درک اهمیت برندسازی برای مشاغل

درک اهمیت برندسازی برای مشاغل

چرا برندسازی مهم است: نکات کلیدی

  • برندسازی به ایجاد هویت منحصر به فرد برای کسب و کار یا پیشنهادات شما از طریق پیام های بازاریابی، بسته بندی یا تجربیات مشتری اشاره دارد.
  • نام تجاری برای کسب و کارها مهم است زیرا یک نام تجاری قوی یک اثر به یاد ماندنی ایجاد می کند.
  • ایجاد روابط و تقویت ارتباط با مخاطبان خود، که در نهایت می توانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند، نیز برخی از مزایای برندسازی برای کسب و کارها هستند.

چه یک شرکت چند امتیازی یا یک فروشگاه ساده در گوشه خیابان باشید، نمی توانید مزایای برندسازی را برای کسب و کار خود انکار کنید. یک برند قوی به شما شخصیتی متمایز می‌دهد و احساسات مثبت را از مخاطبان شما برمی‌انگیزد، بنابراین آنها را تشویق می‌کند تا با شما معامله کنند.

اگر می خواهید اهمیت برندسازی برای کسب و کار خود و نحوه استفاده از این استراتژی را درک کنید، به خواندن ادامه دهید.

برند چیست؟

نماد نوار جستجو

برند چیست؟

برند یک کسب و کار یا محصولی است که مصرف کنندگان آن را دارای هویت منحصر به فردی می دانند.

برند شما فقط لوگو، نام تجاری یا رنگ وب سایت شما نیست. این اجزای متعددی هستند که با هم کار می کنند.

شما می توانید برند خود را از طریق طراحی استراتژیک، پیام رسانی و بسته بندی ایجاد کنید. این عناصر با هم، محصول یا کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند.

به عبارت ساده، برند شما چیزی است که ارائه می‌دهید، چرا آن را ارائه می‌دهید، و چیزی که آن را از رقبا متفاوت یا بهتر می‌کند. به مخاطبان هدف شما آنچه را که می توانند از محصولات و خدمات شما پیش بینی کنند، منتقل می کند.

برندسازی چیست؟

برندسازی به ایجاد هویت برند منحصر به فرد یک محصول یا کسب و کار از طریق پیام ها، طراحی، بسته بندی و رویدادها اشاره دارد.

این استراتژی به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا به راحتی تجارت یا پیشنهادات شما را در میان رقبای خود تشخیص دهند.

برای مثال M&Ms را در نظر بگیرید. یکی از محبوب ترین آب نبات ها، M&M's است که به راحتی توسط شخصیت های آن قابل تشخیص است.

m&m به عنوان نمونه برندسازی

برندسازی در مقابل بازاریابی: تفاوت آنها چیست؟

در حالی که هر دو برندینگ و بازاریابی برای رشد کسب و کار شما مهم هستند، آنها دو استراتژی متفاوت هستند.

برندسازی هویت و شهرت شرکت یا محصول شما را ایجاد می کند. در همین حال، بازاریابی شامل استراتژی ها و کمپین هایی است که برند شما را به مخاطبان هدف شما ارتقا می دهد.

اهمیت برندسازی

برندسازی یک استراتژی مهم برای کسب و کارها است زیرا هویت قابل توجهی ایجاد می کند که آنها را از رقبای خود متمایز می کند. برندسازی همچنین تجربه ثابتی را برای مشتریان بالقوه شما فراهم می کند و شناخت و آشنایی با برند را تقویت می کند.

برند شما قولی است که به مشتریان خود می دهید. اینکه شما چه کسی هستید، چه کسی می خواهید باشید، و اینکه مردم شما را چه کسی می دانند دلایلی هستند که برندسازی مهم است.

10 مزیت برندسازی

در اینجا 10 دلیل مهم وجود دارد که برندسازی برای موفقیت کسب و کار شما مهم است.

درک اهمیت برندسازی برای مشاغل

مزایای برندسازی برای مشاغل

1. تمایز

ایجاد هویت برند قابل تشخیص و منحصر به فرد به کسب و کار شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود. این به مشتریان امکان می دهد محصولات و خدمات شما را از سایرین با پیشنهادات مشابه تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.

روی موقعیت برند خود کار کنید تا منحصر به فرد بودن خود را برجسته کنید، که مشتریان را جذب می کند.

