزینه‌های دیگری مانند ایجاد یک برنامه وفاداری یا سایر مشوق‌هایی که تیم فروش می‌تواند برای توجیه قیمت ارائه دهد، می‌تواند وارد عمل شود.

ادغام یک پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به طوری که همه به داده‌های یکسان دسترسی داشته باشند، به تیم‌های فروش این امکان را می‌دهد تا قبل از برقراری تماس، مشتری را بهتر بشناسند و تیم بازاریابی بینشی در مورد سفر مشتری به دست خواهد آورد.

چه راه های دیگری می توانم کار گروهی را تشویق کنم؟

در WebFX، ما کد مثبت را با تیم خود ترکیب می کنیم تا کار تیمی خوب و بهترین شخصی را تشویق کنیم. بخشی از کد ما نیز این است که خود را به جای مشتریان خود قرار دهیم تا اندازه گیری کنیم که چقدر می توانیم آنها را شگفت زده کنیم.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود تیم و بینش خود در بازاریابی هستید، در خبرنامه ما ثبت نام کنید. این مجموعه مملو از بهترین بینش ها، استراتژی ها و نکات بازاریابی دیجیتال است که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.

Source link