2. شناخت

ارائه یک تجربه برند ثابت، شناخت یا آشنایی با برند را آسان تر می کند.

هنگامی که مشتریان شما با برند شما آشنا هستند، به احتمال زیاد محصولات و خدمات شما را نسبت به دیگران انتخاب می کنند. چیزی به سادگی انتخاب رنگ های علامت تجاری خود می تواند شناخت برند را تا 80 درصد در بین مخاطبان شما افزایش دهد.

3. اعتماد و اعتبار

اگر برند شما با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود، اعتماد و اطمینان را در آنها ایجاد می کند. یکی دیگر از جنبه های مهم برندسازی در بازاریابی این است که یک برند تثبیت شده می تواند ارزش ها، کیفیت و قابلیت اطمینان خود را به اشتراک بگذارد و تبلیغات و تبلیغ محصولات شما را آسان تر کند.

4. وفاداری مشتری

نام تجاری ثابت وفاداری مشتری را تقویت می کند و بازدیدهای مجدد و خریدهای آینده را تشویق می کند.

وقتی مشتریان تجربیات مثبتی با نام تجاری شما داشته باشند، به احتمال زیاد به طرفداران وفاداری تبدیل می شوند و برند شما را به صورت آنلاین یا شفاهی به دیگران توصیه می کنند و به شما این امکان را می دهند که در طول زمان پایگاه مشتری بزرگتری ایجاد کنید.

5. ارزش ویژه برند

برندسازی قوی پول بیشتری به همراه دارد. وقتی ارزش و اعتماد برند خود را نزد مخاطبان خود افزایش می دهید، می تواند منجر به افزایش تقاضای مشتری، فروش بیشتر و حساسیت قیمت کمتر شود.

در واقع، 43 درصد از مصرف کنندگان پول خود را صرف برندهایی می کنند که به آنها وفادار هستند.

6. ارتباط عاطفی

برندسازی موثر بر احساسات تاثیر می گذارد و ارتباطی با مشتریان شما ایجاد می کند. هنگامی که مردم احساس می کنند از نظر عاطفی با یک برند مرتبط هستند، احساس وفاداری و وابستگی به آنها ایجاد می شود. برند شما حتی می‌تواند کارمندان متعهدی را معرفی کند که به کار در شرکت شما افتخار می‌کنند.

7. موقعیت یابی در بازار

برند شما به جایگاه کسب و کارتان در بازار و هدف قرار دادن مشتریان خاص کمک می کند. موقعیت بازاریابی شما، از جمله ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما، باید به برندسازی بصری، محتوا، محصول و تلاش های بازاریابی شما تبدیل شود.

8. سازگاری

از کمپین های بازاریابی و محتوای رسانه های اجتماعی گرفته تا بسته بندی محصول و سبک ارتباطی شما، برندسازی ثبات را در همه پلتفرم ها و کانال ها تضمین می کند. صدای و لحن ثابت برند، تجربه‌ای منسجم از برند ایجاد می‌کند و ارزش‌ها و شخصیت برند شما را تقویت می‌کند.

9. حمایت از برند

وقتی برند شما جامعه ای از مشتریان وفادار را پرورش می دهد، آنها به حامیان برند تبدیل می شوند. این بدان معنی است که آنها به طور فعال از برند شما حمایت می کنند، به بازاریابی دهان به دهان مثبت کمک می کنند و پایگاه مشتری شما را گسترش می دهند.

10. رشد کسب و کار

در نهایت، نام تجاری نقشی اساسی در افزایش درآمد کسب و کار ایفا می کند. با افزایش دیده شدن برند، مشتریان جدیدی را جذب کرده و اعتماد آنها را جلب می کنید که منجر به افزایش فروش می شود.

در واقع، ارائه مداوم برند شما می تواند به شما کمک کند درآمد خود را تا 23 درصد افزایش دهید. علاوه بر این، هرچه تجارت شما بیشتر رشد کند، متقاضیان بالقوه بیشتری می خواهند برای برند شما کار کنند.

سوالات متداول برندینگ

بیایید به برخی از سوالات شما در مورد برندینگ پاسخ دهیم:

  1. انواع مختلف برندسازی در تجارت چیست؟
  2. چند نمونه از برندسازی خوب چیست؟
  3. بهترین شیوه های برندسازی برای SMB ها چیست؟

برای پاسخ به خواندن ادامه دهید!

1. انواع مختلف برندسازی در تجارت چیست؟

انواع مختلفی از برندسازی در تجارت وجود دارد که قابل ذکر است:

  • برندسازی شخصی – نام تجاری مرتبط با یک شخص
  • برندسازی محصول – رایج ترین نوع است که بر اساس یک محصول است
  • برندسازی خدمات – نام تجاری که بر خدماتی که شخص یا شرکت ارائه می دهد متمرکز است
  • برندسازی خرده فروشی – نوعی نام تجاری مرتبط با فروشگاه ها و خرده فروشانی که محصولات خاصی را می فروشند
  • برندسازی فرهنگی و جغرافیایی – برندسازی که تحت تأثیر قراردادهای محلی مخاطبان هدف شما قرار می گیرد
  • نام تجاری شرکت – برندسازی که بر ظاهر و موفقیت یک تجارت متمرکز است
  • برندسازی آنلاین – تمام ارتباطات و برندسازی که به صورت آنلاین یا دیجیتالی اتفاق می افتد
  • برندسازی آفلاین – همه ارتباطات آفلاین و نام تجاری، مانند بسته بندی
  • برندسازی مشترک – دو یا چند برند با هم برای یک محصول یا خدمات شریک هستند
  • برندسازی مواد تشکیل دهنده – دستیابی به یک جزء از یک محصول یا تجارت

2. چند نمونه از برندسازی خوب چیست؟

اکنون که می‌دانیم چه چیزی یک برند خوب را می‌سازد، بیایید به پنج نمونه از شرکت‌هایی که این کار را به خوبی انجام می‌دهند و چرا برندسازی برای موفقیت آنها اهمیت دارد، بپردازیم.

1. مایکروسافت

صفحه اصلی وب سایت مایکروسافت با سرفیس پرو 9

نوع برندسازی: شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی

یکی از قابل تشخیص ترین نمونه ها از برند تکنولوژی پیشرو در جهان است. هدف مایکروسافت ارائه نرم افزار و راه حل های ساده شده به مشتریان خود است. نماد چهار بلوکی آنها مناطق مختلف تمرکز را در اکوسیستم مایکروسافت نشان می دهد. طراحی پنجره مانند به منظور تداعی کننده محصول نرم افزاری پرچمدار این شرکت، ویندوز است. چهار جعبه رنگی ساده ماموریت شرکت، مجموعه محصول و هویت شرکتی را به تصویر می کشد.

2. استارباکس

صفحه اصلی Starbucks با برنامه پاداش و نوشیدنی های جشن

نوع برندسازی: تولید – محصول

لوگوی سبز و سفید روی فنجان قهوه سفید تنها چیزی است که برای شناخت برند اصلی قهوه نیاز دارید. وقتی به خوردن یک فنجان قهوه سریع فکر می کنید، ذهن شما به طور خودکار به Starbucks فکر می کند. قهوه با کیفیت آنها و سیستم سفارش آنها که در همه شاخه ها ثابت است، عناصری هستند که به برند قوی محصول آن می افزایند.

3. تونی رابینز

صفحه اصلی وب سایت تونی رابینز

نوع برندسازی: شخصی

تونی رابینز پس از سال ها به عنوان یک استراتژیست معتبر زندگی و کسب و کار به یک نام تجاری تبدیل شد. او از طریق برنامه های مربیگری، سمینارها و کتاب ها به دیگران کمک می کند تا زندگی رویایی خود را بسازند. مردم او را از طریق ارتباط با مخاطبانش می شناسند و شخصیت کاریزماتیک خود را با انگیزه ای پرانرژی برای موفقیت نشان می دهد. تیم او محصولات و خدمات خود را با استفاده از تصاویر حرفه ای در تمام پلتفرم های آنلاین به بازار عرضه می کند.

4. برج ایفل

صفحه اصلی وب سایت برج ایفل

نوع برندسازی: جغرافیایی

جاذبه های توریستی و مناطق با زیبایی های طبیعی شهرها، مناطق و حتی کشورها را از سایر جمعیت ها متمایز می کند. برج ایفل فوراً به عنوان نماد ملی فرانسه قابل تشخیص است و بسیاری از مشاغل در منطقه از این تصویر برای شناسایی مکان خود استفاده می کنند. نمونه دیگری از برندسازی جغرافیایی فرانسوی، تاکستان‌های منطقه شامپاین است که از موقعیت مکانی خود برای فروش شراب‌های درجه یک استفاده می‌کنند.

5. Airbnb

صفحه اصلی وب سایت Airbnb از جمله لیست های فعلی

نوع برندسازی: سرویس

Airbnb در مدت کوتاهی به عنوان یک شرکت موفق ظاهر شد. ماموریت آنها ارائه تجربیات منحصر به فرد سفر و خدمات و پشتیبانی راحت به مشتریان است. لوگوی قلبی شکل در رنگ های ملایم با انتقال ایده اجتماع و شفقت با مشتریان در سطح احساسی ارتباط برقرار می کند. Airbnb محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی را با لحن الهام‌بخش و خلاقانه ایجاد می‌کند.

3. بهترین شیوه های برندسازی برای SMB ها چیست؟

در اینجا چند نکته برای برندسازی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​آورده شده است:

1. هدف و هویت برند خود را مشخص کنید

هدف برند شما، کسب و کار یا محصول شماست چرا.

چرا کسب و کار شما وجود دارد؟ چرا محصول یا خدمات خود را توسعه دادید؟ محصول شما در صدد رفع کدام نقطه درد است؟

اینها برخی از سوالاتی است که می تواند به شما در تعیین هدف برندتان کمک کند.

در همین حال، هویت برند شما شخصیت شرکت شما را نشان می دهد. جدای از لوگو و هویت بصری، هویت برند شما همچنین ارزش های شرکت و لحن صدای شما را هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان خود منعکس می کند.

2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

مخاطب هدف شما مشتریان یا مشتریان بالقوه شما هستند. آنها احتمالاً از محصول یا خدمات شما سود خواهند برد.

هنگام تعریف مخاطب هدف خود، خاص باشید و مخاطبان خود را در نظر بگیرید:

  • جمعیت شناسی (مانند موقعیت مکانی، سن و درآمد)
  • فیرموگرافیک (مانند صنعت، مکان و اندازه)
  • روانشناسی (مانند سبک زندگی، سرگرمی ها و ارزش ها)

3. استراتژی برند خود را بسازید

استراتژی برند شما برنامه بلندمدت شما است که نشان می دهد چگونه با بازار هدف خود ارتباط برقرار می کنید و با رشد و تکامل نام تجاری خود وفاداری را تقویت می کنید.

هنگام ایجاد استراتژی برند خود، آن را به عنوان یک نقشه راه در نظر بگیرید که تیم شما می تواند هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان و نمایندگی کسب و کار شما به عنوان مرجع از آن استفاده کند. باید هدف برند شما را به وضوح مشخص کند.

4. یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید

راهنمای سبک برند، استفاده صحیح از لوگو، عناصر بصری برند، و لحن یا صدای شما را در هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان خود شرح می دهد.

راهنمای سبک برند شما هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان، صرف نظر از پلتفرم، ثبات را در بین اعضای تیم القا می کند. هنگام ایجاد راهنمای سبک برند خود، مطمئن شوید که دستورالعمل هایی برای عناصر بصری خود، مانند فونت ها و رنگ ها دارید.

جزئیات مربوط به صدا و لحن برند خود را نیز درج کنید. آیا برند شما مانند یک دوست به طور معمول با مخاطبان ارتباط برقرار می کند؟ یا باید شبیه همکارهایی باشید که از زبان حرفه ای استفاده می کنند؟

همچنین می‌توانید هنگام استفاده از لوگوی خود، بایدها و نبایدها را فهرست کنید. کلماتی را که می خواهید کسب و کارتان استفاده کند و اصطلاحاتی که هرگز نباید استفاده کنید را مشخص کنید.

از طریق برندسازی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

اگر به دنبال رشد کسب و کار خود، افزایش ترافیک سایت و افزایش دید آنلاین و آگاهی از برند خود هستید، برندینگ یک سرمایه گذاری حیاتی است. تیم ما در WebFX اهداف استراتژیک شما را بررسی می کند و طرحی را ایجاد می کند که کاملاً با اهداف برندسازی شما هماهنگ باشد.

آیا برای داشتن یک برند برجسته آماده هستید؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یکی از استراتژیست های ما!

Source link